Galerija

Priča o Instagramu svima nam je već dobro poznata – Mark Zuckerberg pokazao se kao vizionar koji je za "male" novce (a govorimo o milijardu dolara) kupio kompaniju sa samo jednim proizvodom i 13 zaposlenika koja do tada nije zaradila niti centa. Danas je Instagram jedna od najpopularnijih društvenih mreža s više od milijardu korisnika, koja bi, prema nekim analitičarima, da nije u sklopu Facebooka, vrijedila više od 30 milijardi dolara, ako ne i više.

No ispod kulisa koje korisnici vide, odnosno filtera, influencera i IGTV-a, posljednjih mjeseci nešto se kuhalo u ovoj kompaniji, a kulminiralo je odlaskom suosnivača Instagrama Kevina Systroma i Mikea Kriegera – oni su poručili da je vrijeme za novo poglavlje u njihovim životima i okretanje nekim novim izazovima, no istina je ipak drugačija.

Brojni mediji govore o neslaganju sa Zuckerbergom koji se počeo previše miješati u rad i poslovanje Instagrama te je netrpeljivost između suosnivača Instagrama i šefa Facebooka koji im je više od 6 godina davao skoro potpunu autonomiju rezultirala odlaskom navedenog dvojca.

Ovaj sukob i neslaganje oko strategije budućnosti Instagrama ukratko bismo mogli opisati na ovaj način: Systromu i Kriegeru u fokusu je bila kvaliteta proizvoda, dok je Zuckerbergu u fokusu biznis, odnosno on traži načine na koje bi mogao dodatno unovčiti popularnost ove društvene mreže.

Iz Facebooka već neko vrijeme stižu signali kako neće moći zadržati veliki rast broja korisnika i prihoda koje ostvaraju te nove velike izvore zarade moraju tražiti izvan te društvene mreže, zbog čega moraju pronaći učinkovite načine povećanja zarade od druga dva proizvoda koja imaju više od milijardu korisnika – Instagrama i WhatsAppa.

Povećanje oglasa na Instagramu?

Kako će Instagram nastaviti bez ljudi koji upravljaju tom društvenom mrežom od prvih napisanih linija koda, trenutačno je teško zaključiti, no Facebook se na ovaj scenarij priprema već mjesecima, jer neslaganja čelnih ljudi Instagrama i Fejsa nisu od jučer.

Ono čega se mnogi pribojavaju jest da bi Zuckerberg u prvi plan mogao staviti povećanje prihoda, što bi moglo značiti i povećanje broja oglasa – to je vrlo škakljiva situacija jer će oglasi sigurno utjecati na dosadašnje iskustvo korištenja te mreže.

Ako Instagram postane mjesto natrpano lošim oglasima, to će uništiti korisničko iskustvo i ljudi će otići na druga mjesta, komentirali su na Bloombergu potencijalni scenarij do kojeg bi moglo doći u budućnosti jer, kao što je dio mladih napustio Facebook, odnosno više ga ne koriste tako intenzivno kao i prije, na isti način mogu napustiti i oglasima obogaćen/uništen Instagram i okrenuti se nekoj novoj mreži na kojoj će imati veću slobodu i bolje iskustvo korištenja.

Naravno, prvo treba vidjeti smjer kojim će Zuckerberg i ekipa voditi Instagram u budućnosti, a bit će zanimljivo pratiti i WhatsApp, koji ima skoro 1,5 milijardi korisnika i za koji Facebook također pokušava pronaći najbolji način na koji bi mogli maksimizirati profit iz tih korisnika, odnosno njihovih podataka.