Filip Raponja, još kao dječak iz Krnice u Istri, pokazao je da ga više zanimaju pčele nego nogomet.
tri vijesti o kojima se priča
Nisam nikada bio zainteresiran ići nekamo i primjerice igrati nogomet tri sata, a pčele su me sve više zanimale jer su interesantne životinje. One funkcioniraju kao jedna zajednica koja konstantno radi, otkrio je kako je počeo interes za pčelarstvo.
Njegova strast prerasla je u projekt koji danas okuplja oko 400 košnica i donosi proizvode koji su prirodni i dio šire misije očuvanja pčela.
Njegova odlučnost da sve nauči o pčelama dovela ga je i do stvaranja edukativnog parka.
Pčele su važne jer one stvarno nestaju. Bez njih nema oprašivanja, zato je jako važno da se pčele očuvaju, istaknuo je Filip. U tom prostoru, posjetitelji imaju priliku naučiti zašto su pčele ključne za održivost okoliša.
Na audiciji za projekt „Startaj Hrvatska“, predstavio je i svoj brend Plan Bee u sklopu kojeg ima pčelinje proizvode i projekt „Postanite heroj prirode“. Tvrtke kroz društveno odgovorno poslovanje, ulažu u pčelinje zajednice i time omogućuju da se na svijet donose nove pčele.
Filip je otvoreno govorio i o izazovima u radu.
Proizvodnja meda je kompliciran proces, odnosno ima puno koraka. Cijele godine se treba brinuti o pčelama da bi se med vrcao nekoliko puta godišnje.
Pojasnio je i kako prepoznati pravi med.
Ne možemo znati je li med pravi nikakvim trikom ni s vodom ni salvetom, jedino ako se odnese na laboratorijsku analizu. Pojasnio je i razlike među vrstama: Kad med kristalizira može značiti da je pravi, ali i ne mora. Na primjer, bagremov med neće kristalizirati dvije godine.
SPAR Hrvatska je naručio od njega 4.000 bagremovog meda, 2.000 mednih mješavina i 1.500 komada cvjetnog praha. To je za Filipa više od posla – to je priznanje ideji koja je započela u tišini jednog istarskog dvorišta, a danas gradi bolji odnos čovjeka i prirode.
Njegove pčelinje proizvode, kao i proizvode ostalih kandidata projekta Startaj Hrvatska potražite na policama INTERSPAR i odabranih SPAR trgovina, a na Novoj TV svake nedjelje pogledajte priče i ostalih kandidata koji žele da njihov proizvod dobije titulu HIT proizvoda godine!