Istraživanje pokazalo da je generaciji Z važno imati banku u blizini iako češće koriste mobilne aplikacije

Istraživanje o financijskim navikama generacije Z otkrile su neke zanimljive i pomalo iznenađujuće podatke.

Martina Čizmić | 25.05.2022. / 16:56

Panel o generaciji Z na Digital Touchpoint konferenciji (Foto: ASEE)

Drugo izdanje konferencije Digital Touchpoint, pod nazivom "Next generation banking & payment – Simple, Fast, Secure" okupilo je predstavnike industrije i stručnjake u digitalizaciji financijskog sektora. U fokusu konferencije bile su financijske navike i očekivanja generacije Z.

Tako je istraživanje provedeno u suradnji s agencijom Ipsos, prvo ovakve vrste, pokazalo da su sigurnost podataka i fizička lokacija i blizina poslovnice generaciji Z najvažnije karakteristike prilikom odabira banke. Većina upotrebljava barem jednu mobilnu aplikaciju. Iznimno im je važno da su one jednostavne za korištenje te da jamče sigurnost novčanih sredstava i osobnih podataka, a njihov potencijalni razvoj leži u loyalty programima za koje je generacija Z iznimno zainteresirana. Čak 86 posto ispitanika ugovaranje kredita realiziralo bi osobnim posjetom banci, pri čemu polovina njih pretpostavlja da će ga u sljedećih pet godina uistinu i podići. Istraživanje je također ustanovilo da pripadnici generacije Z za informiranje o financijama i načinima plaćanja najčešće koriste Internet, dok su razgovori s roditeljima na drugom mjestu.

Istraživanje je pružilo dobar uvod za panel na kojem su sudjelovali prepoznatljiva imena generacije Z – TikTokeri Lorena Farkač, Adriano Krajcar i Dario Marčac te Ivan Glazer iz ASEE-a. Oni su istaknuli da mladima nedostaje znanja iz područja financijske pismenosti jer se to gradivo ne uči u školi. Prilike banaka vide u edukacijama usmjerenim na mlade prilagođenim njihovim navikama i digitalnim kanalima na kojima se informiraju, što bi dodatno pridonijelo jačanju povjerenja. Složili su se da su im najvažnije sigurne, brze i jednostavne usluge i aplikacije.

Paolo Barbesino, stručnjak za digitalizaciju bankarstva i mentor Central European University InnovationsLaba, u svom keynote predavanju zaključio je da se tržišno natjecanje više ne bazira na tradicionalnoj prodaji proizvoda, već na rješavanju problema korisnika pa će za par godina način na koji se banke natječu za korisnike biti potpuno drukčiji. Naglasak će biti na integriranom korisničkom iskustvu te spajanju korisničkih potreba pri kupovini i bankarskih proizvoda.

Kad je riječ o digitalizaciji financijskog sektora, Hrvatska je među vodećim europskim zemljama, a kao pouzdan partner, Payten cjelovitim i inovativnim rješenjima iz područja paymenta, bankomata, POS terminala i eCommercea, klijentima pomaže da na učinkovit način odgovore na tržišne potrebe. Kao primjere uspješne digitalizacije možemo navesti implementaciju mCash rješenja na bankomatima, SoftPOSa i SinglePOS-a. Ostajemo usmjereni na postavljanje trendova u industriji plaćanja i vrhunsku podršku našim klijentima u implementaciji novih rješenja, izjavio je Ivan Bušić, izvršni direktor Payten Hrvatska.

U posljednje dvije godine, pod utjecajem pandemije, digitalizacija je dobila još više maha. Kao jedna od vodećih kompanija u području digitalizacije i kibernetičke sigurnosti, ASEE surađuje na kompleksnim projektima s velikim organizacijama iz financijskog sektora, javne uprave, administracije i telekomunikacijske industrije, a naš rad oblikuje digitalnu budućnost Hrvatske i regije. Od mobilnog bankarstva, autentikacijskih rješenja i rješenja za unaprijeđenje odnosa s korisnicima, ono što svakodnevno radimo olakšava život nama i svima oko nas. Ponosan sam što razvijamo pametna rješenja koja se masovno upotrebljavaju i što na ovogodišnjem izdanju konferencije Digital Touchpoint imamo priliku s okupljenima podijeliti znanje i uvid u postojeće trendove, naglasio je Igor Gržalja, predsjednik Uprave ASEE Hrvatska.

Velike količine podataka koje se koriste u različitim industrijama, gdje se s ciljem postizanja što kvalitetnijeg proizvoda ili usluge za krajnjeg korisnika isti podaci upotrebljavaju u gotovo svim životnim segmentima, bile su tema panela posvećenog monetizaciji podataka u payment ekosustavu. Detalje o ulozi, prikupljanju i načinu korištenja ovih podataka okupljenima su približili panelisti Ivan Jurković iz Francka, Jovan Solomun iz Sport Visiona, Maja Fočić iz Monrija te Darko Marjanović iz Things Solvera, a zaključeno je da su podaci novo zlato pomoću kojih se optimiziraju troškovi, dok je GDPR katalizator za razvoj kvalitetnih poslovnih modela i rješenja koja poboljšavaju imidž kompanija i stvaraju personalizirane proizvode za korisnike. Svi su se složili da korisnici itekako imaju koristi od monetizacije podataka, a prilike za njen daljnji razvoj vide u sustavima s umjetnom inteligencijom i strojnom učenju.

O izazovima digitalne transformacije i regulatornom okviru čije bi očekivane izmjene trebale olakšati poslovanje financijskog sektora raspravljalo se na panelu „Primjena digitalnog potpisa u praksi”, kojem su prisustvovali Maja Radišić Žuvanić iz Ministarstvo gospodarstva, Igor Ljubi iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Andreja Kajtaz iz FINA-e, Leo Lokas iz AKD-a te Damir Popović iz tvrtke IT Sistemi. Činjenica je kako je četvrta industrijska revolucija financijskih usluga nezamisliva i neprovediva bez digitalnog identiteta i digitalne ovjere elektroničkim potpisom ili pečatom pa su potpisni ekrani postali simbol digitalne transformacije poslovanja s klijentima, a izjednačavanju digitalnog i papirnatog potpisa snažno je pridonijela i pandemija.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti