Mark Zuckerberg sredinom 2012. šokirao je tržišne analitičare i korisnike Instagrama kada je objavio da će za milijardu dolara (cijena akvizicije na kraju je bila manja) kupiti ovu kompaniju i društvenu mrežu za uređivanje i dijeljenje fotografija. Brojni korisnici tada su najavili kako će ugasiti svoje profile jer ne žele koristiti mrežu koja će biti u vlasništvu Facebooka, dok je dio analitičara ostao zbunjen jer je Zuckerberg dao veliki novac za kompaniju koja do tada nije zaradila niti dolara. No, ne samo da korisnici nisu počeli napuštati ovu društvenu mrežu, već je vijest o akviziciji dodatno popularizirala Instagram koji je zabilježio veliki porast broja korisnika (čemu je, naravno, pomoglo i širenje ove aplikacije i na druge platforme, jer se na početku mogao koristiti samo na Appleovim mobilnim uređajima), dodane su nove opcije poput novih atraktivnih filtera te mogućnost dijeljenja kratkih videozapisa unutar aplikacije.

‘Odluka o kupovini Instagrama svake godine izgleda sve pametnija’, komentirali su na Mashableu te posljednja predviđanja vezana uz budući rast broja korisnika i poslovanje ove kompanije pokazuju kako je to bio Zuckerbergov genijalan potez. Naime, prema analitičarima kompanije Cown & Co., Instagram bi ove godine trebao ostvariti prihod od oko 700 milijuna dolara, dok bi za pet godina prihod trebao iznositi 5,8 milijardi dolara. Do ovih su brojki u Cowenu došli na temelju njihovog istraživanje vezanog uz popularnost Instagrama među korisnicima i oglašivačima te na temelju procjene da će do 2020. godine ovu mrežu koristiti 680 milijuna ljudi.  Trenutna vrijednost Instagrama, prema analitičarima iz ove kompanije, iznosi čak 33 milijarde dolara, što je malo vise u odnosu na Twitter čija vrijednost iznosi oko 30 milijardi dolara – pri čemu treba napomenuti da Instagram ima više mjesečnih korisnika u odnosu na Twitter. Nakon Instagrama, Zuckerberg je htio kupiti i Snapchat, sve popularniju aplikaciju za slanje samouništivih poruka. Zuckerberg je prvo nudio milijardu, a zatim čak tri milijarde dolara, no šef Snapchata Evan Spiegel odbio je te ponude – čini se da je napravio odličan potez jer je vrijednost ove kompanije danas procijenjena na 19 milijardi dolara.

Foto: AFP