Automobilsko tržište već se nekoliko godina nalazi u tranziciji. Iako se očekivalo kako će elektrifikacija uzeti puno veći zalet, pokazalo se kako stvari nisu tako jednostavne te će trebati puno više vremena da se riješe dobro poznati izazovi vezani uz cijene, doseg, punjenje i infraskturu za punjenje.
Situacija nije ista na svim tržištima pa tako u Kini popularnost električnih automobila raste velikom brzinom, dok je u Europi, suprotno nekim ranijim očekivanjima, prošle godine zabilježen pad prodaje električnih automobila. Kolika je i dalje potražnja za automobilima s motorima s unutarnjim izgaranjem, kao i hibridima najbolje možemo vidjeti po Toyoti.
Japanska je kompanija petu godinu zaredom prodala najviše automobila na svijetu te su prošle godine prodali 10,8 milijuna, u što su uključeni i njihovi brendovi Daihatsu, Hino i Lexus. Iako su i dalje vodeći na globalnom tržištu, u odnosu na 2023. zabilježili su pad prodaje od 3,7 posto. Ako gledamo samo Toyotu i Lexus, prodali su oko 10,1 milijun automobila, također uz blagi pad. Na drugom mjestu nalazi se Volkswagen koji je prodao nešto više od 9 milijuna vozila, no također uz pad prodaje i to od 2,3 posto.
Ono što je posebno zanimljivo vezano uz Toyotu i vrstu vozila koje su prodali prošle godine jest da su od ukupnog broja vozila, prodali samo nešto više od jedan posto potpuno električnih vozila. Tako je Toyota prošle godine, zajedno s Lexusom prodala nešto manje od 140 tisuća električnih vozila, što iznosi samo oko 1,4 posto od ukupno prodanih vozila. Što se hibrida tiče, tu stvari stoje puno bolje te su oni zauzeli oko 40 posto od ukupnog broja Toyotinih prodanih vozila.
Toyota je veliki pad zabilježila na domaćem, kao i na kineskom tržištu te u Indoneziji i Tajlandu, dok su prodajne brojke skočile na tržištu Sjeverne Amerike i Indije.
Volkswagen, koji ulaže velike resurse u razvoj električnih modela prodao je puno više vozila s e-motorima - skoro 745 tisuća (oko 8 posto od ukupne prodaje), no to je manje u odnosu na godinu ranije tako da su zabilježili pad prodaje električnih automobila od 3,4 posto.
Nakon japanske i njemačke kompanije, na trećem mjestu smjestio se Hyundai Motor Group s više od 7,1 milijun prodanih automobila, pri čemu su oba brenda ove tvrtke (Hyundai i Kia) prodala više od 200 tisuća električnih vozila. Kompanija ulažu veliki novac u razvoj električnih automobila različitih kategorija, uključujući i cjenovno prihvatljivije modele poput Kia EV3 i Hyundai Inster.
Jedna od kompanija o kojoj se možda i najviše priča proteklih godinu dana jest kineski BYD koji proizvodi isključivo električna vozila i hibride. Prošle su godine prodali više od 4,25 milijuna vozila (više nego Nissan i Honda) te nema sumnje kako će prodaja njihovih automobila rasti velikom brzinom sljedećih godina, pogotovo jer su najavili širenje i na druga tržišta, a među inim, salon BYD-a otvara se i u Zagrebu.
Izvor: Electrek