Kad je Google u studenom 2019. godine objavio ponudu za kupovinu Fitbita i to za impresivnih 2,1 milijardu dolara, analitičari su to odmah protumačili kao izvrstan korak koji će Google napokon dovesti u ravnopravan položaj s Appleom i Samsungom na tržištu nosivih uređaja. No, svima je isto tako bilo jasno da proces neće ići baš glatko ni brzo.

tri vijesti o kojima se priča Cheyava Falls u dolini Neretva Vallis u krateru Jezero na Marsu Na Marsu NASA zagolicala maštu javnosti: U dolini Neretve pronađeni tragovi izvanzemaljskog života? Droga, ilustracija Roditelji, oprez! "Najopasnija mreža za mlade": Omiljena platforma prepuna je seksualnih predatora i dilera droge BYD-jevi automobili, ilustracija Jednostavno je Nema tu nikakve magije: Šef Riviana objasnio zašto su kineski automobili jeftiniji od konkurencije

Europska grupa za zaštitu potrošača BEUC, objavila je prošlog tjedna izvještaj u kojem izražava svoju zabrinutost zbog potencijalnog preuzimanja Fitbita. Točnije, smatraju da bi Google tim preuzimanjem ostvario prednost bez presedana na digitalnom tržištu.

Mark Zuckerberg Otkrivena "misteriozna kompanija" koja je htjela kupiti Fitbit

Fitbit Versa Lite Najava smartwatcha Pixel? Google posegnuo duboko u džep i kupio kompaniju s kojom kreće u utrku s Appleom

Fitbit Versa Lite Razmišljaju li o "ubojici Appleova sata"? Google bi mogao kupiti Fitbit

Ako Google dođe u posjed korisničkih podataka koji su nastali nošenjem Fitbitovih proizvoda, uključujući i podatke vezane uz COVID-19, mogao bi te podatke iskoristiti za vlastitu dobit i tako onemogućiti druge tvrtke da potrošačima prezentiraju nove proizvode, stoji u izvještaju.

Upozoravaju kako bi se ovim preuzimanjem u nepovoljan položaj doveli drugi igrači na području internetskog oglašavanja, pretraživanja, zdravlja i nosivih uređaja.

Predloženo udruživanje, tako bi potencijalno moglo utjecati ne samo na digitalno tržište već i na važan dio života Europljana, njihovo zdravlje i dobrobit, upozoravaju iz BEUC-a.

U Googleu s velikim zanimanjem i oprezom prate reakcije europskih regulatora jer su već u nekoliko navrata bili kažnjeni zbog nepoštene poslovne prakse.

Nikad nećemo prodavati osobne informacije nikome. Fitbitovi podaci neće biti korišteni za Googleove oglase. Dati ćemo Fibitovim korisnicima da sami izaberu što će se dogoditi s njihovim podacima, poručili su iz Googlea još u studenom.

No, u EU nisu baš uvjereni pa od Googlea traže detaljnije objašnjenje što točno planiraju napraviti prije nego što donesu bilo kakvu odluku vezanu uz Google i Fitbit.

Treba podsjetiti i da je Europski odbor za zaštitu podataka već ranije upozorio na potencijalni rizik za privatnost korisnika ako dođe do spajanja Googlea i Fitbita.

Google bi na otpor mogao naići i u SAD-u gdje su neki zagovornici privatnosti već zatražili od Ministarstva pravosuđa da zabrani preuzimanje.