Tim znanstvenika sa Sveučilišta North Carolina dizajnirao je materijal koji rješava problem trenutnih polimernih premaza američkih stealth ratnih zrakoplova, koji se vrlo brzo troše i gule sa zrakoplova, čineći tako njegov radarski odraz većim.

Iako je ta inovacija još u ranoj fazi, laboratorijska testiranja pokazala su da novi keramički materijal može upiti više od 90 posto radarskih zraka. Za usporedbu, trenutni premazi koji se koriste na američkim ratnim zrakoplovima upijaju do 80 posto radarskih zraka.

Zbog krhkosti tradicionalnih materijala, zrakoplovni inženjeri dizajniraju borbene zrakoplove tako da oni štite svoj zaštitni premaz, a takva vrsta dizajna obično utječe na brzinu zrakoplova.

Novi keramički premaz trebao bi eliminirati taj problem, a potrebno je svega dan ili dva za njegovo nanošenje na zrakoplov.

Američko ratno zrakoplovstvo najavilo je da razmatraju smanjenje smanjenje flote F-22 zrakoplova s njih sedam na svega četiri, što bi moglo značiti i početak kraja za taj legendarni "nevidljivi" borbeni zrakoplov.

F-22 je zahvaljujući svojem klasičnom zaštitnom premazu toliko nevidljiv radara, da se na zaslonu radara registrira kao bumbar. Problem je u tome što je taj isti premaz vrlo krhak i lako se odlomi, što kompromitira sigurnost zrakoplova i pilota tijekom misije.

Problem trenutnih polimernih premaza jest i taj što se raspadaju pri temperaturama iznad 248 stupnjeva Celzija, što se događa oko rubova krila zrakoplova te na njegovom stražnjem dijelu.

Uzevši u obzir sva ograničenja, Chengying 'Cheryl' Xu i njegov tim sa spomenutog sveučilišta pokrenuo je projekt u kojem su razvili inovativan keramički premaz koji se može nanijeti na bilo koji zrakoplov.

Finalni proizvod je keramički premaz u spreju koji je vodootporan i "tvrđi od pijeska", što znači da može podnijeti teške uvjete i naprezanja zrakoplova tijekom leta.

Ništa manje važno nije ni to da taj novi materijal zadržava svoje proturadarske karakteristike na temperaturama između 1800 i -100 stupnjeva Celzija.

Nanošenje tekuće keramike na zrakoplov obavlja se sprejem, a tijekom sušenja na zraku, premaz prolazi kroz niz kemijskih reakcija nakon kojih postaje tvrda keramika. Za taj proces su potrebna najviše dva dana.

Xuov tim trenutno provodi testiranja na većim uzorcima, a cilj im je pronaći partnere u zrakoplovnoj industriji te započeti rad na idućoj generaciji stealth zrakoplova.

Izvor: Daily Mail