Brandovi i tvrtke sve se više okreću umjetnoj inteligenciji i esportu

Umjetna inteligencija će u sljedeće dvije godine postati ključna komponenta u poslovanju.

Martina Čizmić | 14.02.2019. / 08:09

Konferencija T.I.M.E. (Foto: PwC) (Foto: PwC)

Što nas očekuje u ovoj i sljedećoj godini? Koji će trendovi prevladavati u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama? Upravo su na ta pitanja odgovarali brojni članovi hrvatske poslovne zajednice na konferenciji digi T.I.M.E..

Velik interes sudionika potakle su teme poput izgradnje sposobnosti država i operatora za 5G, strategije za dekomoditizaciju telekom tržišta, diversifikacije u nove industrijske vertikale, transformacije B2B područja, izgradnje data ekosistema, kreiranja okvira za stimuliranje infrastrukturnih investicija te digitalizacija radne snage.

Konferencija je već tradicionalno započela uvodnim izlaganjem Dejana Ljuštine, partnera PwC-a u Hrvatskoj i regionalnog lidera za usluge u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija, a ujedno i glavnog nositelja konferencije.

2019. godinu obilježit će demokratizacija umjetne inteligencije pa očekujemo da će do 2020. većina kompanija imati dostupnost rješenja za umjetnu inteligenciju kroz standardna enterprise rješenja. Kroz AI kompanije očekuju mnogo bolje korisničko iskustvo te rast prihoda, dok je glavni izazov kako u kompaniji pozicionirati umjetnu inteligenciju – npr. kao centre izvrsnosti odnosno ključne točke za upravljanje i analitiku podataka. Posebne pomake očekujemo u zdravstvu, gdje bi upravo umjetna inteligencija mogla značiti velike, ali i nužne promjene. Stoga, svakako treba promatrati i daljnju implementaciju zakonodavnog okvira vezanog uz GDPR, unutar kojeg svjetska praksa pokazuje očekivane pomake, istaknuo je na samom početku Ljuština.

Dodao je kako kompanije sve više postaju tehnološke kompanije, podaci jesu i postaju doista sve, no kako bi ih na pravi način koristile, kompanije moraju početi rizicima koji se tu javljaju aktivno upravljati.

Govorimo li o segmentu medija, većina ih je danas digitalna, dok glavnina prihoda u medijima i industriji zabave dolazi upravo iz tog segmenta. Virtualna realnost će biti najbrže rastući segment, uz segment video igara/e-sporta, za što je najbolji primjer Fortnite koji je, podsjetimo, u jednom trenutku imao više od 2 milijuna istovremenih online igrača. Sve ovo donosi promjenu u dinamici, iz pasivnog konzumiranja sadržaja u aktivni, dok smo svi svjesni trendova u ponašanju potrošača pa se danas manje gleda TV, manji je interes za prave, fizičke sportove, dok raste interes za e-sport. Već su uspostavljeni neki značajni poslovni modeli te ih primjenjuju neke od vodećih svjetskih kompanija. Predviđeni rast segmenta e-sporta je cca 20 posto, a naglasak je na social experiance-u pa danas pričamo o platformama, timovima, natjecanjima. Brandovi, dakle, idu prema segmentu e-sporta i tu vide svoj povrat na investicije (ROI), a unutar čega posebno mjesto pripada analizi podataka, koja će doprinijeti unapređenju korisničkog iskustva i time postati superiornije, pojasnio je Ljuština te nastavio: U segmentu telekoma globalna slika se nije promijenila, no ono što treba istaknuti jest da dioničari nisu prezadovoljni te treba tražiti nove smjerove strateškog razvoja ove industrije koje već vidimo kroz približavanje telekoma drugim sektorima poput npr. energetike. Izgradnja i implemenatacija 5G mreža, koje obećavaju velike brzine i otvaraju potpuno nove prostore, označit će naredno razdoblje, dok se wireless only opcija koju 5G nudi i potrošačima i kompanijama čini iznimno atraktivnom te bi zbog karakteristika 5G i jedni i drugi razmislili o prelasku na ovu novu mrežu.

Miklos Zarand, lider za tehnologiju, medije i telekomunikacije u PwC Mađarska, ovom je prilikom, kroz konkretan slučaj „Put Mađarske prema 5G“, predstavio kako digitalno transformirati državu.

Na tradicionalnom panelu vodećih ljudi tehnoloških kompanija i telekom operatora, a na kojem su, uz Dejana Ljuštinu, sudjelovali Milan Živković, direktor Strategije i razvoja poslovanja iz Ericsson Nikola Tesla, Gordan Šimac stručnjak za javne mreže iz HAKOM-a, Tomislav Makar glavni direktor za tehniku A1, Ranko Jelača član Uprave Telekom Slovenije te Boris Drilo glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije HT-a i ove godine potvrdio smjer kojim će se najutjecajnije kompanije voditi kako bi se uspješno nosile s tržišnim trendovima, ali i regulatornim izazovima te promjenama navika i očekivanja kupaca. Na manje važan bila je i tema 5G mreže, koja predstavlja strateški cilj u razvoju širokopojasnog pristupa internetu.

Na drugom panelu, čija je tema bila digitalizacija kompanija i institucija i primjena novih tehnologija u praksi, uz naglasak na stvaranju digitalnih zaposlenika i službenika, mišljenja su razmijenili Hrvoje Balen iz Algebre, Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Bojan Jerbić s Fakulteta strojarstva i brodogradnje u Zagrebu i Tanya Šplajt Brainović direktorica upravljanja ljudskim resursima Addiko Grupe.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti