I dalje nema odgovora što se dogodilo prošlog tjedna kada je Teslin Model S izletio s ceste, udario u drvo i zapalio se, pri čemu su smrtno stradale dvije osobe. Nakon nesreće istražitelji su bili gotovo sigurni da je do nesreće došlo zbog Teslina autopilota, a mediji su prenijeli informacije kako vatrogasci satima nisu mogli ugasiti požar, što se na kraju nije pokazalo točnim.

Na te je informacije reagirao i Musk napisavši na Twitteru kako podaci iz automobila pokazuju da u trenutku nesreće automobil nije koristio autopilot.

Kako je autopilot asistent u vožnji nad kojim je uvijek potreban nadzor, odnosno tijekom njegove uporabe vozači moraju imati ruke na volanu i paziti na situaciju na cesti, Teslina vozila imaju sigurnosne opcije koje bi trebale spriječiti zlouporabu korištenja autopilota. Upravo je to bio jedan od argumenata brojnih osoba koje su na internetu, komentiravši ovu prometnu nesreću, pisali kako se Teslin autopilot ne može koristiti bez vozača na prednjem sjedalu.

No kako je pokazalo istraživanje neprofitne i u SAD-u prilično popularne organizacije za zaštitu potrošača Consumer Reports, ipak je moguće prevariti sigurnosni sustav te ostaviti prednje sjedište praznim i pri tome aktivirati autopilot. Upravo su to uspjeli napraviti u CR-u prilikom testiranja Modela Y čiji su autopilot “jednostavno prevarili” tako što za volan postavili lanac s dvije ljepljive trake i tako stvorili potreban pritisak na njega (kao dokaz da vozač ima volan u ruci i tako pazi na cestu i promet), a zavezali su i sigurnosni pojas.

Jake Fisher, direktor testiranja automobila pri Consumer Reportsu naglasio je kako ne samo da Teslin sigurnosni sustav ne može prepoznati prati li vozač cestu, već nije uspio prepoznati da vozača uopće nema na sjedalu.

Činjenica da je autopilot lako prevariti, naravno, nije dokaz da je Teslin asistent u vožnji zaista kriv za prometnu nesreću prošli tjedan te bi tek detaljna istraga trebala pokazati što se dogodilo i tko je kriv. Na The Vergu spominju i jedno istraživanje koje je pokazalo da, kada se autopilot nađe u nekoj situaciji u kojoj se ne snalazi, odnosno ne može pravilno reagirati, može se automatski isključiti, a da pri tome ne obavijesti vozača. S obzirom na to da na prednjem sjedalu, kako tvrdi policija, nije bilo vozača, a Musk tvrdi da u trenutku nesreće autopilot nije bio aktiviran, to bi mogao biti jedan od potencijalnih uzroka nesreće - da se autopilot sam isključio.

Ono što treba naglasiti jest da iz Tesle konstantno upozoravaju da vozači nikada ne smiju u potpunosti prepustiti kontrolu nad vozilom autopilotu, već njihove ruke moraju biti na volanu te da moraju biti koncentirani na vožnju. Tesla, naravno, treba pružiti maksimalnu moguću sigurnost, no no od najveće važnosti trebalo bi biti odgovorno ponašanje samih vozača. Naime, ako im je autopilot dostupan pod određenim uvjetima, oni bi se tih uvjeta moraju i pridržavati jer je to jedina garancija maksimalne sigurnosti. Ako netko zaista postavi neke predmete na volan kako bi prevario autopilot te ostavi prednje sjedalo u vožnji prazno, dok računalom upravlja asistent u vožnji, jasno je koliko takve osobe riskiraju te da snose odgovornost za sve što se dogodi.