Hyundai je prošle godine najavio da će se njihovi budući električni automobili prodavati pod brendom Ioniq, a južnokorejska kompanija jučer je predstavila prvi model iz te serije - Ioniq 5. Automobil je baziran na ranije predstavljenom Conceptu 45 (sam koncept baziran je na modelu Pony iz 1975.) i prvi je model razvijen na novoj Hyundaijevoj platformi za električne automobile Electric-Global Modular Platform (E-GMP).

Hyundai Ioniq 5 - 5 (Foto: Hyundai)

Jedan pogled na pomalo futuristički te atraktivan dizajn jasno pokazuje da će Ioniq 5 privlačiti poglede gdje god se pojavi, a ljubiteljima električnih automobila više od izgleda bit će zanimljivo ono što je ispod haube. Bit će dostupan u konfiguracijama s dvije vrste motora (jedan model ima samo pogon na stražnje kotače, a drugi na sva četiri kotača) i dvije vrste baterija, pri čemu će top-model Ioniqa 5 vjerojatno zadovoljiti i one najzahtjevnije ljubitelje električnih automobila.

Hyundai Ioniq 5 - 2 (Foto: Hyundai)

Hyundai Ioniq 5 - 3 (Foto: Hyundai)

Taj model dolazi s baterijom snage 72,6 kWh i s dva motora ukupne snage 225 kW (dostupna je i slabija baterija snage 58 kWh te slabiji, 125 kW motor ). Maksimalna brzina iznosi 185 km/h, a do stotke može ubrzati za samo 5,2 sekunde. Mnogim potencijalnim kupcima električnih vozila prvo je pitanje vezano uz njihov doseg te model s jačom baterijom prije povezivanja s utičnicom može prijeći gotovo 500 km, što su odlične brojke. Isto možemo reći i za brzinu punjenja. Zahvaljujući E-GMP platformi podržana je brzina punjenja do 350 kW, što znači da je samo 5 minuta spojenih na punjač dovoljno za doseg od oko 100 km, dok se baterija od 10 do 80 posto kapaciteta može napuniti za samo 18 minuta.

Također, baterija ovog automobila može se koristiti i za punjenje drugih uređaja poput električnih romobila, e-bicikala, odnosno može biti izvor snage za mikrovalnu pećnicu, televizore, opremu za kampiranje itd. Kako su to slikovito opisali na Wiredu - Ioniq 5 postaje jedna velika baterija na kotačima, a još jedna zanimljivost je opcionalni solarni krov, koji prema informacijama iz Hyundaija može povećati doseg do čak 1300 km tijekom jedne godine.

Hyundai Ioniq 5 - 7 (Foto: Hyundai)

Unutrašnjost automobila je prostrana te u njoj dominiraju dva ekrana na prednjem dijelu na kojima se nalaze sve potrebne informacije za vozača. Treba spomenuti i da su za sjedala, naslone za glavu, unutarnju oblogu vrata i naslone za ruke korišteni reciklirani materijali i ekokoža. Kako se to može i očekivati od modernog električnog automobila, Ioniq 5 dolazi s naprednom tehnologijom za asistenciju u vožnji, autonomno parkiranje, asistentom za izbjegavanje sudara, ali i s AR HUD-om koji vjetrobransko staklo pretvara u još jedan ekran na kojem se pokazuju informacije o brzini vožnje, upozorenja o stanju u prometu, vremenu itd. Cijena za najjači model počinje od 52 tisuće eura.