Kako se bliže predsjednički izbori u SAD-u, sve je više govora o ulozi koju će Facebook imati tijekom predizborne kampanje. Mnogi i danas smatraju da je upravo na krilima lažnih vijesti koje su se proširile tom društvenom mrežom i internetom, Donald Trump preuzeo čelno mjesto Bijele kuće. Nema sumnje kako bi Facebook, kao društvena mreža koju koristi najveći broj glasača u SAD-u, ali i više od 2 milijarde ljudi u svijetu, ponovno mogla imati važnu ulogu u predizbornoj kampanji.

Pred Markom Zuckerbergom i njegovom kompanijom težak je posao održavanja balansa između slobode govora i borbe s lažnim informacijama, a u ovotjednom obraćanju javnosti na Georgetown Universityju pokušao je objasniti poziciju Facebooka i način na koji će pristupiti političkim oglasima i informacijama. On je braneći slobodu govora rekao kako smatra da ljudi ne žele živjeti u svijetu u kojem će se objavljivati samo informacije za koje tehnološke kompanije smatraju da su 100 posto točne te je rekao da neće zabraniti političke oglase.

Njegov govor naišao je na pohvale i kritike, pogotovo demokrata i civilnih udruga koje smatraju da Zuckerberg nije ništa naučio iz prošlosti i grešaka koje su se dešavale tijekom prijašnjih izbora.

Svi koji su Zuckerberga gledali u prijenosu uživo na Facebooku primijetili su jednu zanimljivu stvar – velika većina komentara njegova govora protiv cenzure bila je pozitivna. Lajkovi, srca i slični komentari podrške nizali su se ispod prijenosa uživo tako da se stekao dojam da se svi ljudi koji su pratili njegov govor slažu sa Zuckerbergom.

To, naravno, nije točno jer su korisnici objavljivali i negativne komentare i ljute emojie s kojima su izražavali nezadovoljstvo i neslaganje s tim što govori Zuckerberg, no većina takvih komentara nije prikazana tijekom prijenosa uživo. Naime, tako je odlučio – algoritam Facebooka. Stekao se dojam da je, dok je Zuckerberg govorio protiv cenzure, Facebook cenzurirao većinu kritika tog govora.

Iz Facebooka odbacuju takve kritike i kažu da nije bilo ništa neuobičajeno pri odabiru komentara koji će se prikazivati u tom prijenosu uživo te da je algoritam svoj posao obavio kao i pri svakom drugom prijenosu uživo i na objavama s velikim brojem komentara u kojima odabire komentare koji će se prikazivati. Kako je za Independent rekao Tucker Bounds iz Facebooka, prilikom odabira komentara koji će se prikazati, Facebook se oslanja na različite signale (poput npr. interakcija korisnika na te komentare) na temelju kojih filtrira one koji su loše kvalitete.

Tek nakon završetka prijenosa uživo pojavila se opcije pregledavanja posljednjih komentara, a ne samo onih najvažnijih (tj. za koje algoritam smatra da su najvažniji) te su korisnici tek onda mogli vidjeti brojne negativne komentare i palce dolje koje su korisnici uputili Zuckerbergu, a koji nisu bili vidljivi tijekom prijenosa uživo.