Gdje bi Hrvati najradije radili? Njih čak 42 posto odabralo bi ovu branšu

Većina ispitanika se slaže da su među manje važnim kompetencijama za dobro obavljanje posla prezentacijske vještine, administracija kao i znanje iz marketinga.

Martina Čizmić | 09.09.2024. / 08:43

Digitalne vještine, ilustracija (Foto: Mastercard)

Koji su poslovi i branše najpoželjniji među hrvatskim radnicima? Istraživanje koje je provela agencija Ipsos u sklopu projekta Uplift, pokazalo je zanimljive podatke. 

Zaposlene osobe u Hrvatskoj relativno pozitivno ocjenjuju svoje poslovne sposobnosti, pritom dajući sebi najviše ocjene u timskom radu, digitalnim kompetencijama kao i komunikacijskim vještinama, dok se većina najlošije ocjenjuje u marketinškim kompetencijama.

Cilj istraživanja je pružiti uvide u zadovoljstvo i preferencije zaposlenika, pomažući tako tvrtkama da osiguraju bolje radne uvjete te privuku i zadrže talente usred značajnih izazova s radnom snagom.

Istraživanje je pokazalo i da ispitanici smatraju kako je za pronalaženje i kvalitetno obavljanje posla najvažnije imati kompetencije poput: izgradnje dobrih poslovnih odnosa (90%), komunikacijskih vještina (90%), organizacije rada i upravljanja vremenom (89%) te digitalnih kompetencija (89%). Općenito, većina ispitanika se slaže da su među manje važnim kompetencijama za dobro obavljanje posla prezentacijske vještine, administracija kao i znanje iz marketinga.

Sudionici European Talent Summita Čak 20 posto odraslih u Europi nema osnovne digitalne vještine

Mlađe osobe žele edukacije iz marketinga, žene iz prezentacijskih vještina

Upitani u kojim bi se segmentima htjeli dodatno educirati, ispitanici, čak njih 43%, ističu strane jezike. Nakon toga slijede edukacije o upravljanju stresom, digitalnim vještinama kao i prezentacijske vještine te javni nastup. Na začelju potrebnih edukacija su one iz područja izgradnje dobrih poslovnih odnosa (12%), poslovne administracije (12%) te timskog rada (9%).
Zanimljivi su i rezultati iz poželjnih dodatnih edukacija na temelju spola i dobi. Naime, želju za dodatnim edukacijama iz prezentacijskih vještina u značajno većoj mjeri iskazuju žene, za razliku od muškaraca čiji je interes prema navedenoj edukaciji značajno niži kao i prema edukaciji o upravljanju stresom. Mlađe osobe (do 30 godina) u većoj mjeri žele dodatne edukacije iz marketinga. Zaposlenici u javnom sektoru u većoj mjeri žele se educirati u području upravljanja konfliktnim situacijama, dok je želja za navedenim kod zaposlenika u privatnom sektoru manja.

76% ispitanika smatra da turistički djelatnici moraju ulagati u svoju edukaciju

U sklopu istraživanja, građani su upitani u kojoj industriji bi htjeli raditi, a posao u IT-ju opravdava svoju titulu jednog od najpoželjnijih – čak 42% ispitanih bi radilo u tom sektoru. Odmah nakon slijedi farmacija pa sektor financija. U ugostiteljstvu i turizmu rado bi se zaposlilo 22% svih ispitanika čime ovaj sektor ne spada među najpoželjnije prema analiziranim industrijama u ovom istraživanju, no popularniji je od prehrambene industrije i trgovine.
S obzirom na to da je turizam najvažnija gospodarska grana u Hrvatskoj zbog čega je projekt Uplift usmjeren upravo ka poduzetnicima u tom sektoru, kroz istraživanje se dodatno ispitalo što zaposleni građani misle o tom sektoru. Ispitanici, njih 76%, se slažu s tvrdnjom da bi turistički djelatnici trebali prolaziti posebne edukacije kako bi mogli obavljati posao što efikasnije i u skladu s potrebama turista, a samo njih 21% smatra da svatko može raditi u turizmu jer to ne zahtijeva specifična znanja.

Nešto manje od polovice ispitanih misli da se ne može dobro živjeti isključivo od sezonskog rada u turizmu, a njih 43% drži i da su djelatnici premalo plaćeni za obavljeni posao.

Ispitanici koji su zaposleni u turizmu i ugostiteljstvu kao najveće probleme s kojima se susreću vide nedostatak slobodnih dana, nakon čega slijedi previše radnih sati te niska plaća i loš odnos gostiju. Najmanje problema ističu vezano za fizičke uvjete rada kao i za odnose s nadređenima. Među svim problemima njih 33% navodi i nedostatak prilike za stjecanjem dodatnih vještina.

Da su dodatne edukacije, posebno u području digitalnih vještina, važne za sve zaposlenike i poduzetnike prepoznao je Mastercard. Upravo je na toj ideji dugoročnog i održivog ulaganja u znanje pokrenuo projekt Uplift koji je posebno usmjeren na podršku mikro, malim i srednjim poduzetnicima te zaposlenicima u turizmu, ugostiteljstvu i srodnim djelatnostima kao i OPG-ovima.

PR Hrvatska ima visoko razvijene digitalne vještine kod mladih, a lideri koji svoje poslovanje temelje na digitalizaciji jačaju konkurentnost i ostvaruju brži rast

Osigurane su 32 stipendije za polaznike koji će osim edukacije kroz deset modula (Leadership, Alati digitalne transformacije, Poduzetništvo i inovacije, Upravljanje destinacijom, Osnove upravljanja financijama, Turizam i ekonomija doživljaja, AI u marketinškim komunikacijama, Četvrta industrijska revolucija i industrija 4.0, Posvećenost rastu i rezultatima, Korisničko putovanje) od studenog ove godine do ožujka 2025. raditi u timovima pod vodstvom mentora te razvijati vlastite projekte digitalne transformacije u turizmu. Na kraju će svoje projekte prezentirati potencijalnim investitorima, a pobjednički tim očekuje i novčana nagrada.

Važnost poznavanja i aktivnog korištenja digitalnih tehnologija u turizmu i ugostiteljstvu ne može se precijeniti. Turisti se danas jako oslanjaju na digitalne platforme za upoznavanje s destinacijama, kupovinu i recenzije usluga. Profesionalci u turizmu koji imaju jake digitalne vještine mogu aktivno online komunicirati s korisnicima, upravljati interakcijom na društvenim mrežama, odgovarati na recenzije i pružati personalizirane usluge kroz digitalne kanale – čime jačaju odnose sa svojim korisnicima i povećavaju njihovo zadovoljstvo, ističe doc. dr. sc. Maja Brkljačić, rukovoditeljica razvoja poslovanja Algebra LAB-a, te dodaje: Turizam je izuzetno kompetitivna branša: efikasni digitalni marketing ključan je za privlačenje i zadržavanje korisnika. Dodatno, digitalni alati (ako ih znamo koristiti) pomažu nam u podizanju operativne učinkovitosti poslovanja – od automatizacije postupka rezervacija, plaćanja i upravljanja korisnicima. Digitalne vještine su izuzetno važne za ono što zovemo održive prakse u turizmu i ugostiteljstvu, a to je nešto što radimo kako zbog nas samih, tako i zbog toga što je sve više turista i putnika koji su izuzetno svjesni svojeg utjecaja na okoliš, i koji na svojim destinacijama biraju usluge usklađene s vlastitim vrijednostima življenja.
 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti