Za mnoge, a pogotovo mlade koji obožavaju videoigre, posao profesionalnog esportaša čini se kao ispunjenje snova jer bi mogli živjeti od onog što zaista vole i prema čemu imaju strast. No uz veliki broj igrača iz cijelog svijeta koji provode po cijele dane uz računala i igre, jasno je kako nije lako uspjeti u esportu, ali i jednom kada se dosegne status profesionalca, postane dio neke ekipe i krenu nastupi na turnirima i prva ozbiljnija zarada, postoje brojni problemi s kojima se profesionalci trebaju boriti i napori koje trebaju izdržati.

Kako je u razgovoru za ZIMO rekao hrvatski profesionalni gamer Vedran Jelavić, općenito se smatra da esportaši vrhunac dosegnu između 20 i 25 godine (iako on vjeruje da se može biti uspješan esportaš i nakon toga), a to su pokazala i neka ranija istraživanja iz 2014. jer mladi u tim godinama imaju najrazvijenije dvije vještine koje su nužne za uspjeh u videoigrama – odlične motoričke sposobnosti i vrijeme reakcije.

Od 2014. tržište esporta radikalno se promijenilo i u posljednje vrijeme gameri imaju još jedan veliki problem – mentalnu iscrpljenost te mnogi "izgore" već do sredine dvadesetih.

Pored napornih treninga i igranja u nekim slučajevima i oko 80 sati tjedno (a nekad i više) sve je veći pritisak na gamerima zbog novca koji je sada u igri i gledatelja koji često ne opraštaju pogreške pa svaki potez kritiziraju na društvenim mrežama, često direktno kontaktirajući igrače. Također, ovo je i timski sport te je za uspjeh tima uvijek potrebno dati maksimum jer samo ako svi daju 100 posto od sebe, postoji šansa za uspjehom i za pobjedom na turnirima.

U novom dokumentarcu o esportu "Esports: The Price of the Grind", profesionalni gamer Indy Halpern rekao je kako često vježba i do osam sati dnevno, zbog čega ima bolove u leđima i zglobovima, no spomenuo je i mentalnu iscrpljenost i pritisak kako uvijek mora dati maksimum u svakoj igri. Nakon dugog igranja i turnira, igrači su fizički i psihički iscrpljeni, što dugoročno može dovesti do njihovog izgaranja pa se mnogi umirove već sredinom dvadesetih.

Ove su probleme prepoznale i ekipe esporta koje poduzimaju određene mjere kako bi pomogli svojim članovima i omogućili im da se što bolje nose s mentalnim i fizičkim pritiskom te će i u budućnosti sve veću pozornost posvetiti odmoru i mentalnom zdravlju gamera.

Izvor: Quartz