Facebookov pohod na virtualni svijet: Hoćemo li uskoro tipkanje zamijeniti virtualnom stvarnošću?

U Facebooku žele društvenu komponentu iz 2D svijeta prebaciti u 3D odnosno u virtualnu stvarnost.

Martina Čizmić | 27.09.2019. / 15:33

Mark Zuckerberg (Foto: Facebook)

Kad je 2014. godine Facebook kupio Oculus za impresivne dvije milijarde dolara, mnogi nisu bili sigurni kako će tvrtka koja proizvodi VR naočale funkcionirati unutar društvene mreže. Pet godina kasnije, Facebook još uvijek radi na tome da najveću društvenu mrežu prebaci u virtualni svijet.

Zato je posebno zanimljivo bilo čuti što će Facebook najaviti na svom događanju Oculus Connect 6. Iako su mnogi očekivali predstavljanje novih Oculus naočala za virtualnu stvarnost, iz Facebooka su se fokusirali na predstavljanju nove filozofije i najavu "sljedećeg koraka" u stvaranju virtualnog Facebooka.

Želimo pomoći oblikovati računalnu platformu sljedeće generacije koja će biti okrenuta interakciji s ljudima, a ne samo aplikacijama i zadacima, rekao je Zuckerberg u intervjuu uoči samog događaja.

U Facebooku žele društvenu komponentu iz 2D svijeta prebaciti u 3D odnosno u virtualnu stvarnost. Tako bi umjesto tipkanja s prijateljima, stavili Oculus na glavu i družili se s njima, odnosno njihovim avatarima, u nekom zamišljenom Facebook svijetu.

No, da bi to bilo moguće, avatari moraju moći izgledati poput osoba koje predstavljaju. Ne samo kao slika, već moći i reproducirati izraze lica, geste pa čak i glas. Zato u Facebooku aktivno rade na "Codec Avatars", digitalnim predstavnicima pravih ljudi koji mogu biti animirani u stvarnom vremenu kako bi uvjerljivo oživjeli u virtualnoj stvarnosti. To bi direktnu komunikaciju učinilo stvarnijom i prirodnijom no što je sad.

Ali za pravu komunikaciju nije dovoljno vidjeti samo lice osobe s kojom razgovarate, već i njeno tijelo. Jer neverbalna komunikacija je izuzetno važna. Zato su predstavili "Codec Avatars" koji obuhvaćaju cijelo tijelo. Svjesni su da ta tehnologija neće tako skoro biti dostupna korisnicima, ali je prvi korak u stvaranju zaista realistične slike osobe u virtualnoj stvarnosti.

Da bi dojam bio još upečatljiviji, iz Facebooka su pokazali i 3D tehniku modeliranja koja bi trebala omogućiti stvaranje "stvarnog" prostora u virtualnoj stvarnosti. Tako bi, primjerice, moglo biti moguće stvoriti vlastitu dnevnu sobu u virtualnom obliku i pozvati prijatelje na zajedničko druženje ili igranje igara u taj virtualni prostor.

U Facebooku su uvjereni da će takav, hiper-realistični doživljaj biti najbliže teleportaciji jer će omogućiti ljudima da se virtualno prebace u drugi svijet u roku od nekoliko sekundi.

VR će biti veći nego što to ljudi shvaćaju, smatra Zuckerberg, koji je veliki zagovornik razvoja virtualne i proširene stvarnosti.

A upravo je proširena stvarnost ono na čemu će Facebook raditi u nadolazećim godinama. Žele napraviti naočale koje bi kombinirale virtualno i stvarno, omogućile bi korisniku da ostane povezan s okolinom u kojoj se nalazi, ali komunicira s ljudima i prostorom koji se nalazi na drugom kraju svijeta.

Stoga ne iznenađuje činjenica da Facebook radi na razvoju nove društvene platforme u virtualnoj stvarnosti, Facebook Horizon, koja bi se u beta verziji trebala pojaviti sljedeće godine. Uvjereni su kako će upravo ona biti ključna za privlačenje ljudi u virtualnu stvarnost.

Zuckerberg je pojasnio kako će Horizon zapravo biti kreativni alat koji će korisnicima omogućavati zajednička okupljanja, igranja i stvaranja zajedničkih iskustava.

Hoće li zaista i uspjeti u tome, teško je reći. Ovo nije prvi Facebookov "izlet" u virtualnu stvarnost, no prema svemu što su do sad pokazali, mogao bi biti najbolje osmišljen. Jer, tko ne bi želio staviti na glavu naočale i u roku od nekoliko sekundi biti (barem virtualno), na drugom kraju svijeta uz obitelj i prijatelje, a da pri tome ima osjećaj kao da su s njim u sobi. 

Kad ćemo to zaista i moći? Zuckerberg priznaje kako teško da će se to dogoditi sljedeće godine, ali i da nećemo morati čekati do 2030. Dakle, uskoro. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti