Nakon što se Facebook našao na udaru zbog činjenice da je omogućio Cambridge Analytica da neovlašteno prikuplja podatke korisnika i koristi ih za ciljane oglase, čini se kako se pozornost okreće prema drugoj društvenoj mreži - Twitteru.
Istraživač sa Sveučilišta Cambridge, Aleksandr Kogan, koji je osmislio niz kvizova i tako prikupio gomilu podataka od korisnika Facebooka, čini se, imao je pristup i podacima korisnika Twittera.
Naime, Twtiter je sam priznao kako je Koganova tvrtka, Global Science Research 2015. godine imao pristup nasumičnom uzorku javnih tvitova objavljenih u periodu od prosinca 2014. do travnja 2015. godine.
Temeljeno na nedavnim izvješćima, obavili smo internu istragu i nismo pronašli nikakve tragove o pristupanju privatnim podacima o ljudima koji koriste Twitter, stoji u izjavi iz te društvene mreže u kojoj dodaju i kako je GSR platio za pristup podacima, no ne i koliko.
Twitter i inače ima praksu davanja odnosno prodavanja pristupa podacima u svom API-u (application programming interfaces) tvrtkama koje te podatke koriste za analizu nekih događaja, komentara korisnika ili korisničku podršku.
Kako bi tvrtke dobile pristup moraju objasniti kako planiraju koristiti podatke i tko će te podatke na kraju vidjeti odnosno dobiti izvještaj. Iz tvrtke ističu i kako ne prodaju privatne podatke odnosno poruke.
Nakon što je u javnost dospjela informacija o tome kako je Kogan prikupljao podatke korisnika Facebooka, pod posebno su povećalo stavljeni i Twitter te Google koji također u svojim bazama imaju gomile privatnih podataka svojih korisnika.
Twitter je u međuvremenu uklonio Cambridge Analytica i s njom povezane tvrtke iz popisa svojih oglašivača.