Prilikom prošlogodišnje najave pokretanja autonomnog taksi-servisa iz Wayma su komentirali kako je njihova tehnologija za samostalno upravljanje vozilima (bez ljudskog upravljanja) "najiskusniji vozač na svijetu". Naime, njihova su vozila kojima upravljaju računala odvozila milijune kilometara u stvarnim uvjetima na cestama, pri čemu nije zabilježen niti jedan veći incident. Također, korisnici njihova servisa u određenom dijelu Phoenixa već neko vrijeme mogu naručiti taksi u kojem zaista nema vozača, već ih do odredišta vozi automobil u kojem glavnu riječ ima računalo.



Iz Wayma su sada najavili suradnju s kompanijom Daimler Trucks čiji je cilj razvoj autonomnih kamiona kakvi bi u budućnosti trebali prevoziti teret bez vozača u kabinama. Daimler je, treba naglasiti, prije nekoliko godina počeo s testiranjima vlastitog autonomnog kamiona, no suradnja s Waymom čini se win-win za obje kompanije, kao i za cijelu industriju.

Fokus ove suradnje bit će Daimlerov kamion Freightliner Cascadia koji će biti opremljen Waymovom autonomnom tehnologijom. Već sada taj je kamion jedan od tehnološki najnaprednijih teškaša i opremljen je različitom sigurnosnom tehnologijom, uključujući aktivnu asistenciju pri kočenju, upozorenje na prelazak u suprotnu traku, adaptivni tempomat itd. S tehnologijom koju je razvio Waymo, kamioni bi trebali postati u potpunosti autonomni te bi teret mogli prevoziti bez potrebe da vozač sjedi u kabini. Računala ipak ne bi mogla upravljati kamionima u svim situacijama, poput npr. tijekom loših vremenskih uvjeta.



Prvi kamioni razvijeni suradnjom Wayma i Daimlera trebali bi postali dostupni u SAD-u "tijekom sljedeći godina", dakle niti u ovim kompanijama još nisu sigurni kada će kamioni biti u potpunosti spremni za preuzimanje američkih cesta. No naglasili su kako se neće orijentirati samo na SAD-a, već će razmotriti i širenja na druga tržišta.

Izvor: Slash Gear