krovna udruga za poticanje razvoja hrvatskog startup ekosustava, Cro Startup, održao je svoj prvi meetup, susret na kojem su okupljeni mogli iz prve ruke čuti sve o prikupljanju investicija za startupe.

Glavni je predavač bio član upravnog odbora udruge zadužen za područje investicija, Božidar Pavlović (Jackie agency), koji je okupljenima otkrio neke tajne privlačenja investitora u startupove. 

Bez vanjskih izvora financiranja jako je teško skalirati poslovni model i iz njega napraviti globalni biznis. Čak i ako ambicija nije globalna, imati dovoljno casha na računu bitno je da biste platili ljude koji su ipak glavna karika u poslovanju. Nedostatak iskustva naših startup foundera što se tiče privlačenja investitora evidentan je, pa smo se zato detaljnije pozabavili upravo tom temom, kaže Pavlović.

Nakon predavanja meetup se nastavio panel raspravom u kojoj su sudjelovali Srđan Kovačević (Orqa), Matija Šošić (Wasp) i Ivor Bihar (Bornfight i Mediatoolkit). Panel je vodila predsjednica udruge, Hajdi Ćenan.

Udruga Cro Startup Napokon i Hrvatska dobiva relevantnu startup udrugu - Cro Startup

Iskusni osnivači startupova otkrili su okupljenima kad se odlučiti za investicije, kako krenuti u cijelu priču, kako pronaći potencijalne investitore i kontaktirati ih te neka dobra i loša iskustva vezana uz privlačenje investicija.

Srđan Kovačević, ujedno i član upravnog odbora CRO Startup udruge pričao je o svojim iskustvima s investitorima.

Ako se ne uklapate u profil svojih investitora onda od njih nećete dobiti investiciju, no definitivno je svaki razgovor koristan jer vas navodi na daljnje promišljanje u vezi vašeg poslovanja te vam pruža priliku za napredak i umrežavanje, objašnio je Kovačević.

Šoštarić je pak sa svojim startupom Wasp prošao kroz platformu Y Combinator i podijelio svoja iskustva. Kako kaže, platforma im je omogućila da lakše stupe u kontakt s investitorima, no i dalje je na njima bilo kako će ispričati svoju priču i zadržati njihov interes.

Jako je bitno pripremiti dobar pitch za investitore, znati svoju priču i ispričati je jednostavnim rječnikom koji će biti zanimljiv. Ponekad smo znali vježbati i po 50 puta dok ne bismo bili zadovoljni samom pričom. Storytelling je ključan za dobivanje pažnje investitora, otkrio je okupljenima.

Bihor je podijelio svoje iskustvo s investitorima i kako su se u Bornfightu odlučili na zaokret u poslovanju kako bi mogli pomagati novim startupima i dijeliti znanje i iskustvo koji su stekli kroz godine.

Iako je investitore teško privući, to svakako nije nemoguće. Ako vam se čini nemoguće, onda trebate razmisliti i o svojem proizvodu/usluzi i zahtjevima prema investitorima, jer je tu sigurno prostor za napredak, kaže Bihor.

Iz današnje perspektive, priznaje, stvari bi odradio drugačije.

Na početku mi se činilo da smo uzeli previše novaca, ali na kraju je ispalo da nije tako. Za neki budući fundraising ćemo se svakako pripremiti još bolje i ispričati još jaču priču, zaključio je na kraju.

Predsjednica udruge Hajdi Ćenan najavila je i zajednički podcast udruga Cro Startup i CISEx, pod nazivom Well F(o)unded. Istaknula je kako je podcast zamišljen kao još jedno mjesto koje će promicati startup ekosustav te će informirati o lokalnim i međunarodnim zbivanjima koja su vezana uz startupe.

Kako ističu iz Cro Startupa, ovo je bio tek prvi u nizu meetupa, a u planu su novi kojima bi se potaknuo rast i razvoj hrvatske startup scene.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju