Engleska Premier liga dogovorila partnerstvo s velikim IT igračima oko korištenja umjetne inteligencije

PL se okreće modernim tehnološkim rješenjima kako bi privukla nove međunarodne fanove.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 28.07.2025. / 12:25 komentari
Navijači Liverppoola, ilustracija (Foto: Afp)

Engleska Premier liga najpopularnija je nogometna liga na svijetu čija je popularnost i gledanost posljednjih godina značajno povećana. Prati ju, u manjem ili većem obujmu, čak 1,8 milijardi ljudi diljem svijeta, a taj se broj povećao za trećinu u posljednjih pet godina. Taj porast PL doživjela je ponajviše u inozemstvu pa tako danas više zarađuju od prodaje svojih prava u inozemstvu, nego na domaćem tržištu.

tri vijesti o kojima se priča Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati 3I/ATLAS Ne slažu se svi s njim Upozorenje astrofizičara s Harvarda: Na međuzvjezdanom objektu dolaze izvanzemaljci? Gledanje pornografije Što može poći po zlu? Radikalan zakon stupio na snagu: Ako želite gledati pornografiju, snimite selfie ili pokažite osobne dokumente

Čelnici lige konstantno razmišljaju o načinima na koje mogu dodatno povećati popularnost te kako taj rastući i veliki broj ljudi dodatno angažirati kako bi plaćali pretplatu ili više trošili na klupske proizvode poput dresova, zastava, šalova, torbi, majica i slično.

Jedan od tih načina je putem tzv. fantasy liga, a Premier liga ima svoju službenu Fantasy Premier League (FPL) koja je prošle godine imala 11 milijuna korisnika, dok se nedavno prijavilo milijun novih korisnika. Unutar FPL stvara se vlastita ekipa koja se po određenim pravilima popunjava s igračima (naravno, ne može svatko odabrati najjače i najbolje igrače, već postoje različita ograničenja) te se, na temelju različitih parametara, osvajaju bodovi.

AI u fantasyju

Sudjelovanje u fantasy ligama može biti iznimno zabavno i zarazno, a od ove godine, zahvaljujući suradnji s tehnološkim kompanijama, FPL donosi i određene zanimljive novitete i to bazirane na - umjetnoj inteligenciji. Razlog okretanja novim tehnološkim rješenjima, objašnjavaju na Financial Timesu, jest što Premier liga tako pokušava privući nove internacionalne fanove, kako bi poboljšali percepciju svog brenda i izvan granica Velike Britanije. Prema nekim predviđanjima, očekuje se kako će prihodi Premier lige tijekom sljedeće 3 godine porasti za skoro 30 posto, pri čemu kao glavna tržišta spominju Tajland i nordijske zemlje.

Liga je tako nedavno je potpisala ugovor s Microsoftom i Adobeom oko korištenja različitih AI alata koji će im, među inim, pomoći u pronalaženju arhivskih snimki, pristupu podacima u stvarnom vremenu, stvaranju vlastitog sadržaja koji će moći dijeliti na društvenim mrežama i slično. Također, kasnije ove godine korisnicima unutar fantasyja bit će dostupan i Microsoftov Copilot koji će im moći pomoći u odabiru tima (iako bi se time moglo pokvariti uzbuđenje vlastitog stvaranja momčadi) i savjetovati fantasy menadžere, a Adobeov Firefly omogućit će im jednostavan i brz dizajn vlastitih bedževa i dresova.
 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti