Facebook je ugasio nekoliko stranica, bez ikakvog upozorenja, nakon što je CNN objavio kako su te stranice navodno povezane s Rusijom.

Iako nigdje na stranicama, kojima upravlja njemačka tvrtka Maffick Media, ne stoji bilo kakav povezanost s Rusijom, odnosno stranice nisu prekršile ni jedno Facebookovo pravilo, stranice više nisu dostupne.

Stranice Soapbox, Back Then i Waste-Ed objavljivale su većinom video snimke koje su pregledavane više milijuna puta.

CNN je u svom prilogu istaknuo kako su te tri stranice "dio ruske kampanje kojima ciljaju mlade Amerikance", a da je Maffick Media u većinskom vlasništvu video agencije Ruptly, koja je podružnica Russia Today.

No, kako ističe RT, Maffick Media ima dva vlasnika - ruski Ruptly i američku novinarsku Anissu Naouai koja je već ranije radila za RT.

Iz Facebooka ističu kako bi posjetitelji stranica na njihovoj mreži morali znati tko stoji iza tih stranica.

Iz Maffick Media pak ističu da, iako nigdje nije navedeno kako se tvrtka financira ruskim novcem, to nitko od njih nije ni tražio.

Nadamo se da će Facebook objaviti jasne i konzistentne politike i protokole, vezano za obavezno otkrivanje izvora financiranja, a koji će biti ravnopravno primijenjeni na sve stranice, stoji u Maffickovoj objavi na njihovim web stranicama.

Naglašavaju kako, iako je u vlasničkoj strukturi ruska tvrtka, uredništvo stranica neutralno te sumnjaju kako je njihova popularnost jedan od glavnih razloga za gašenje. Pozvali su Facebook da povrati njihove stranice i omogući im daljnju proizvodnju sadržaja.

S obzirom na to da je Facebook najavio jaču kampanju uklanjanja lažnih vijesti, spama i sumnjivih stranica sa svoje mreže, čini se kako bi se ovakvi slučajevi mogli ponavljati i u budućnosti. Opravdano ili ne, tek će se morati utvrditi.