Posljednjih godina mnogo je malih i neovisnih medija moralo prestati s radom. Gospodarska kriza u kombinaciji s različitim političkim previranjima uvelike je promijenila medijsku scenu diljem svijeta.

Kako bi barem pokušali usporiti taj trend, Googleova organizacija Google News Initiative i WordPress udružili su snage kako bi stvorili "brz, siguran i jeftin sustav objave vijesti koji će biti po mjeri malih redakcija" – Newspack.

Google News Initiative dosad se fokusirao na izradu rješenja za velike izdavače, no s 1,2 milijuna dolara vrijednim Newspackom fokus okreće na male redakcije i neovisne medije.

Reporteri koji pokreću nova digitalna izdanja suočavaju se s velikim tehničkim i poslovnim problemima. Nema smisla da svaka grupa lokalnih reportera mora izmišljati pravu kombinaciju rubrika, angažirati stručnjake za tehnologiju i korisničko iskustvo i onda sve to pretvoriti u savršen sustav za objavu vijesti kako bi one dospjele do njihovih čitatelja, pojašnjavaju u Google News Initiative.

Upravo bi Newspack trebao pružiti nužne tehnološke alate malim redakcijama kako bi se one mogle fokusirati na pronalazak vijesti.

Zato Newspack obuhvaća dizajn internetske stranice, konfiguriranje CMS-a i sustava prodaje oglasa. Osim toga, podržavat će već postojeće WordPressove pluginove, a sve to za cijenu od 1000 do 2000 dolara mjesečno (6500 do 12000 kuna).

U cijelu su se priču uključili i Automattic (čelna tvrtka WordPressa) te nekoliko novinarskih udruga i fondacija koje će uložiti dodatnih milijun dolara u projekt.

Iz Googlea su najavili da će razvoj Newspacka započeti u sljedećih nekoliko tjedana, a očekuju da će za javnost postati dostupan do kraja godine. Svi koji su zainteresirani za sudjelovanje u testiranju mogu se prijaviti na službenom blogu projekta.