Jeste li ikad razmišljali o tome kako izvanzemaljci vide Zemlju?

Iako ne možemo znati vide li izvanzemaljci zaista Zemlju tako, rezultat rada ovih znanstvenika, mogao bi pomoći budućim astronomima u proučavanju udaljenih planeta.

Martina Čizmić | 19.08.2019. / 11:13

Zemlja (Foto: NASA)
Zemlja (Foto: NASA) (Foto: NASA)

Astronomi već stoljećima istražuju svemir i pitanju se postoji li života i izvan Zemlje. Proučavaju noćno nebo, zvijezde, planete, bilježe njihovo kretanje i sanjaju o tome da jednog dana otkriju život na udaljenom planetu.

No, jeste ikad razmišljali o tome, kako izgleda istraživanje svemira iz pozicije izvanzemaljca?

Tim znanstvenika sa Sveučilišta Cornell pokušao se postaviti u poziciju izvanzemaljaca i zamisliti kako bi Zemlja izgledala očima izvanzemaljskog astronoma.

Upotrijebili su gotovo 10 tisuća fotografija Zemlje koje je snimio NASA-in satelit Deep Space Climate Observatory te pomoću njih simulirali što bi izvanzemaljski astronomi mogli vidjeti ako s udaljenosti od nekoliko svjetlosnih godina gledaju u smjeru Zemlje.

Kako bi simulirali izvanzemaljsko promatranje, fotografije su pretvorili u očitanja valnih dužina i sa svake fotografije odabrali 10 točaka koje tijekom vremena proizvode 10 svjetlosnih krivulja te tako predstavljaju ono što bi udaljeni promatrač mogao vidjeti ako sustavno promatra zemlju.

Zemlja očima izvanzemaljaca (Foto: S. FAN ET. AL., ARXIV (2019) ARXIV:1908.04350)

Rezultat je šareni oval koji podsjeća na nekakav ukras u disko klubu, a ne na planet na kojem živimo. Kako su znanstvenici pojasnili, crne linije na dobivenoj slici odgovaraju obalama kontinenata pa je tako moguće identificirati Afriku, Aziju i Ameike, ali ne i vidjeti koliko je Zemlja plava ili zelena.

Iako ne možemo znati vide li izvanzemaljci zaista Zemlju tako, rezultat rada ovih znanstvenika, koji će biti objavljen u The Astrophysical Journal Letters, mogao bi pomoći budućim astronomima u proučavanju udaljenih planeta i identificiranju oceana i ledenjaka i s udaljenosti od nekoliko svjetlosnih godina.

Izvor: Sveučilište Cornell