Kad je prije godinu dana izbio skandal s Cambridge Analyticom, brojni su poznati i manje poznati ljudi pozivali na napuštanje te društvene mreže i brisanje profila.

Neki, poput Elona Muska, to su i napravili. No kako su mjeseci prolazi "#deletefacebook" pokret gotovo je zamro. Povremeno se još pojavljuje u trenutcima, poput nedavnog, kad Facebook bude nedostupan ili se otkrije novo curenje podataka, problemi s privatnošću i slično.

Međutim, Brian Acton, suosnivač popularne aplikacije WhatsApp, uvjeren je kako bi svi trebali obrisati svoje profile na Facebooku. Unatoč tome što je radio za tu kompaniju i zahvaljujući njoj postao milijarder.

Gostujući na Sveučillištu Stanford, Acton je održao predavanje studentima računarstva u kojem se fokusirao na društveni utjecaj i etičke odgovornosti tehnoloških tvrtki.

Studentima je ispričao kako je donesena odluka da se WhatsApp proda Facebooku za 19 milijardi dolara 2014. godine. Iako je tad smatrao da će taj potez omogućiti WhatsAppu dodatan rast, ubrzo je shvatio da Facebook ima druge planove s aplikacijom.

Imao sam 50 zaposlenih i morao samo razmišljati o njima i novcu koji bi zaradili ako prodamo. Morao sam razmišljati i o investitorima i o mom manjinskom udjelu, prisjetio se Acton i dodao kako i da je htio, nije imao moć zaustaviti prodaju.

Priznao je da je bio pomalo naivan kad je pristao na prodaju WhatsAppa Facebooku jer je mislio da će moći nastaviti raditi to što su radili i do sad.

WhatsAppov poslovni model je bio jednostavan - platite jedan dolar i koristite aplikaciju cijele godine. Uz milijardu korisnika koje je Facebook osigurao, to bi donijelo milijardu dolara prihoda svake godine.

Ali to nije ono što Google i Facebook žele, istaknuo je Acton te dodao: Utrka za profitom ili polaganje računa Wall Streetu to je ono što tjera na kršenje privatnosti podataka i dovodi do negativnih ishoda s kojima nitko nije zadovoljan. Volio bih da postoje ograde, načini da ih se zauzda.

Facebook je napustio nakon konstantnih sukoba s Markom Zuckerbergom i Sheryl Sandberg, ali i zbog činjenice da se nije slagao sa smjerom u kojem je Facebook (a i WhatsApp) krenuo.

Mislim da nije moguće uređivati sadržaj. Da budem potpuno iskren, otvorene mreže muče se s određivanjem granice između govora mržnje i slobode govora. Apple se muči s procjenom što je dobra, a što loša aplikacija. Google se muči s procjenom što je dobra, a što loša internetska stranica. To su tvrtke koje nisu opremljene za donošenje takvih odluka. A mi im dajemo moć. To je najgori dio. Kupujemo njihove proizvode, prijavljujemo se na njihove internetske stranice. Obrišite Facebook, može?, poručio je Acton na kraju predavanja.

Izvor: BuzzFeedNews