Europski sud potvrdio kaznu Googleu: Moraju platiti 2,4 milijarde eura zbog kršenja pravila tržišnog natjecanja

Još su dvije slične odluke Europske komisije protiv Googlea zbog Androida i AdSensea pred sudom i čekaju rezultate žalbe.

Martina Čizmić | 10.11.2021. / 11:50

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Sud Europske unije potvrdio je odluku Europske komisije iz 2017. godine koja je kaznila Google zbog kršenja pravila tržišnog natjecanja s izonosm od 2,4 milijarde eura. Tada je Google kažnjen zbog načina na koji je promovirao svoje trgovinske servise u odnosu na konkurenciju.

Podsjetimo, tadašnja povjerenica Margrethe Vestager istaknula je kako je Google "zloupotrijebio svoj dominantni položaj internetske tražilice dajući nepoštenu prednost drugim Googleovim proizvodima".

Google je osmislio brojne inovativne usluge i proizvode koji su promijenili naše živote. To je dobra stvar. Ali Googleova strategija uspoređivanja prodajnih servisa nije bila samo usmjerena na privlačenje kupaca tako što su svoje proizvode učinili privlačnijima od konkurentskih. Umjesto toga Google je zloupotrijebio svoj dominantni položaj na tržištu i promovirao svoje usluge, istaknula je tada povjerenica Margrethe Vestager

Činjenica da je sud Europske unije potvrdio odluku Europske komisije mogla bi otvoriti dodatna vrata europskim povjerenicima za tržišno natjecanje i digitalno tržište da se obračunaju s velikim međunarodnim kompanijama koje više ili manje poštuju europska pravila. Naime, još su dvije slične odluke Europske komisije protiv Googlea zbog Androida i AdSensea pred sudom i čekaju rezultate žalbe.

Kako su priopćili sa Suda, Google je prekršio pravila tržišnog natjecanja "jer je favorizirao vlastiti servis za usporedbu cijena u svojoj tražilici, dok je rezultate konkurentskih servisa za usporedbu cijena pomoću algoritama spuštao u razultatima".

Inače, cijeli je postupak pokrenut nakon što je britanski bračni par, Adam i Shivaun Raff, započeo pravnu bitku jer su primijetili da se njihova internetska stranica Foundem, koja se koristila za uspoređivanje cijena, nakon što je stekla popularnost u Velikoj Britaniji, počela naočigled padati u rezultatima pretraživanja na Googleu.

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti