Koliko smo daleko od dana kada ćemo sjesti u automobil, reći mu kamo želimo ići te zatvoriti oči ili se posvetiti nekim drugim aktivnostima dok računalo upravlja vozilom? Unatoč velikom napretku autonomne tehnologije, odgovor na to pitanje i dalje nije poznat, no jasno je da to neće biti tako skoro, barem ne kada je u pitanju masovno tržište.

No već danas možemo vidjeti vozila kojima upravljaju računala – u većini njih na prednjem sjedištu nalazi se backup vozač, ali Waymov servis za taksi-prijevoz u Phoenixu ljudima omogućuje korištenje automobila u kojima zaista nema vozača, već je sva odgovornost na računalu. Waymo (dio Googlea) dosad se pokazao i dokazao kao kompanija koja je najviše napredovala na tržištu, no i brojne druge kompanije s manje ili više uspjeha razvijaju i testiraju vlastitu autonomnu tehnologiju u automobilima i drugim vozilima.

Jedna od tih kompanija jest i francuski EasyMile, čiji se autonomni miniautobusi koriste u deset američkih saveznih država i prometuju na kraćim rutama. Njima upravlja računalo, ali unutra se uvijek nalazi i vozač spreman na reakciju u slučaju potrebe i neočekivanih problema. Upravo je zahvaljujući takvim neočekivanim problemima američko ministarstvo prometa zabranilo daljnji prijevoz ljudi EasyMileu jer je jedan od putnika shuttlea koji je prometovao u Ohiju završio u bolnici.

Nije došlo do sudara, već je osoba "izletjela" sa svog sjedišta prilikom naglog kočenja vozila te se ozlijedila. Razlog kočenja nije poznat (je li zaista time izbjegnuta nesreća ili je riječ o pogrešci / preopreznoj reakciji softvera), no svakako je to nešto na što će se trebati obratiti pozornost prilikom testiranja autonomne tehnologije koja će se koristiti u javnom prijevozu.

Autobusi EasyMile u Columbusu prometuju na kratkoj relaciji od 4,7 kilometara te postižu maksimalne brzine do 40 km/h, a zanimljivo je da je i prošle godine zabilježen sličan problem u Uti, kada je jedna starija osoba prilikom naglog kočenja ozlijeđena te je također trebala medicinsku pomoć.

Izvor: Reuters