Je li to ono što kupci traže? Predstavljen “anti-Tesla” pickup koji oduševljava cijenom

Nakon subvencija, osnovni model ovog vozila stoji samo oko 20-ak tisuća dolara.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 27.04.2025. / 11:22

Slateov pickup (Foto: Slate)

Ljudi su tražili, mi smo napravili, tako su iz kompanije Slate Auto najavili svoj prvi električni automobil za koji kažu da je radikalno jednostavan i radikalno pristupačan. Njihov pickup predstavlja totalan kontrast današnjim modernim električnim automobilima, zbog čega su ga na Tech Crunchu nazvali “anti Teslom”.

Pristup Slate Auta je prilično jednostavan - korisnicima žele ponuditi električni pickup s rudimentarnim opcijama i iznimno povoljnom cijenom, ali i brojnim mogućnostima nadogradnje. Naravno, svaku nadogradnju i novu opciju potrebno je dodatno platiti.

Slika nije dostupna Brzo punjenje, veliki doseg i snaga: Ford ima “epske” planove za nasljednika svog električnog pickupa

Za one koji su zadovoljni s onim što nudi osnovni model, dobra je vijest kako će morati platiti samo 28 tisuća dolara, odnosno ta cijena može pasti i na 20-ak tisuća, nakon subvencija na američkom tržištu. Osim po cijeni, ovaj američki startup zanimljiv je i po investitorima koji su uložili u njega - jedan od njih je i Jeff Bezos, osnivač Amazona i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu koji je težak više od 200 milijardi dolara.

Prazna ploča

Filozofija na kojoj je bazirana strategija i vizija ove kompanije očituje se i u njenom imenu. Naime, ta je vizija fokusirana na praznoj ploči (blank slate), odnosno vozilu samo s osnovnim mogućnostima i funkcijama koje se naknadno može nadograđivati ovisno o željama i potrebama korisnika, tj. vozača. Riječ je o zanimljivom pristupu jer kupci neće morati plaćati za opcije koje im ne trebaju ili su ih spremni žrtvovati za nižu cijenu. Pristup takve platforme koja se može prilagoditi potrebama vozača prilično je zanimljiv, no tek treba vidjeti koliko će biti zanimljiv vozačima i kakva će biti potražnja za njim.

Apocalypse Manufacturing Nirvana Kakva zvijer! Nirvana je agresivni električni pickup za one dubokog džepa

Od takvog osnovnog modela ne treba puno očekivati - to je električni pickup u kojem ima mjesta samo za dvije osobe, s jednim stražnjim 201KS motorom te s dvije baterijske opcije - 52,7 kWh dosega 240 km te 84,3 kWh dosega nešto više od 380 km. Podržava 120 kW brzinu punjenje te mu je potrebno oko pola sata za povećanje razine napunjenosti baterije s 20 na 80 posto. Solidno.

Slateov pickup (Foto: Slate)

Sa stražnje strane nalazi se otvoreni prtljažnik dužine od oko 1,5 metara, no zahvaljujući spomenutoj mogućnosti personalizacije, ovaj pickup može postati SUV za 5 osoba ili džip s otvorenim krovom u stilu Jeepa Wranglera.

Na jednoj stvari ipak nisu štedjeli

BYD Kinezi pucaju visoko: BYD najavio pickup s kojim napada Muskov Cybertruck

Slična je stvar i s unutrašnjosti i tehnologijom - u osnovnom modelu nalazi se samo osnovna kontrolna ploča s malim digitalnim ekranom koji prikazuje osnovne podatke o vožnji i vozilu. Dakle, nema radija, zvučnika ili infotainment ekrana. Čak se niti prozori ne mogu otvarati i zatvarati pritiskom na tipku, već se moraju otvarati manualno. Totalni old school.

Za one koji žele ove uobičajene opcije postoji rješenje - u automobilu se nalazi držač za mobitel koji vaš smartphone pretvara u infotainment ekran, a ako želite glazbu, tu je opcionalni bluetooth zvučnik. Slično je i s bojom - automobil se proizvodi samo u sivoj boji, no zahvaljujući folijama koje se brzo mogu zalijepiti na automobil, kupci mogu odabrati boju koju žele.

Ono što treba naglasiti jest da, usprkos minimalističkom pristupu napravljenom zbog ušteda, Slate Auto nije štedio na sigurnosnim opcijama. Među inim, vozilo dolazi s elektroničkom kontrolom stabilnosti, automatskim kočenje u nuždi, zračnim jastucima, kontrolom proklizavanja itd.

Slate ima ambiciozan plan proizvodnje oko 150 tisuća automobila godišnje, a na prve isporuke njihova pickupa svi zainteresirani trebat će sačekati kraj 2026. godine.

Izvor: TechCrunch

Vezane vijesti

Još vijesti