Novac koji Spotify plaća glazbenoj industriji tijekom jednog desetljeća povećao se za čak deset puta. Dok su 2014. isplatili milijardu dolara, prošle godine ta je cifra dosegla čak 10 milijardi, što je najveća isplata glazbenoj industriji tijekom jedne godine u povijesti.
Kako su naglasili prilikom ove objave, ekipa iz Spotifya u biti nema podataka kome sve konkretno novac koji su uplatili za tantijeme ide zato što ono isplaćuju diskografske kuće i izdavače, nakon čega oni dalje prosljeđuju novac samim glazbenicima, tekstopiscima i ostalima s kojima imaju sklopljene ugovore.
Kao i svaki drugi streaming servis, otprilike dvije trećine naše glazbene zarade ide direktno diskografima i izdavačima koji drže prava te kao i svi ostali streaming servisi, Spotify ne plaća po streamu, objavili su iz kompanije. Također su objasnili da, ako netko ima 1 posto svih streamova, onda će nositelji prava na tu pjesmu dobiti jedan posto novca koji ovaj servis isplaćuje. I tek nakon toga, ti će nositelji prava novac podijeliti svima koji sudjeluju u procesu stvaranja i distribucije glazbe, uključujući i same glazbenike.
Prema podacima Spotifya, danas više od 200 glazbenika godišnje samo od njihovih streamova zarađuje više od 5 milijuna dolara godišnje, dok je prije deset godina tu cifru zarađivala samo - jedna osoba. Također, glazbenici koji se nalaze na listi 70 najslušanijih na ovom servisu godišnje zarađuju više od 10 milijuna dolara. Osoba koja se nalazi na 10.000.-om mjestu danas od tantijema zarađuje 131 tisuću dolara, dok je 2014. ta cifra iznosila 34 tisuće dolara.
Glazbenici nezadovoljni
Ove brojke pokazuju koliko su streaming servisi tijekom posljednjeg desetljeća postali popularni, odnosno koliko znače ne samo za glazbenike, već i za milijune korisnika kojima su oni primarni način slušanja glazbe.
No usprkos popularnosti, nisu svi zadovoljni sa streaming servisima te brojni glazbenici, uključujući i Taylor Swift, smatraju kako ne dobivaju dovoljno novaca od tantijema od Spotifya i sličnih servisa. Upravo zato su iz švedske tvrtke i naglasili kako oni novac ne isplaćuju samim glazbenicima, već nositeljima prava koji dalje raspoređuju taj novac.
Stanje na ovom tržištu radikalno se promijenilo jer danas jako malo ljudi kupuje glazbu jer se većini više isplati plaćati mjesečnu pretplatu kako bi imali pristup milijunima pjesama i brojnim albumima koje mogu reproducirati na svim svojim uređajima. Istinski ljubitelji glazbe posljednjih se godina sve više okreću gramofonskim pločama koje pružaju puno bolje iskustvo slušanja, odnosno uživanja u glazbi.
Izvor: Reuters