U ovim digitalnim vremenima kada su naše brojne privatne informacije, dopisivanja, fotografije i videozapisi pohranjeni na nekom cloudu, odnosno može im se pristupiti putem maila, društvenih mreža, komunikacijskih platformi i slično, iznimno veliku važnost ima privatnost, odnosno sigurnost. Svi korisnici moraju iznimno ozbiljno shvatiti internetsku sigurnost i osigurati maksimalnu zaštitu kako im netko ne bi provalio u mailove ili profile na društvenim mrežama i dokopao se stvari koje nisu za svačije oči.
Postoje univerzalna pravila kako to napraviti te sigurnosni stručnjaci uvijek upozoravaju korisnike da koriste snažne lozinke, da paze na linkove na koje klikaju u mailovima i na internetskim stranicama te da koriste dvostupanjsku autentifikaciju. Riječ je o dodatnom sloju zaštite s kojim je, pored upisivanja šifre, potrebno potvrditi prijavu na svoj račun i putem mobilnog uređaja (upisivanje koda dobivenog SMS-om ili samo potvrdom na telefonu).
Koliko je za opcija potvrde u dva koraka važna i koliko povećava sigurnost objasnili su iz Googlea. Naime, ovaj je internetski div u listopadu prošle godine uveo opciju dvostupanjske autentifikacije obaveznom za 150 milijuna korisnika Googlea te za 2 milijuna kreatora na YouTubeu. Rezultati su pokazali da je broj računa koji su kompromitirani pao za čak 50 posto u toj grupi korisnika.
Iako je, dakle, ova opcija iznimno korisna, mnogi je i dalje nisu aktivirali, a razlog je, kažu iz Googlea, “nedovoljno razumijevanje” svih benefita i zaštite koju omogućuje. Također, iz kompanije naglašavaju još jednu važnu stvar za korisnike i zaštitu njihova računa - važno je upisati prave podatke, odnosno mail i telefonski broj koji koriste kako bi ih, u slučaju hakiranja, mogli upotrijebiti za oporavak računa i ponovni pristup podacima.
Osim na Googleu, opcija dvostupanjske autentifikacije dostupna je i na brojnim drugim servisima, no s manje-više sličnim učinkom. Npr. iz Twittera su 2020. objavili da samo oko 2,3 posto aktivnih računa koristi tu opciju, iako su je predstavili 2013. godine, dok je dvostupanjsku autentifikaciju prošle godine koristilo oko 4 posto korisnika Facebooka.