Na Jadranu trenutno uživaju brojni turisti, a svoje doživljaje i uživanje u ljepotama naše obale i prirode dijele s cijelim svijetom na društvenim mrežama. Facebook, Twitter i Instagram prepuni su fotografija turista iz Lijepe Naše, a kako je Hrvatska predstavljena odnosno hvaljena na Twitteru, možemo pratiti putem zanimljivog servisa CroatiaTweet iza kojeg stoji programer iz Zagreba Mario Nikolaus.

Riječ je o projektu koji je nastao za vrijeme Mariova diplomskog rada na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu i razvio se u nešto puno ozbiljnije. U razgovoru za Zimo Mario je rekao kako je cilj CroatiaTweeta na jednostavan i simpatičan način približiti ljudima ono što u stvari odavno znamo – Hrvatska je turistički jako popularna i to se može vidjeti iz objava na društvenim mrežama. "Volio bih kada bi CroatiaTweet kao servis dugoročno zaživio i dobio podršku Hrvatske turističke zajednice, a onda bi mu u budućnosti dodao još dosta novih i zanimljivih stvari koje bi ljudi aktivno pratili na društvenim mrežama"

Na CroatiaTweetu, pored informacija o broju tvitova povezanih s Hrvatskom i najpopularnijih hrvatskih mjesta koja se spominju na ovoj mreži (trenutno je najpopularniji Brač), mogu se naći i informacije o tome što slavne osobe tvitaju o Hrvatskoj te "najpozitivniji tvit" koji se odabire tzv. sentiment analizom koja s obzirom na riječi i kontekst daje ukupnu ocjenu tekstu.

"Twitter je dobio prednost ispred Facebooka i Instagrama zato što ima servis koji mi omogućuje da u realnom vremenu pratim sve što se tvita, a sadrži neku od definiranih ključnih riječi, u ovom slučaju ključna riječ je "Croatia". Na taj način sam u mogućnosti biti unutar limita koji je definiran od strane servisa. Ustvari je servis cijelo vrijeme povezan s Twitterom i to je nešto što Facebook i Instagram ne omogućavaju. Moguće je nešto slično postići i s tim društvenim mrežama, ali je potrebno uložiti više truda u samu optimizaciju. U budućnosti je cilj proširiti se na više društvenih mreža i imati više podataka i veću ciljanu publiku", komentirao je Mario razlog zbog kojeg je putem ovog servisa odlučio pratiti objave na Twitteru, a ne i na drugim mrežama.

Što se budućnosti tiče, Mario kaže kako je cilj dodati nove funkcionalnosti od kojih će najzahtjevnija biti podjela analiza i posebnih tvitova na društvenim mrežama. U planu je i mapa koja prikazuje otkud ljudi najčešće tvitaju, no prije toga potrebno je dobro istražiti dostupne podatke, jer na Twitteru ljudi nisu baš skloni podjeli svoje lokacije. Također, samom servisu potrebne su i male preinake kako bi se omogućile dodatne funkcionalnosti, a Mario se planira baciti na posao oko toga na godišnjem odmoru.

Inače, Mario je i ranije bio vezan uz turizam jer je slikao apartmane po hrvatskoj obali te je upoznao puno ljudi koji rade u turizmu – tada je i dobio ideju za CroatiaTweet te se njegova aplikacija od malog servisa koji je samo prikupljao i analizirao tvitove pretvorila u sučelje gdje je moguće pratiti analize kroz vrijeme.
"Nisam očekivao da će servis dobiti ovakvu popularnost pa sam malo ostao zatečen. Zato nije ni planirana nikakva suradnja s turističkim zajednicama, iako je ovo nešto za što sam zainteresiran i otvoren. S još par funkcionalnosti servis će biti ozbiljan marketinški alat pa se tada nadam i kontaktirati prije svega Hrvatsku turističku zajednicu, porazgovarati s njima i svakako pomoći pri promociji Hrvatske".