Po tko zna koji put Mark Zuckerberg i Facebook našli su se na udaru javnosti, a internetom se ponovno širi hashtag #deletefacebook. Naravno, kao i dosad, teško da će veći broj ljudi izbrisati svoje profile na društvenoj mreži na kojoj su prisutni godinama i putem koje su stekli ili obnovili brojna prijateljstva i koju svakodnevno koriste te je poziv na brisanje profila samo izraz nezadovoljstva.
Uzroci nezadovoljstva ovaj put ne odnose se na povrede privatnosti i sigurnosti korisnika na koje smo navikli, već na informacije objavljene u američkim medijima o sastancima i druženjima koje je Zuckerberg održao tijekom proteklih mjeseci s pripadnicima "desnog miljea" u Americi. Tako se od srpnja počeo družiti s konzervativnim političarima te desničarskim novinarima i analitičarima, što, čini se, mnogima nije dobro sjelo i pokušavaju pronaći neke skrivene motive ili znakove da bi i Facebook mogao skrenuti desno.
Prema Politicu, druženja i večere s desničarima navodno je dio strategije osnivača Facebooka koji sada pokušava steći što više prijatelja "desnih svjetonazora".
Zuckerberg, naravno, demantira takva nagađanja o okretanju udesno te je na Facebooku poručio da se druži s "ljudima iz različitog spektra" jer tako može dobiti uvid u različite načine razmišljanja. Za njega to je dio učenja te je svima preporučio druženje i komunikaciju s ljudima s kojima ne dijele iste svjetonazore kako bi bolje shvatili njihove argumente i razmišljanja.
Facebook je prošle godine sa svoje mreže izbacio nekoliko poznatih desničara koji su putem te platforme komentirali društveno-političku situaciju, uključujući i Alexa Jonesa, poznatog po svojim teorijama zavjera. Jones je imao veliki broj pratitelja, a nakon što je zabranjen na Facebooku, mnogi su napali kompaniju zbog cenzure – uključujući i prvog čovjeka SAD-a Trumpa.
Poslovni novinar Matthew Gwyther komentirao je kako za kompaniju veličine Facebooka nije neuobičajeno da razgovara i s lijevim i desnim političarima. Kaže kako bi bilo čudno da nije tako.
Inače, hashtag #deletefacebook mrežom je kružio prošle godine nakon otkrića skandala Cambridge Analytica, no osim što je kompanija predstavila neke alate za bolju zaštitu privatnosti korisnika, ništa se revolucionarno nije promijenilo te ljudi i dalje koriste Fejs kao i prije.
Izvor: BBC