U posljednjoj rundi financiranja prije izlaska na burzu, investitori su u Facebook uložili 1,5 milijardi dolara, pri čemu je tržišna vrijednost ove kompanije porasla na 50 milijardi dolara. Ovaj se potez investitora pokazao odličnim jer tržišna vrijednost ove mreže danas iznosi čak 210 milijardi dolara, a veliki investitori poput DST-a (ruske kompanije koja je već veliki novac uložila u Facebook, Alibabu i Airbnb) pregovaraju o novom velikom ulaganju od 1,5 milijarde dolara.

Naime, jedna od najbrže rastućih tehnoloških kompanija na svijetu Xiaomi (poznatija i kao 'kineski Apple) priprema novu rundu financiranja te očekuju ulaganje od 1,5 milijardi dolara, čime bi ukupna tržišna vrijednost ove kompanije koja je osnovana prije samo četiri godine porasla na nevjerojatnih 40 milijardi dolara. Na CNBC-u kažu kako mnogi investitori već žale što ranije nisu uložili novac u Xiaomi i Alibabu (kinesku kompaniju koja je nedavno izašla na burzu i čija vrijednost sada iznosi oko 270 milijardi dolara), a neki analitičari vjeruju kako vrijeme Xiaomija tek dolazi i kako bi u budućnosti mogli ugroziti i najveće mobilne kompanije – Samsung i Apple. Xiaomi već sada zauzima treće mjesto na globalnom tržištu pametnih telefona (iako su njihovi telefoni dostupni u malom broju zemalja), a s novcem od investicija pokušat će se proširiti na još veći broj tržišta.

S obzirom da se Samsung trenutno nalazi u velikim problemima (zabilježili su veliki pad profita i smanjenje isporuka pametnih telefona – u isto vrijeme Xiaomi je zabilježio porast isporuka od 211 posto), dok ekipu u Appleu ne zanima tržište jeftinih modela, otvara se velika šansa za Xiaomi da sa svojim cjenovno pristupačnim telefonima koji imaju prilično dobar hardver, zauzmu veliki dio globalnog smartphone tržišta. Oni oprezniji tržišni analitičari upozoravaju kako su neke mobilne kompanije nakon velikog uspjeha zabilježile još veći pad (poput Motorole i HTC-a) te kako na tržištu postoje i brojne druge kineske kompanije koje cijenom i kvalitetom mogu parirati Xiaomiju, dok bi dijelu investitora mogao biti problem što će morati sačekati neko vrijeme na povrat investicije jer Xiaomi navodno nema planove o izlasku na burzu u sljedećih pet godina.

Ipak, šef ove kompanije Lei Jun postavio je odlične temelje te je sa svojim brandom prilično uspješno kopirao Apple (predstavljanje novih telefona prati veliki broj obožavatelja, a telefoni su često brzo rasprodani) tako da se ovaj brand jasno razlikuje od velikog broja drugih kineskih kompanija. Bit će zanimljivo pratiti stanje na mobilnom tržištu i vidjeti može li Jun ponoviti uspjeh s kineskog tržišta i na globalnom tržištu jer, ako u tome uspije, Xiaomi bi u budućnosti mogao postati lider i prodavati veći broj telefona čak i od Samsunga i Apple.

Screenshot: YouTube