Imate osjećaj da vas Facebook stalno prati? Napokon je otkriven krivac za to

Presuda neće ukloniti "Like" gumbiće s internetskih stranica niti će spriječiti Facebook da prati što posjetitelji rade, ali bi trebala promijeniti način na koji Facebook dolazi do tih podataka.

Martina Čizmić | 01.08.2019. / 13:24

Facebook vas prati (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Vlasnici internetskih stranica mogli bi se naći u problemima, i to zbog jednog malog gumbića koji su, želeći privući što više korisnika, stavljali na svoje stranice.

Naime, Europski sud pravde donio je odluku po kojoj su svi vlasnici internetskih stranica, na kojima je prisutan "Like/Sviđa mi se" gumbić povezan s Facebookom, odgovorni za podatke koji se šalju toj društvenoj mreži. Pritisnuli posjetitelji taj gumbić ili ne.

Google (Foto: Getty Images) Australcima Facebookovo i Googleovo "Vjerujte nam" više nije dovoljno

Kako stoji u presudi, Facebook i druge slične tvrke i dalje smiju vlasnicima internetskih stranica nuditi postavljanje takvih dodataka na njihovu stranicu i povezivanje s društvenom mrežom. No stranice su dužne dobiti pristanak korisnika za slanje podataka Facebooku od svih posjetitelja. Trenutačno se podaci šalju u Facebook prilikom učitavanja stranice, prije no što posjetitelji uopće mogu zabraniti takvu praksu. To će se u budućnosti morati promijeniti.

Do presude je došlo jer se njemačka trgovina koja se bavi prodajom odjeće, Fashion ID, našla na sudu pod optužbom da je slala korisničke podatke Facebooku, bez odobrenja samih korisnika. Sud je donio odluku prema kojoj je Fashion ID odgovoran za prikupljanje i slanje tih podataka zbog činjenice da je na svojim internetskim stranicama imao istaknut gumbić "Like" kako bi njihovi proizvodi bili vidljiviji na Facebooku.

Google (Foto: Getty Images) Znate li koliko vrijede vaši podaci? Google i Facebook bi vam uskoro to mogli otkriti

Presuda neće ukloniti "Like" gumbiće s internetskih stranica niti će spriječiti Facebook da prati što posjetitelji rade, ali bi trebala promijeniti način na koji Facebook dolazi do tih podataka. Jer stranice bi sad trebale pričekati sa slanjem podataka Facebooku dok se posjetitelji ne izjasne žele li slati svoje podatke Facebooku ili ne.

Baš kao što mogu odabrati hoće li pristati na postavljanje "kolačića" na svoje uređaje i u kojem obliku.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti