Je li odzvonilo gužvama na semaforima i raskrižjima? Googleov projekt pokazao se kao pun pogodak

Ova je tehnologija već primijenjena u 12 gradova diljem svijeta, a Google je najavio širenje i na druge gradove.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 11.10.2023. / 15:20

Prometna gužva (Foto: Getty Images)

Dvije godine nakon što su predstavili Project Green Light čiji je cilj korištenjem umjetne inteligencije i analize podataka s Googleovih karata smanjiti gužve na raskrižjima, odnosno stajanje na semaforima, čime se smanjuje potrošnja goriva i emisije stakleničkih plinova, iz Googlea su objavili dosadašnje rezultate koje su postigli u okviru projekta. A ti rezultati su iznimno pozitivni te pokazuju veliki potencijal tehnologije u smanjenju gužvi, ali i borbi protiv klimatskih promjena.

Semafor Znanstvenici predlažu uvođenje još jednog svjetla na semaforima

Osim što smanjuje emisije štetnih plinova za deset posto na raskrižjima, Googleova tehnologija pokazala se odličnom za sinkroniziranje semafora te ima potencijal smanjiti stajanje na semaforima za čak 30 posto. Od početka projekta do sada Google je projekt proširio na 70 raskrižja u 12 gradova diljem svijeta - od Seattlea preko Rio de Janeira i Hamburga do Jakarte. Za sljedeću godinu kompanija planira novo širenje i postavljanje svoje tehnologije u još gradova.

Googleovi znanstvenici razvili su AI model svakog raskrižja na kojem se njihova tehnologija koristi - taj je model u obzir uzeo brojne parametre, od svakodnevnog prometa pa do pozicija semafora i vremena aktiviranja zelenog i crvenog svjetla. Korištenjem umjetne inteligencije, kao i podataka s karata, Google stvara obrasce i preporuke za odvijanje prometa koji optimiziraju postojeće planove upravljanja semaforima. Tehnologija može koordinirati i druga obližnja raskrižja kako bi se stvorio još bolji protok prometa na jednom širem području, a sve rezultira kraćim zaustavljanjima na semaforima. Npr., možemo prepoznati priliku za koordinaciju između raskrižja koja još nisu sinkronizirana i dati preporuke za semafore kako bi promet bio učinkovitiji većim dijelom prometnice, objasnio je Googleov potpredsjednik istraživanja i inženjerstva Yossi Matias.

Ono što je važno za napomenuti jest da za primjenu njihove tehnologije nije potrebna gradnja nove infrastrukture, već ona može bez problema raditi na postojećoj infrastrukturi. Instalacija je jako brza, a troškova za gradove, kažu iz Googlea - nema.

Semafor (Getty Images) Vozači ne toleriraju čekanje na zelenom svjetlu i postanu nervozni već nakon 3 sekunde

Surađujući s gradovima diljem svijeta, možemo pomoći i ljudima i našem planetu, Googleovci su saželi cilj ovog projekta na službenom blogu.

Izvor: Tech Brew
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti