BYD je u prilično kratkom vremenu postao najveća prijetnja Tesli te bi ova kineska tvrtka uskoro mogla postati dominantna na tržištu električnih automobila. Dok je do sada Tesli, ali i drugim tradicionalnim proizvođačima automobila konkurirala kvalitetnim vozilima pristupačnih cijena, sada su najavili još jedan veliki novitet na svim svojim automobilima koji će dodatno povećati vrijednost koju za novac pružaju njihovi automobili.
Kako su najavili početkom ovog tjedna, u sve svoje modele implementirat će tehnologiju za inteligentnu vožnju God’s Eye koja će omogućiti, među inim, udaljeno parkiranje i “autonomno preuzimanje” nad upravljanje automobilom. Prije te najave, izvršni direktor tvrtke Zhang Zhuo komentirao je kako će lansirati BYD-ev God’s Eye za 11 modela brenda Ocean, dok je generalni direktor tvrtke Lu Tia naglasio kako će svih šest glavnih brendova kompanije nadograditi s novom tehnologijom. Ono što je posebno zanimljivo jest da će ovu opciju inteligentne vožnje dobiti i najjeftinije vozilo, model Seagull čija cijena na kineskom tržištu iznosi manje od 10 tisuća dolara. Nije poznato hoće li, odnosno koliko će “božje oko” poskupjeti cijenu automobila.
Integracija DeepSeekove umjetne inteligencije
No niti to nije sve. Naime, kompanija će u svoja vozila integrirati DeepSeekove AI modele tako da u budućnosti možemo očekivati različite opcije bazirane na umjetnoj inteligenciji u njihovim automobilima. Podsjetimo, isto su prije nekoliko dana najavili i iz još jedne kineske kompanije - Geely.
Kako naglašavaju na Business Insideru, potezi ove dvije kompanije pokazuju jednu veliku promjenu u pristupu kineskih automobilskih kompanija koje više ne idu samo u smjeru elektrifikacije, već s implementacijom AI-a rade veliki korak prema električnim inteligentnim vozilima, odnosno automobilima s naprednom tehnologijom s različitim autonomnim opcijama.
BYD-ovo “božje oko” na kineskom tržištu već ima konkurenciju kompanija poput Xpenga i Nia koje su razvile vlastite autonomne sustave, a treba spomenuti i Xiaomi i njihov prvi električni automobil SU7 koji dolazi s inteligentnom asistencijom u vožnji. Ipak, najveću konkurenciju BYD očekuje ove godine kada bi, barem prema Muskovim najavama, kineskim vlasnicima Tesle trebala postati dostupna opcija Full Self-Driving.
Dok je Tesla i dalje vladar na ovom tržištu, a kineske kompanije sve više prijete, bit će zanimljivo vidjeti kakav će biti odgovor europskih tradicionalnih proizvođača automobila. Situacija za njih trenutačno nije previše optimistična i nadaju se kako će se stvari preokrenuti predstavljanjem jeftinijih automobila, no gledajući u kinesko dvorište, jasno je kako će, ako žele ostati konkurentni, veliki naglasak trebati staviti i na naprednu, odnosno autonomnu tehnologiju i umjetnu inteligenciju.
Izvor: Business Insider