Glazba je oduvijek bila velik dio Appleovog eko sustava. Od kada je predstavljen prvi iPod, Appleu je glazba donijela ogromnu zaradu, što od samih uređaja što od, kasnije, iTunesa.

Naime, iTunes je najveća online trgovina glazbom, no prošle godine prvi puta je zabilježen pad prodaje glazbe, a razlog tome je pojava novih servisa poput Spotifyja, Pandore, Rdio, Deezera i mnogih drugih koji za razliku od iTunesa imaju drugačiji poslovni model — pretplata na streaming.

Kako se priča u medijskim krugovima, Apple bi na WWDC mogao objaviti partnerstvo s Shazamom, aplikacijom za prepoznavanje pjesama, a koja bi bila duboko integrirana u Appleov eko sustav.

Ono što se nagađa jest da bi se Shazamu moglo pristupiti iz Siri-ja, odnosno klikom na gumb i izgovaranjem “what song is playing” dobili bi rezultat pjesme kao i neke dodatne informacije i to sve u nekoliko sekundi, koliko vam treba da kliknete, izgovorite i dok Shazam ne pronađe pjesmu.

Ako ovo partnerstvo zaživi kako se nagađa, Appleu bi Shazam pomogao u prodaji glazbe putem iTunesa, a Shazamu bi dao milijune novih korisnika — trenutno ih ima oko 90 milijuna aktivno mjesečno.

Kako bi konkurirao streaming servisima, Apple je objavio iTunes Radio aplikaciju koja će navodno na iOS8 postati i zasebna aplikacija, a ne kao što je to sada slučaj — dio Music aplikacije — a osim toga kompanija bi mogla krenuti stopama Spotifyja, Rdia i Pandore, te nuditi pretplatu na iTunes Radio. Navodi se čak kako je sustav već razvijen, no Apple ga ne želi objaviti kako ne bi usporio broj kupovina pjesama s iTunesa.

Izvor Bloomberg