Bili su jedan od pionira elektrifikacije, a sada su se pohvalili s milijun prodanih e-vozila

Prvi model električnog automobila predstavili su 2010. godine, a do kraja ovog desetljeća trebali bi predstaviti ukupno 19 e-modela.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.07.2023. / 08:00

NIssan (Foto: Afp)

Nissan je jedna od pionirskih kompanija na tržištu električnih vozila te je svoj prvi e-automobil, legendarni Leaf, lansirao još krajem 2010. godine. To je vozilo neko vrijeme dominiralo i bilo najprodavaniji električni automobil na svijetu, dok je Nissan bio jedan od predvodnika toga tržišta.

Nissan Leaf Nissan priprema nasljednika legendarnog LEAF-a koji će biti veći, moderniji i atraktivniji

U međuvremenu se situacija drastično promijenila. Elektrifikacija je postala glavni fokus većine automobilskih kompanija koje se pripremaju za budućnost u kojoj će benzinci i dizelaši biti zabranjeni te sada ulažu milijarde u razvoj vozila koje će pokretati isključivo električni motori. Tesla je, naravno, dominantna na tom tržištu, no velike planove imaju i Volkswagen, GM, Ford i brojne druge tvrtke.

Nissan ipak nije uspio na pravi način kapitalizirati činjenicu da je u osvajanje tržišta krenuo ranije od konkurencije te da je na njemu prisutan duže od desetljeća. Naime, iz japanske kompanije ovaj su se tjedan pohvalili brojkom višom od milijun prodanih električnih vozila dosad, no udio Leafa na tržištu električnih automobila konstantno je u padu. Iako brojka od milijun automobila ne zvuči loše, treba naglasiti da je Tesla u prvoj polovici godine prodala gotovo 890 tisuća te je na putu da godinu završi s 1,8 milijuna prodanih električnih vozila. Dakle, u samo nešto više od 7 mjeseci Tesla će nadmašiti ukupan broj prodanih Nissanovih električnih automobila od 2010. godine.

Sa zakašnjenjem i uz odgode, Nissan je prošle godine predstavio svoje drugo električno vozilo. Riječ je o modelu iz SUV kategorije Ariya koji se, barem na području SAD-a, pokazao popularnijim u odnosu na Leaf. Tako je u prvih pola godine prodano više od pet tisuća komada ovog automobila, dok se prodaja Leafa zaustavila na nešto više od 4200 komada. Na japanskom tržištu Nissan je predstavio i svoje prvo mini električno vozilo Sakura, s cijenom od samo 16,5 tisuća dolara. Taj je automobil privukao veliku pažnju Japanaca, a s malim dimenzijama i dosegom do 180 km čini se idealnim za gradsku vožnju.

Slika nije dostupna Nissan i NASA razvijaju bateriju nove generacije za električne automobile

Što se budućnosti tiče, Nissan planira proizvodnju dviju limuzina s električnim motorima (no tek za otprilike tri godine), a dvije godine nakon toga očekujemo i dva električna crossovera japanske kompanije. Planovi do 2030. godine uključuju ukupno 19 modela s električnim motorima.

Izvor: Electrek

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti