Posljednjih godina drastično se mijenja iskustvo gledanja televizije, posebno s porastom streaming servisa i niza novih uređaja kojima im se pristupa. Način na koji gledatelji svakodnevno konzumiraju televizijski sadržaj neprestano se razvija. Stoga postoji sve veća potreba za najnovijim statističkim podacima koji precizno pokazuju ponašanje i navike gledatelja.

Projekt koji provodi ViacomCBS u suradnji s Global TV Groupom ima za cilj pojasniti kako i zašto globalna publika gleda televiziju. Obuhvatio je 10 tisuća ispitanika u dobi od 13 do 54 godine iz 10 različitih zemalja (Australija, Argentina, Njemačka, Mađarska, Meksiko, Poljska, Španjolska, Tajland, Velika Britanija i SAD) kroz 60+ sati snimljenog materijala. Pomoću GoPro kamera, promatranja u kućnom okruženju i internetskih anketa ViacomCBS stekao je uvid u način na koji potrošači danas gledaju televiziju.



Ljudi širom svijeta vole televiziju više nego ikad i ona ostaje središnji dio njihova života. Televizija je velika i dovoljno nijansirana da nudi ponešto za svakoga. Doživljava se kao suputnik, ujedinitelj i izvor nadahnuća. Jedan od ispitanika iz Njemačke rekao je: Za mene je televizija sjajan način nadahnuća i zabave. I dok 69% ispitanika smatra da je televizija nezaobilazan dio njihove svakodnevice, 70% ispitanika smatra da je važan izvor zabave.

Također, televizija je veća i bolja nego ikad u smislu sadržaja, a ne uređaja ili platformi koje se posljednjih godina sve više razvijaju. 62% svih ispitanika televiziju definira kao TV emisije i filmove. Televiziju doživljavaju kao sadržaj, a ne kao sredstvo na kojem gledaju emisije i filmove koje sami biraju.

Ljudi se koriste televizijom za smanjenje stresa i kao odmor nakon napornog dana. Međutim, količina sadržaja koja je gledateljima dostupna prevelika je. Pretraživanje sadržaja dugotrajno je i frustrirajuće, posebno na VOD (video na zahtjev) servisima. Stoga gledatelji žele lako i bezbrižno iskustvo gledanja koje će im omogućiti trenutačni pristup sadržaju koji vole. Ako to nije slučaj, gledatelji se okreću filmovima ili emisijama s kojima su već upoznati. Ispitanici priznaju da se povremeno okreću linearnom TV-u jer pojednostavljuje izbor.

Televizija je i dalje središte doma

Ovaj projekt dokazao je da su neke navike gledanja ostale iste. Unatoč promjenama u svijetu televizije, ona i dalje zadovoljava ustaljene potrebe. Televizija nam i danas ugađa, pružajući nam odmor od užurbanog života i zadovoljavajući našu potrebu za opuštanjem. Služi kao predivni bijeg koji omogućuje gledateljima da dobiju svoje osobno vrijeme.

Osim što nudi mogućnost opuštanja dok smo sami, televizija služi i kao snažna društvena poveznica koja zbližava gledatelje. Ljudi rado provode kvalitetno vrijeme s bliskim prijateljima i obitelji gledajući televiziju, kuhajući i čavrljajući. Najpopularnije mjesto okupljanja ostaje dnevni boravak s velikim televizorom.

Televizija služi i otvaranju uma. Ljudi gledaju emisije iz cijeloga svijeta koje prikazuju različite kulture, što im proširuje poglede. Televizija im omogućuje učenje novih stvari i stjecanje nove perspektive. Jedan od ispitanika rekao je: Osjećate kao da besposleno sjedite dok zapravo istražujete svijet i odlazite na putovanje.

 Naše istraživanje dokazuje da živimo u zlatnom (ili čak platinastom) dobu televizije. Televizija više nije ograničena na jedan ekran kod kuće – današnja je televizija koncept za potrošače, a sutrašnja televizija bit će važnija nego ikad, kaže Christian Kurz, viši potpredsjednik Global Consumers Insights, ViacomCBS.

Ovo istraživanje pokazuje da, iako televizija i dalje zadovoljava mnoge ključne potrebe, poput osobnog užitka, zajedništva i šire perspektive, potrošači sve više žude za lakoćom i jednostavnošću iskustva gledanja.

Naposljetku, projekt ViacomCBS/Global TV Group pokazao je da se televizija danas voli više nego ikad, veća je i bolja nego ikad, ali i složenija. Bez obzira na to je li za nas gledanje televizije društveni ritual, bijeg od vlastitih misli ili način širenja pogleda, ona ostaje najbolji način odmaranja i opuštanja u suvremenom kompleksnom svijetu.

Izvor: Egta