Jedan od glavnih prigovora Instagramu definitivno je nemogućnost dijeljenja linkova u objavama. U teoriji, svatko može ubaciti link u tekst objave, ali on neće biti aktivan kao link. Korisnici su tome doskočili tako što su linkove dijelili u opisu profila, no to je samo kratkoročno rješenje. Profili s više od 10 tisuća pratitelja mogu ubaciti link u svoje Storyje, no to se pokazalo učinkovitim samo za veoma popularne profile.

Međutim, ako je suditi prema novom patentu koji je Instagram registrirao, linkovi bi mogli postati dostupni u svim objavama. Postoji ipak jedna kvaka. Prema patentu, ubacivanje linkova u objave Instagram bi naplaćivao. Točnije, korisnik koji u objavu stavi link neće moći objaviti tu objavu bez plaćanja. Prema prijedlog u patentu, "aktiviranje linka" stajalo bi dva dolara, a link bi se "aktivirao" nakon što Instagram zaprimi potvrdu o plaćanju.

Instagram naplaćuje linkove (Foto: Zimo/Screenshot)

Iako cijena od dva dolara po linku ne izgleda puno, za velike tvrtke ili influencere lako bi se taj iznos mogao popeti i na nekoliko desetaka dolara po danu. Naravno, treba napomenuti da je iznos od dva dolara zasad samo dan kao primjer, dok će točan iznos biti utvrđen kad (i ako) Instagram uvede ovu opciju.

S obzirom na to da Instagram planira i male promjene u dizajnu kako bi uveo poseban dio posvećen kupovini te potaknuo korisnike da nastave pregledavati objave što dulje, uvođenje naplatnih linkova čini se logičnim nastavkom monetizacije. I više nego dosad.

Izvor: Američki ured za patente