Velike internetske platforme Facebook, Google i Twitter prije dvije su godine potpisale svojevrsna pravila ponašanja, kojima su se obvezale da će se boriti protiv dezinformacija. No Europska komisija nije zadovoljna njihovim angažmanom i traži da se više potrude i budu učinkovitiji.

tri vijesti o kojima se priča Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble 3I/ATLAS "Međuzvjezdani posjetitelj" još je čudniji nego što su znanstvenici mislili Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi

Iz Europske komisije podsjećaju kako je broj lažnih vijesti i dezinformacija na internetskim platformama tijekom pandemije koronavirusa višestruko porastao te je na tim platformama da ojačaju borbu protiv njih.

Twitter, ilustracija Facebook i Twitter uvode nove mjere u borbi protiv dezinformacija uoči američkih predsjedničkih izbora

U izvještaju o provođenju potpisanih pravila, koji je Reuters dobio na uvid, Komisija je navela nekoliko problema.

Oni se mogu podijeliti u četiri široke kategorije - nesustavna i nepotpuna primjena pravila na platformama i u zemljama članicama, nedostatak unificiranih definicija, postojanje nekoliko velikih rupa u područjima koje pravila pokrivaju te ograničenja koja se odnose na samoregulacijsku prirodu pravila, stoji u izvještaju.

I potpredsjednica EK-a za transparentnost Vera Jourova upozorava da je potrebno učiniti više kako bi se ojačala borba protiv lažnih vijesti.

Društvene mreže (Foto: AFP) 5 načina kako prepoznati lažne informacije na društvenim mrežama

Platforme trebaju biti odgovornije i transparentnije. Moraju se otvoriti i osigurati bolji pristup podacima, istaknula je Jourova.

Komisija se ozbiljno odlučila pozabaviti problemom lažnih vijesti pa bi do kraja godine trebala, u sklopu odredbe o digitalnim uslugama, predložiti nova pravila koja bi povećala odgovornost društvenih mreža za sadržaj na njihovim platformama.

Izvor: Reuters