Europski inspektori kreću u provjeru kineskih proizvođača električnih vozila

Jedan izvor rekao je da su istražitelji stigli u Kinu, a drugi da su posjeti zakazani za siječanj i veljaču.

Hina | 12.01.2024. / 15:31

Geely (Foto: Afp)

 Europska komisija sprema se u idućim tjednima poslati inspektore u skupinu kineskih proizvođača električnih automobila u sklopu istrage o mogućim državnim subvencijama, rekla su tri upućena izvora.

Inspektori će posjetiti BYD, Geely i SAIC, rekla su dva izvora. Inspekcija neće obuhvatiti nekineske marke koje se proizvode u Kini, poput Tesle, Renaulta i BMW-a, napomenuo je jedan od njih.

Komisija je u listopadu otvorila istragu kako bi utvrdila jesu li kineski proizvođači jeftinijih električna vozila u prednosti pred europskom konkurencijom zahvaljujući državnim subvencijama. Kina je istragu nazvala protekcionističkom.

BYD Sve što trebate znati o BYD-u: Nezaustavljiva kineska kompanija prodala je više automobila i od Tesle

Europska komisija, kinesko ministarstvo trgovine, BYD i SAIC nisu odmah odgovorili na upit Reutersa da komentiraju informaciju o inspekcijama. Geely je odbio komentirati, ali je ponovio priopćenje iz listopada da poštuju sve propise i podržavaju ravnopravno natjecanje na globalnoj razini.

Jedan izvor rekao je da su istražitelji stigli u Kinu, a drugi da su posjeti zakazani za siječanj i veljaču.

Inspektori će na licu mjesta provjeriti vjerodostojnost odgovora proizvođača na upitnike koje im je poslala Komisija, rekao je jedan od izvora. U dokumentima EK-a stoji da je istraga u „početnoj fazi” i da su "verifikacijski posjeti" u planu do 11. travnja.

Izvori su zamolili da ne budu imenovani jer su detalji posjeta povjerljivi.

Geely Kinezi tvrde da su napravili bateriju za električni automobil koja se puni za samo 15 minuta

Udio kineskih vozila u tržištu električnih vozila Europske unije dosegnuo je osam posto, a do 2025. mogao bi se gotovo udvostručiti, budući da su obično do 20 posto jeftiniji od modela proizvedenih u EU.

U listopadu je kineski Great Wall Motor priopćio da je bio prvi u skupini proizvođača poslao odgovore na upitnik vezan uz europsku istragu o subvencijama.

Kineski proizvođači električnih vozila, od tržišnog lidera BYD-a do njegovih manjih rivala Xpenga i Nija, šire se ubrzanim tempom na inozemna tržišta, s obzirom na sve žešću konkurenciju kod kuće. Mnogi su kao prioritet odredili upravo prodaju u Europi.

Kina je lani pretekla Japan i zasjela na vrh svjetske ljestvice izvoznika, s isporučenih 5,26 milijuna vozila u vrijednosti oko 102 milijarde dolara, objavilo je ovaj tjedan kinesko automobilsko udruženje.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti