Kad je prije godinu i pol imenovan izvršnim i glavnim direktorom Lenova za CSEE (Središnja i Jugoistočna Europa), Ivan Bozev znao je da ispred sebe ima velike izazove. Osim što iz svog ureda u Sofiji pokriva gotovo pola Europe, odgovoran je i za stalni rast poslovanja poslovne jedinice osobnih računala na tom području.

Imali smo priliku porazgovarati s njim i otkriti što nam Lenovo sprema u budunosti. 

Posljednjih je godina Lenovo imao vrlo dobre poslovne rezultate. Koja je vaša “tajna”?

Naša strategija, naši ljudi i naši proizvodi. Oni su razlog našeg uspjeha. Lenovo zadnjih nekoliko tromjesečja nastavlja ostvarivati izvrsne poslovne rezultate, signalizirajući snažno održivo dugoročno poslovanje. Naša poslovna strategija inteligentne transformacije pokazuje snažan zamah kao katalizator dugoročnog rasta za grupu izvan naših temeljnih poslovnih područja. Unatoč globalnim ekonomskim izazovima, Lenovo ne samo da danas ostvaruje snažne rezultate, već ima ključne kompetencije za suočavanje s izazovima koji bi se mogli pojaviti u budućnosti.
S druge strane, naši talentirani zaposlenici diljem svijeta: od inženjera, dizajnera, arhitekata, marketinških i prodajnih timova rade u skladnoj sinergiji kako bi zadovoljili gotovo sve potrebe potrošača.
I na kraju, naši inovativni proizvodi izvrstan su pokretač rasta. Možda ste nedavno vidjeli ili čitali o Lenovo proizvodima predstavljenim na sajmu CES. Kroz inovativne inicijative demonstrirali smo našu najnoviju tehnologiju u 5G i preklopnom segmentu s proizvodima kao što je prvo na svijetu 5G osobno računalo te Lenovo ThinkPad X1 Fold, računalo koje je izabrano za jednu od najboljih inovacija prema izboru TIME-a za 2019. godinu. Za ThinkBook Plus osobno računalo s e-ink zaslonom također smo dobili vrlo pozitivne povratne informacije.

Što je s Lenovom u Jugoistočnoj Europi? Kakvi su rezultati u ovom dijelu svijeta?

U regiji Jugoistočne Europe (SEE) u trećem kvartalu 2019./2020 financijske godine zabilježili smo dobre rezultate s tržišnim udjelom od 25,5% što je rezultat ispravne strategije i postojane izvedbe. Držimo prvu poziciju u tri zemlje - u Hrvatskoj, Rumunjskoj i Bugarskoj. To se posebice odnosi na Hrvatsku, gdje imamo snažnu prisutnost brenda s tržišnim udjelom od 34,1%.
Primjećujemo konstantan rast komercijalnog poslovnog segmenta potpomognut našim portfeljem Think proizvoda, ali i u segmentu krajnjih korisnika s brendovima Yoga, Legion i IdeaPad.

Posljednje je mjesece obilježila bojazan od koronavirusa. Na koji način je ova epidemija utjecala na Lenovo?

Prije svega, želim izraziti najiskrenije suosjećanje s osobama koje je zahvatio koronavirus i veliku zahvalnost svim medicinskim profesionalcima na njihovoj predanosti u borbi protiv bolesti. Iako se širenje virusa pojavilo oko kineske Nove godine, Lenovo je odmah reagirao i danonoćno radio tijekom blagdana kako bi se implementirao niz mjera za zaštitu, sigurnost i dobrobit naših zaposlenika.
Zahvaljujući našoj globalno raširenoj proizvodnji, naše tvornice izvan Kine nastavile su s poslovanjem i opskrbom naših klijenata, dok su naše tvornice u Kini bile među prvima u industriji koje su nastavile s proizvodnjom. Iako je potražnja u Kini privremeno pod utjecajem ovih okolnosti, potražnja u ostatku svijeta i dalje je jaka. S obzirom na našu globalnu prisutnost uvjereni smo da smo dobro pozicionirani nositi se sa situacijom i brzo se vratiti u normalno stanje.

Prema vašem mišljenu, hoće li epidemija koronavirusa ostaviti dugotrajniji trag na cijelu IT industriju? Već smo svjedočili nekoliko otkazivanja velikih IT događanja. Neke su tvornice bile primorane pauzirati proizvodnju. Hoće sve to utjecati na isporuke i proizvodnju u Lenovu?

Situacija je danas i dalje izuzetno dinamična. Poštujemo odluku GSMA o otkazivanju MWC 2020 i smatramo da je to bila ispravna odluka kako bi se zaštitila dobrobit svih sudionika. Većina je naših tvornica u Kini ponovno otvorena i radi, iako ograničenog kapaciteta zbog ograničenja vezanog uz zdravstvenu karantenu te ograničenog javnog prijevoza i transporta. Koristimo naše ključne kompetencije u upravljanju globalnim opskrbnim lancem te potpune kapacitete u preko 30 naših tvornica diljem svijeta kako bismo ublažili situaciju nastalu pojavom koronavirusa. Naši dobavljači komponenata i pružatelji usluga transporta suočeni su sa sličnim izazovima poput nas, pa se zbog toga u kratkom roku može uočiti utjecaj na ukupne kapacitete mreže opskrbnog lanca, ali neumorno radimo na minimiziranju potencijalnog utjecaja na klijente.

Koja su očekivanja tvrtke Lenovo za 2020.? Ne samo na globalnoj, već i na lokalnoj razini?

U 2020. godini ali i dalje, tvrtke će nastaviti s uvođenjem sljedeće faze 5G tehnologije, stvarajući nove prilike za produktivnost zaposlenika, učinkovitost strojeva te povećanje profitabilnosti. Čvrsto vjerujemo da će osobno računalo ostati ključni element produktivnosti i suradnje. Unaprijeđeno korisničko iskustvo također je jedno područje u koje vjerujemo. Tehnologija može biti nevidljiva ako je iskustvo pozitivno. AR/VR (proširena i virtualna stvarnost) i AI (umjetna inteligencija) nisu više globalni megatrend, ali ćemo ih nastaviti gledati kako nadopunjavaju naše živote, poslovne procese i usluge. Privatnost će nastaviti biti važna tema za naše potrošače, a naša je tehnologija spremna podržati sve te povezane i pametne uređaje dok oni naš svakodnevni život čine lakšim.

Lenovo ThinkPad X1 Fold (Foto: Lenovo)

Lenovo je najavio preklopni laptop, predstavio Motorolu razr, je li savitljivost budućnost za ekrane prijenosnih računala i mobitela?

Preklopni uređaji postavljaju nove standarde prenosivosti i produktivnosti. Preklopno prijenosno računalo u 2020. godini približavat će se karakteristikama prenosivosti pametnog telefona. Kao što sam ranije naveo, izrazito smo fokusirani na povećanje i poboljšanje korisničkog iskustva. Isto tako vjerujemo kako će preklopni ekrani donijeti veće zaslone i veću raznolikost tradicionalnih formata nego ikada prije. Preklopni ekrani pametna su tehnologija koja će omogućiti integraciju poslovnog i privatnog života u jedan ekosustav. Vidimo novu generaciju radnika i zahtjeve njihovih radnih mjesta. Uvijek u pokretu, rad na daljinu, potražnja za tehnologijom koja omogućuje brza, efikasna i jednostavna iskustva koja će transformirati tvrtke u kojima rade.

Hoće li ti proizvodi bili dostupni u Jugoistočnoj Europi? 

ThinkPad X1 Fold bi će dostupan u Jugoistočnoj Europi u drugoj polovini 2020. godine.

Koja još iznenađenja možemo očekivati od Lenova u 2020. godini?

Nedavno smo najavili posljednje članove ThinkPad portfelja, to su nova T serija, X serija i L serija koje se odlikuju novim dizajnom, inovacijom i kvalitetom. Fokusirani smo također na naš brend za krajnje korisnike. Na primjer, gaming segment je u porastu. Diljem regije Jugoistočne Europe ulažemo u eSports partnerstva i nastojimo isporučiti sveobuhvatna iskustva s novim proizvodima koji će biti predstavljeni u 2020. godini.