Nakon početka rata u Ukrajini tehnološke kompanije i društvene mreže poduzele su određene mjere s kojima su povećali sigurnost svojih korisnika u toj zemlji. Prvo su reagirali Facebook i Twitter, a nakon toga su i iz Googlea putem svog europskog profila na Twitteru objavili mjere koje su poduzeli, a koje se odnose na sigurnost njihovih zaposlenika i korisnika.

  Dmitry Rogozin Reakcija iz Rusije na američke sankcije: Tko će spriječiti da "struktura teška 500 tona" padne na Europu ili SAD?

U seriji tvitova naglasili su kako njihova ekipa odgovorna za odgovor za incidente i krizne situacije “aktivno prati” rat u Ukrajini i online disruptivne kampanje širenja dezinformacija, hakiranje i financijski motivirane prijevare. Pri tome surađuju i s drugim tvrtkama i vladama drugih država. Internetski gigant, s ciljem bolje zaštite korisnika, automatski je povećao sigurnosnu zaštitu računa ljudi koji žive u regiji i nastavit će s tim dok god se kibernetičke prijetnje povećavaju.

Taj se potez, među inim, vjerojatno odnosi i na uvođenje dvostupanjske verifikacije za veći broj korisnika, što je opcija koju su nedavno počeli masovno uvoditi. Također, potiču i na aktivaciju iste opcije verifikacije u dva koraka na YouTubeu.

Iz Googlea su podsjetili i na postojeće opcije s kojima korisnici mogu otežati napadačima preuzimanje njihovih računa koje je potrebno manualno aktivirati te da je Advanced Protection Program dostupan za pojedinačne korisnike i organizacije. S obzirom na to da su ukrajinske web stranice u posljednje vrijeme često na udaru hakera, Googleovci kažu kako su brojne stranice aktivirale zaštitu Project Shields protiv DDoS napada.

Ruski hakeri Prijeti li svijetu globalni kibernetički rat? Stručnjaci su zabrinuti i pozivaju na oprez

Stručnjaci te kompanije pokušavaju uvesti reda i na tražilicu kako bi se, prilikom pretraživanja rezultata na njoj prikazale “pouzdane informacije”, dok će s YouTubea ukloniti sadržaj s kojim se krše pravila korištenja, s naglaskom na uklanjanje videozapisa objavljenih s ciljem širenja lažnih vijesti. Također, blokirat će i oglase koji su vezani uz objave oko rata u Ukrajini, s kojima se želi profitirati, a YouTube je trenutačno obustavio mogućnost monetizacije za brojne ruske kanale i ograničio preporuke takvih kanala.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju