Istraživanje otkrilo koje riječi odbijaju ljude od kupovine: Svi ih koriste, ali ne pale uvijek

Istaknuo je kako su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvijek bili isti - proizvodi i usluge koje su u svojim opisima sadržavale riječi "umjetna inteligencija" bili su manje poželjni.

Martina Čizmić | 01.08.2024. / 12:20

Kupovina na internetu, ilustracija (Foto: Getty Images)

Pogledate li malo oko sebe, čini se da sa svih strana jednostavno "vrište" riječi "umjetna inteligencija". Može se činiti da je umjetna inteligencija ili AI doslovno svugdje - od automobila, preko pametnih telefona, do običnih kućanskih uređaja.

No, što potrošači zaista misle o tome da je AI odjednom svugdje? Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Hospitality Marketing & Management otkrilo je kako riječi "umjetna inteligencija" ne stvaraju pozitivnu sliku o proizvodu ili usluzi.

Kad se spomene umjetna inteligencija, ona ima tendenciju da smanji emocionalno povjerenje, što zauzvrat smanjuje namjere kupnje. Otkrili smo da emocionalno povjerenje igra ključnu ulogu u tome kako potrošači percipiraju proizvode pokretane umjetnom inteligencijom, rekao je glavni autor i klinički asistent marketinga na Sveučilištu Washington State Mesut Cicek.

AI i novac, ilustracija U razvoj AI-a ulažu se milijarde dolara, no do kraja sljedeće godine tvrtke će od mnogih projekata - odustati

Kako bi provjerili kako će potrošači reagirati na riječi "umjetna inteligencija" u opisu proizvoda i usluga, istraživači sa Sveučilišta Washington State, sastavili su upitnik s različitim pitanjima i opisima proizvoda u različitim kategorijama. Ukupno su obuhvatili 1000 ispitanika koji su dobili identične opise, primjerice, pametnih televizora, ali je u jednom opisu bio naveden izraz "umjetna inteligencija", a u drugom je bio izostavljen.

Skupina koja je dobila opis s riječima "umjetna inteligencija" izjavila je kako je manja vjerojatnost da će kupiti taj televizor.

Također smo otkrili da je negativan odgovor na otkrivanje AI-a bio još jači za proizvode i usluge "visokog rizika", one kod kojih se ljudi obično osjećaju nesigurnije ili tjeskobnije pri kupnji, poput skupe elektronike, medicinskih uređaja ili financijskih usluga. Budući da neuspjeh nosi veći potencijalni rizik, koji može uključivati ​​novčani gubitak ili opasnost za fizičku sigurnost, spominjanje umjetne inteligencije za ove vrste opisa može učiniti potrošače opreznijima i manje vjerojatno da će kupiti, objašnjava Cicek.

Umjetna inteligencija AI je trebao povećati produktivnost zaposlenih, no istraživanje pokazuje potpuno drugačije rezultate

Istaknuo je kako su testirali osam kategorija proizvoda i usluga, a rezultati su uvijek bili isti - proizvodi i usluge koje su u svojim opisima sadržavale riječi "umjetna inteligencija" bili su manje poželjni.

Cicek stoga savjetuje marketinškim odjelima da pažljivo razmisle kako će predstaviti umjetnu inteligenciju u opsiima svojih proizvoda.

Naglašavanje umjetne inteligencije možda neće uvijek biti korisno, osobito za visokorizične proizvode. Usredotočite se na opisivanje značajki ili prednosti i izbjegavajte poštapalice AI, zaključio je na kraju.

Izvor: Sveučilište Washington State

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti