Iz Googlea naglašavaju da aktivno rade na rješenjima za koja vjeruju da će medijima donijeti veću zaradu za sadržaj koji objavljuju na internetu.

Čuli smo povratne informacije vlade, regulatora i industrije te smo u pregovorima da licenciramo i platimo prikazivanje ili davanje punog pristupa informativnom medijskom sadržaju koji nadilazi jednostavne linkove ili isječke, pojašnjavaju iz Googlea na svom blogu.

Naglašavaju da treba voditi raspravu baziranu na činjenicama te da iako se slažu da visoko kvalitetan informativni sadržaj ima visoku društvenu vrijednost, postoji potreba i za razumijevanjem ekonomskog aspekta. S tim u vezi naveli su niz činjenica i točaka koje se odnose na netočne tvrdnje o ekonomiji linkova na informativni sadržaj na Googleovoj tražilici.

Prva stvar koju su naveli jest da Google ostvaruje vrlo malu ekonomsku vrijednost od informativnog sadržaja preko svoje tražilice jer na Google Newsu i Google Searchu, kako kažu, ne puštaju oglase.

Google je pojasnio da su protekle godine zaradili tek 10 milijuna australskih dolara na rezultatima pretrage s komercijalnom nakanom, a ne rezultatima pretrage informativnog sadržaja u Australiji, odnosno, kako su obrazložili, kad netko traži informacije o dobrim tenisicama za trčanje pa onda klikne na oglas.

Kao drugo naveli su i vrlo malen indirektan ekonomski prinos koji dobivaju iz informativnog sadržaja preko svoje tražilice (Google Search). Informativni sadržaj, kažu, predstavlja tek nešto više od jedan posto ukupnog pretraživanog sadržaja na njihovoj tražilici u Australiji te da su australski navodi precijenjeni.

Google je podsjetio i da već postoji značajna dvosmjerna razmjena između izdavača i Googlea, odnosno da mnogi korisnici interneta završe na stranicama izdavača medijskog sadržaja preko Googlea te na taj način imaju priliku tamo vidjeti plaćene oglase i postati njihovi stalni posjetitelji ili plaćeni korisnici.

Naveli su i jednu europsku studiju koja procjenjuje da je svaki posjet na internetsku stranicu vrijedan između 0,04 i 0,06 eura (0,063 australska dolara), što u principu znači da australski izdavači godišnje na taj način ostvaruju vrijednost u visini od 218 milijuna australskih dolara.

Google zaključuje da medijski biznisi zapravo puno više dobivaju iz razmjene sadržaja nego što zapravo proizvode vrijednosti.

Na kraju iz Googlea ipak ističu kako im vrijednost vijesti nije bazirana na ekonomskom aspektu, već da je informativni sadržaj važan za pristup kvalitetnim informacijama.

Izdavači direktno kontroliraju na koji način sudjeluju u Googleovoj tražilici, podsjećaju iz Googlea.