Koristeći statistike o pretraživanjima vezanim uz određeni film, Google može s preciznošću od 92% predvidjeti kako će taj film proći na blagajnama kina prvog vikenda prikazivanja. Iako je financijski uspjeh samo jedan razlog zbog kojeg neki film možemo proglasiti uspješnim ili neuspješnim, filmskim studijima taj je dio zasigurno najbitniji. 

Google je jučer objavio studiju u kojoj uspoređuje kino uspjeh 99 filmova izdanih u 2012. godini s ponašanjem korisnika Googleove tražilice u tjednima koji prethode pojavi filma u kinima diljem svijeta. U dokumentu se na 11 stranica objašnjava kako je Google uspio postići preciznost predviđanja od 92% u prvom vikendu prikazivanja.

Tako se u studiji navodi da ako u obzir uzmu samo podatke o pretragama, preciznost predviđanja je 70%. Ako se tim statistima dodaju i statistike o klikovima na plaćene oglase, sezona u kojoj se film pojavljuje te status franšize, preciznost se penje na 92%. Statistika kaže kako će film koji skupi 20 000 plaćenih klikova više od sličnog filma, najvjerojatnije zaraditi 7,5 milijuna dolara više u prvom vikendu prikazivanja.

Osim predviđanja uspješnosti filma, studija donosi još neke zanimljive podatke. Tako Google navodi kako posjetitelj kina u prosjeku konzultira 13 izvora prije nego se odluči pogledati film. 

Nije poznato hoće li Google studijima dati uvid u predviđanja uspješnosti nadolazećih filmova, odnosno omogućiti im da neuspješne producente otpuste i prije prvog vikenda prikazivanja. 

Studiju koja donosi brojne zanimljive podatke o povezanosti pretraživanja interneta i financijskog uspjeha filma možete pročitati ovdje.