I podaci korisnika Twittera završili kod Cambridge Analytice?

Twitter i inače ima praksu davanja odnosno prodavanja pristupa podacima u svom API-u (application programming interfaces) tvrtkama koje te podatke koriste za analizu nekih događaja, komentara korisnika ili korisničku podršku.

Martina Čizmić | 30.04.2018. / 07:00 komentari
Twitter (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Nakon što se Facebook našao na udaru zbog činjenice da je omogućio Cambridge Analytica da neovlašteno prikuplja podatke korisnika i koristi ih za ciljane oglase, čini se kako se pozornost okreće prema drugoj društvenoj mreži - Twitteru.

tri vijesti o kojima se priča Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika Olujni oblaci u obliku ljutitog lica, ilustracija Ako ne bude hitne promjene... Klimatolozi se vodili pogrešnim scenarijem klimatskih promjena? Satelitski podaci sugeriraju daleko lošiji ishod Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe?

 

Istraživač sa Sveučilišta Cambridge, Aleksandr Kogan, koji je osmislio niz kvizova i tako prikupio gomilu podataka od korisnika Facebooka, čini se, imao je pristup i podacima korisnika Twittera.

 

Naime, Twtiter je sam priznao kako je Koganova tvrtka, Global Science Research 2015. godine imao pristup nasumičnom uzorku javnih tvitova objavljenih u periodu od prosinca 2014. do travnja 2015. godine.

 

Temeljeno na nedavnim izvješćima, obavili smo internu istragu i nismo pronašli nikakve tragove o pristupanju privatnim podacima o ljudima koji koriste Twitter, stoji u izjavi iz te društvene mreže u kojoj dodaju i kako je GSR platio za pristup podacima, no ne i koliko.

 

Twitter i inače ima praksu davanja odnosno prodavanja pristupa podacima u svom API-u (application programming interfaces) tvrtkama koje te podatke koriste za analizu nekih događaja, komentara korisnika ili korisničku podršku.

 

Kako bi tvrtke dobile pristup moraju objasniti kako planiraju koristiti podatke i tko će te podatke na kraju vidjeti odnosno dobiti izvještaj. Iz tvrtke ističu i kako ne prodaju privatne podatke odnosno poruke.

 

Nakon što je u javnost dospjela informacija o tome kako je Kogan prikupljao podatke korisnika Facebooka, pod posebno su povećalo stavljeni i Twitter te Google koji također u svojim bazama imaju gomile privatnih podataka svojih korisnika.

 

Twitter je u međuvremenu uklonio Cambridge Analytica i s njom povezane tvrtke iz popisa svojih oglašivača.

Vezane vijesti