Nakon početka rata u Ukrajini tehnološke kompanije i društvene mreže poduzele su određene mjere s kojima su povećali sigurnost svojih korisnika u toj zemlji. Prvo su reagirali Facebook i Twitter, a nakon toga su i iz Googlea putem svog europskog profila na Twitteru objavili mjere koje su poduzeli, a koje se odnose na sigurnost njihovih zaposlenika i korisnika.
U seriji tvitova naglasili su kako njihova ekipa odgovorna za odgovor za incidente i krizne situacije “aktivno prati” rat u Ukrajini i online disruptivne kampanje širenja dezinformacija, hakiranje i financijski motivirane prijevare. Pri tome surađuju i s drugim tvrtkama i vladama drugih država. Internetski gigant, s ciljem bolje zaštite korisnika, automatski je povećao sigurnosnu zaštitu računa ljudi koji žive u regiji i nastavit će s tim dok god se kibernetičke prijetnje povećavaju.
Our incident response team is actively monitoring the war in Ukraine and working around the clock, focusing on the safety and security of our employees, users, and customers.
— Google Europe (@googleeurope) February 25, 2022
Taj se potez, među inim, vjerojatno odnosi i na uvođenje dvostupanjske verifikacije za veći broj korisnika, što je opcija koju su nedavno počeli masovno uvoditi. Također, potiču i na aktivaciju iste opcije verifikacije u dva koraka na YouTubeu.
Iz Googlea su podsjetili i na postojeće opcije s kojima korisnici mogu otežati napadačima preuzimanje njihovih računa koje je potrebno manualno aktivirati te da je Advanced Protection Program dostupan za pojedinačne korisnike i organizacije. S obzirom na to da su ukrajinske web stranice u posljednje vrijeme često na udaru hakera, Googleovci kažu kako su brojne stranice aktivirale zaštitu Project Shields protiv DDoS napada.
Stručnjaci te kompanije pokušavaju uvesti reda i na tražilicu kako bi se, prilikom pretraživanja rezultata na njoj prikazale “pouzdane informacije”, dok će s YouTubea ukloniti sadržaj s kojim se krše pravila korištenja, s naglaskom na uklanjanje videozapisa objavljenih s ciljem širenja lažnih vijesti. Također, blokirat će i oglase koji su vezani uz objave oko rata u Ukrajini, s kojima se želi profitirati, a YouTube je trenutačno obustavio mogućnost monetizacije za brojne ruske kanale i ograničio preporuke takvih kanala.