Hoće li zaista zbog ChatGPT-a mnogi ostati bez posla? Tu je teoriju ovaj tjedan testirao freelance pisac i marketinški stručnjak Henry Williams koji je, kada se ChatGPT pojavio, bio prilično oduševljen njegovim mogućnostima. No nakon što se poslužio ovim chatbotom za pisanje jednog marketinškog članka, njegovo se oduševljenje pretvorilo u šok i horor.
Naime, ovom je chatbotu trebalo samo tridesetak sekundi da napravi “gotovo završen” marketinški članak. Williams kaže kako je članak jednostavno strukturiran i napisan “neljudskim tonom”, no gramatika i sintaksa, kao i ključne stvari vezane uz njegovu tematiku napisani su sasvim dobro. Naglasio je kako ga je na kraju ipak morao malo urediti, no općenito je umjetna inteligencija napravila odličan posao.
Za samo tridesetak sekundi te još nešto dodatno vremena za uređivanje, AI je napravila članak koji Williams inače naplaćuje više od 600 dolara. Na temelju tog iskustva zaključio je: Prilično sam siguran da će mi umjetna inteligencija uzeti posao. Smatra kako daljnji napredak ovog, ali i drugih chatbotova koje s vremenom možemo očekivati ne znači da pisci, novinari i urednici više uopće neće biti potrebni, no potreba za njima bit će manja. Puno manja. Sve što će biti potrebno jest dati umjetnoj inteligenciji upute da napravi gomilu članaka, slogana i slično i nakon toga ih samo malo urediti i provjeriti njihovu ispravnost.
Ljudska kreativnost, čini se, više neće biti potrebna.
Upravo je to jedna od stvari zbog koje mnogi kritiziraju umjetnu inteligenciju jer bi mogla u potpunosti dehumanizirati umjetnost i kreativnost. Godine rada, truda, učenja, kao i poseban ljudski kreativan izraz mogu pasti u vodu pred nekakvim algoritmom koji bi mogao napraviti sličan ili čak možda zanimljiviji rad poput digitalne slike, knjige, članka itd. A da bi AI mogla napraviti tako nešto, prvo je potrebno njeno treniranje, što se radi na postojećem sadržaju kojeg su napravili - ljudi.
Također, još jedan problem vezan uz ChatGPT jest da se, prema Business Insideru, pokazalo kako ovaj chatbot ima tendenciju prikazivanja lažnih informacija kao istinitih tako da se putem njega mogu širiti i lažne vijesti.