zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Josip Begić: Kako je Bellabeat koristio digitalni marketing za osvajanje tržišta

Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu otkrio nam je šef Growth tima iz Bellabeata, Josip Begić.

Martina Čizmić | 09.06.2017. / 07:03 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Digitalni marketing danas više nije izbor, već potreba. Jer svi su u digitalnom svijetu - potencijalni kupci, partneri, prodavatelji... Digitalni marketing, osim što je brži i fleksibilniji od tradicionalnog, mjerljiviji je što u konačnici olakšava usmjeravanje kampanja i ulaganje budžeta. Iako sve to odlično zvuči, tradicionalno pitanje marketinga ipak ostaje - Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu?

tri vijesti o kojima se priča Elektronički strujni krug Pronađeno rješenje Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize Materijal od karbonskih vlakana, ilustracija Iskoristili nanotehnologiju Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice Roomba, ilustracija Na rubu bankrota Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati

Upravo o tome razgovarali smo uoči IBM THINK Marketing konferencije s voditeljem Growth Tima Bellabeata, Josipom Begićem. Za razliku od tradicionalnih markentigaša koji su ekonomisti po struci, Josip je magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao data scientist, ali je igrom slučaja završio u vodama digitalnog marketinga.

Po struci ste magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao stručnjak za podatke (data scientist). Kako ste od podataka došli do digitalnog marketinga?

Bellabeat ima zaista gomilu podataka o svojim korisnicima, a data scientisti imaju najbolji uvid u te podatke - o tome što korisnici rade, kada to rade, u kojoj mjeri to rade. Znamo gdje se nalaze, koliko imaju godina, koliko su visoki, kojim se aktivnostima bave, jesu li trudni i u kojem su tjednu trudnoće (da ne bi krivo shvatili, svi podaci su zaštićeni i čuva se privatnost svakog korisnika, mi znamo samo prosjeke unutar nekog skupa).  Vjerovali smo da to znanje možemo iskoristiti kako bi poboljšali rezultate u polju digitalnog marketinga, pa sam više počeo raditi s našim marketing timom.

Zaista smo u vrlo kratkom vremenu značajno poboljšali rezultate, pa smo samo nastavili usko surađivati na idućim projektima. Matematičari mogu naći zaista puno interesantnih tema u digitalnom marketingu - optimizacija se odvija pomoću strojnog učenja, ima jako puno rezultata i koncepata iz teorije igara, a većina rezultata temelji se (ili bi se barem trebala temeljiti) na statistički izračunima. Tako da uopće nije bio problem prebaciti se na to područje, jer se u mnogo čemu preklapa s onime što sam radio i prije.

Koja je uloga Growth tima u Bellabeatu odnosno što je vaša zadaća?

Naša je zadaća rast Bellabeat zajednice. Dva su osnovna parametra rasta - dovođenje novih korisnika i zadržavanje starih. Ako dovedete 100 novih ljudi, ali izgubite prošlih 100 zbog nedovoljno kvalitetnog produkta, niste napravili ništa. Tako da se istovremeno pokušavamo orijentirati na oba područja, uvidjeti kako na što efikasniji način dovesti nove korisnike u zajednicu, te kako postojeće korisnike zadržati u njoj.

Do sada najefikasniji način za steći nove korisnike bio je koristeći se metodama i kanalima digitalnog marketinga (iako to ne znači da ćemo se na tome zadržati), pa je cijeli growth tim bio fokusiran na taj sektor.

Kakva je digitalna strategija Bellabeata? Koliko se promijenila tijekom proteklih nekoliko godina?

Trenutačno nam je cilj zahvatiti što širu publiku. Dugo smo bili usmjereni na specifičniju (manj interval godina, ljudi sa vrlo specifičnim interesima kao Internet of Things i Health trackeri, itd.), ali sada smo zaključili da je pravi trenutak za širenje na publiku s puno većim spektrom interesa, kojoj bi kasnije pristupali na individualnoj razini preko drugih proizvoda.

Trudimo se imati dugoročne strategije, ali smo uvijek spremni na prilagodbe, ovisno o različitim tržištima i alatima kojima dolazimo do tih tržišta (npr., oglašavanje na Facebooku i Pinterestu potpuno je drugačije, na Facebooku nam je cilj dovesti što je više ljudi na website, dok je na Pinterestu cilj dovesti čim manje, ali ti koji dođu su onda jako zainteresirani za kupnju proizvoda; na Facebooku idemo u širinu, a na Pinterestu ili Googleu više u dubinu).

Digitalni marketing vrlo je dinamičan, i rezultate kampanja možete vidjeti već u prvih par sati. To je možda najveća promjena u odnosu na ono što smo radili prije godnu dana, postali smo puno agilniji, te se sada u growth timu nalaze i dizajneri, i fotografi i psiholozi i matematičari, te svi skupa radimo na tome da iteriramo sadržaj čim brže i efikasnije.

Na što se najviše fokusirate u digitalnoj strategiji?

Na testiranje i donošenje pravovremenih zaključaka, pokušavamo imati što manje nedokazanih pretpostavki, nego sve testiramo i na temelju toga donosimo odluke. Također, ključno nam je da te odluke donosimo brzo i iteriramo puno sadržaja bez previše kompliciranja.

Proizvodi koje Bellabeat nudi imaju različitu ciljanu publiku. Kako znate/otkrivate što “najbolje prolazi” kod pojedine publike (žene u pokretu, buduće majke...)?

Testiranjem. Pokazalo se da unaprijed donositi neke zaključke nema previše smisla, puno je bolje imati razvijen dobar sustav testiranja kojim brzo možete reći što radi, a što ne.

Na primjer, Leaf Urban je u početku bio zamišljen kao proizvod za mlađu populaciju (dok je Leaf Nature za stariju), ali u praksi se pokazalo da starije korisnice puno više preferiraju Leaf Urban, te smo uspjeli zainteresirati i znato stariju populaciju, koja se do tada nije uopće interesirala za naš brend.

Vaši su proizvodi fokusirani najviše na žene. Postoji li kakva razlika u osmišljavanju digitalnog marketinga za “ženske” i za “muške” proizvode?

Naš fokus je isključivo na ženskoj populaciji, o kojoj imamo puno znanja, podataka i gdje smo već stvorili određenu svijest o našem brendu i našim proizvodima. S muškom populacijom nismo došli tako daleko, te do njih dolazimo uglavnom “organskim” putem — kada neka žena želi naš proizvod, o tome obavijesti svog dečka/muža/prijatelja koji se tako upozna s našim brendom. U zadnjih pola godine se značajno povećao broj muškaraca koji kupuju Bellabeat proizvode (uglavnom kao poklone), ali procijenili smo da još nije trenutak za neku veliku kampanju kojom bi povećali svjesnost o našem brendu i među muškarcima.

Siguran sam da u digitalnom marketingu ima zakonitosti koje vrijede i za muškarce i za žene, te da bi se sama strategija oglašavanja mogla relativno dobro prenijeti na muškarce, ali morali bi promijeniti svu komunikaciju i vizualni materijal.

Kakva su vaša dosadašnja iskustva s privlačenjem kupaca odnosno korisnika? Što je dobitna kombinacija?

Naš najveći fokus je na tome da dovedemo čovjeka na našu web stranicu i upoznamo ga s našim proizvodima. To pokušavamo učiniti što je efikasnije moguće. Iako zvuči trivijalno, ljudi na društvenim mrežama imaju oko 2-3 sekunde fokus na onome što se nalazi ispred njih, i u tih par sekundi cilj je dovoljno ih zainteresirati da kliknu i saznaju više.

Uspijete li korisnika dovesti na website, i da pritom ne uložite previše novaca, napravili ste veći dio posla. Naime, vjerojatnost da čovjek kupi vaš proizvod jednom kada je bio na websiteu 2000 puta je veća nego kod čovjeka koji još nije bio na webu.

Vi ste zaduženi za online kanale za reklamiranje. Kako usklađujete kampanje za različita tržišta? Postoje li kakve specifičnosti o kojima treba voditi računa kad radite globalnu kampanju?

Većinom smo fokusirani na SAD, gdje je konkurencija najveća i najteže se probiti. Super stvar sa online oglašavanjem je što jednom kada ste shvatili što funkcionira u jednoj zemlji, sa nekoliko klikova mišem možete napraviti istu kampanju u bilo kojem djelu svijeta. Rezultati najčešće ne odskaču previše od tržišta do tržišta, pogotovo u zemljama gdje se mi oglašavamo - SAD, Kanada, Australija, Velika Britanija.

Zapravo, puno nam je bitnije razdjeliti kampanje po dobnim kategorijama, nego po zemljama - žena od 40 godina u Australiji sličnije se ponaša ženi od 40 godina u Americi, nego ženi od 19 godina u Australiji. Također, Facebook je razvio vrlo moćan alat koji se zove Lookalike audience. On za zadanu listu korisnika traži bilo gdje u svijetu najsličnije korisnike tim korisnicima, temeljeno na nekom njihovom (u praksi se pokazalo vrlo preciznom) algoritmu.

Tako da zapravo Facebook sam definira tržišta — granice među zemljama, ili kontinentima, više ni ne postoje. Alat je toliko dobar da će lakše Facebook naći 1000 sličnih ljudi vama u Kanadi, nego što vi sami možete pogoditi koji su vam slični ljudi u Zagrebu.

 I na kraju, gostovali ste na IBM Think Marketing konferenciji. Što mislite u kom smjeru će se razvijati digitalni marketing? Što možemo očekivati za 5 godina?

Vjerujem (tj. nadam se) da će se digitalni marketing razvijati u smjeru multidisciplnarnih timova u kojima veliku važnost imaju i psiholozi i matematičari i dizajneri. Također, agilnost tih timova i sposobnost brze iteracije sadržaja koji produciraju će postajati sve važniji. Naravno, to ne znači da će klasični marketing nestati, ali za manje brendove koji si ne mogu dopustiti gomilu investicija u marketinške kampanje, ovo će biti najbrži i najefikasniji način skaliranja kampanja.

Sa strane platformi na kojima se oglašavanje odvija (poput Facebooka, Googlea, Pinteresta, Snapchata, itd.), pobjednik će biti onaj koji će imati najviše relevantnih (za konverzije) podataka o svojim korisnicima — onaj čiji će modeli najbolje moći predvidjeti što njihovi korisnici vole, te u kojim im trenucima plasirati najbolje moguće oglase.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Upozorenje koje zabrinjava: Svijet neće ispuniti klimatski cilj od 1,5 stupnja
Emisije i dalje rastu
Upozorenje koje zabrinjava: Svijet neće ispuniti klimatski cilj od 1,5 stupnja
Tehnologija ne može baš sve: Izgubila se u šumi, za pomoć pitala AI pa se našla u još većim problemima
Poruka HGSS-a
Tehnologija ne može baš sve: Izgubila se u šumi, za pomoć pitala AI pa se našla u još većim problemima
Savjeti nutricionista: Što jesti i piti prije i nakon cijepljenja protiv gripe?
Dobro je znati
Savjeti nutricionista: Što jesti i piti prije i nakon cijepljenja protiv gripe?
Musk i šefica Signala kritizirali WhatsApp: Šef X-a upozorava na “ogromnu sigurnosnu ranjivost”
Kritike konkurencije
Musk i šefica Signala kritizirali WhatsApp: Šef X-a upozorava na “ogromnu sigurnosnu ranjivost”
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Domaća proizvodnja
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Kako umjetna inteligencija i tehnologija mijenjaju poslovne strategije
20. Advanced Technology Days
Kako umjetna inteligencija i tehnologija mijenjaju poslovne strategije
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Na rubu bankrota
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Pronađeno rješenje
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
Vjerujete li im?
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Sigurnost prije profita
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Domaća proizvodnja
Vatrogascima u pomoć priskočio i "plavi heroj": Ide i gasi tamo gdje ljudi ne mogu
Hrvatske znanstvenice došle do važnog otkrića o nanomaterijalima
„Vrući rad“
Hrvatske znanstvenice došle do važnog otkrića o nanomaterijalima

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Pobjegao opasni kriminalac iz psihijatrijske bolnice: Strahuje se da će ostvariti svoju grozomornu prijetnju
Drama u Njemačkoj
Opasan kriminalac pobjegao iz psihijatrijske bolnice: Strahuje se da će ostvariti svoju grozomornu prijetnju
U padu teretnog zrakoplova najmanje sedam poginulih
Užas u SAD-u
FOTO/VIDEO Srušio se avion, ima poginulih i na tlu: "Pretvorio se u vatrenu kuglu"
Studentica u BiH zaražena davno iskorijenjenom bolešću: Oglasili se epidemiolozi
sprječavanje širenja zaraze
Studentica u BiH zaražena davno iskorijenjenom bolešću: Oglasili se epidemiolozi
show
Thompson oštro odgovorio Tomaševiću
oštra reakcija
Thompson odgovorio Tomaševiću: Objavio dokument koji mijenja sve?
Janica Kostelić na premijeru filma Ivice Kostelića došla s partnerom
rijetki prizori
Janica Kostelić na važan događaj svog brata stigla s partnerom, kojeg inače skriva od javnosti
Alen Vitasović u iskrenom razgovoru govori o borbi s alkoholom, ljubavi i povratku na veliku pozornicu!
''meni je žao...''
Iskreni intervju Alena Vitasovića: ''Alkohol mi je uništio pola života, u neku ruku još ga uništava''
zdravlje
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
Važno!
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
Rezultati su nevjerojatni
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
zabava
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Novi posjetitelj
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Urnebesan meme o Berošu osvojio društvene mreže! Pogledajte zašto
Meme
Urnebesan meme o Berošu osvojio društvene mreže! Pogledajte zašto
Kako postaviti suncobran na zatvoreni balkon? Urnebesna majstorija nasmijala prolaznike
Zanimljivo rješenje
Kako postaviti suncobran na zatvoreni balkon? Urnebesna majstorija nasmijala prolaznike
tech
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Na rubu bankrota
Bliži se kraj poznate kompanije čije robote u svojim kućanstvima imaju i mnogi Hrvati
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Pronađeno rješenje
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
Vjerujete li im?
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
sport
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
NA NOVOJ TV I GOL.HR-U!
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
Mateo Kovačić izgubljen za Svjetsko prvenstvo? Ovo su njegove alternacije
utrka s vremenom
Mateo Kovačić izgubljen za Svjetsko prvenstvo? Ovo su njegove alternacije
Rijeka promijenila ime stadiona: Više se neće zvati Rujevica
pala je odluka
Rijeka promijenila ime stadiona
tv
Kumovi: Ne mogu više izdržati razdvojenost - napokon su popustili ljubavi
KUMOVI
Ne mogu više izdržati razdvojenost - napokon su popustili ljubavi
U dobru i zlu: Ne može izdržati ne reći joj istinu - hoće li popustiti?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Ne može izdržati ne reći joj istinu - hoće li popustiti?
Skrivena sudbina: Došao je u nezgodnom trenutku - kako će opravdati ovu prisnost?
SKRIVENA SUDBINA
Došao je u nezgodnom trenutku - kako će opravdati ovu prisnost?
putovanja
Omiljeni recept Stjepana Vukadina: Savršenstvo okusa u samo 3 sastojka
Korak po korak
Omiljeni recept Stjepana Vukadina: Savršenstvo okusa u samo 3 sastojka
Stabljike celera zašto su dobre za zdravlje
5 eura za kilogram
Bez ovog povrća nema niti jedne dobre juhe i variva, a čini čuda za zdravlje
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
Za 15 minuta
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
novac
Direktori vodećih investicijskih banaka: Slijedi preokret, pripremite se na značajan pad dionica
Sudar sa stvarnošću
Direktori vodećih investicijskih banaka: Slijedi preokret, pripremite se na značajan pad dionica
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
brak iz interesa
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
Njemački Mercedes bugarskoj tvrtki oduzeo domenu Mercedes.hr
Nije im prvi put
Njemački Mercedes bugarskoj tvrtki oduzeo domenu Mercedes.hr
lifestyle
Elin Kostelić u maloj crnoj haljini i gležnjačama na premijeri filma 'Freedom'
Stajling za premijeru
Elin Kostelić: Mala crna haljina i obične gležnjače za izdanje koje slavi jednostavnu eleganciju
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Najpopularnija imena za djevojčice i dječake u 2025. godini
Stigli podaci
Jeste li iznenađeni? Ovo su najpopularnija imena za dječake i djevojčice u 2025. godini
sve
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
NA NOVOJ TV I GOL.HR-U!
HRVATSKA – FARSKI OTOCI Evo kad počinje prijenos, u akciji nova imena
Elin Kostelić u maloj crnoj haljini i gležnjačama na premijeri filma 'Freedom'
Stajling za premijeru
Elin Kostelić: Mala crna haljina i obične gležnjače za izdanje koje slavi jednostavnu eleganciju
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
 

Nastavi čitati

Business
Proizvodnja čipova, ilustracija
Pogledi upereni u Berlin i Peking

Njemačke tvrtke pokušavaju ublažiti probleme u opskrbi čipovima: Neke skraćuju radno vrijeme, druge traže alternative

piše Hina
Business
ChalLEANge konferencija
Malo drugačija konferencija

Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali

piše Zimo
Business
Student, ilustracija
Prilika za mlade stručnjake

Hrvatska tek jedna od 30 zemalja u svijetu u globalnom programu za razvoj jednog od najvažnijih tehnoloških lidera današnjice

piše Martina Čizmić
Business
Shein, ilustracija
Nakon niza kazni

Francuska prijeti zabranom Sheina: "Ovi užasni predmeti... su ilegalni"

piše Hina
Business
Mist danas dolazi u nekoliko kombinacija okusa
Četiri okusa

U ''Startaj Hrvatska'' iz Rijeke stiže inovacija u limenci i nova era craft pića

piše Zimo
Business
Organizatori Money Motion i gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević
Širenje i u regiji

Prva akvizicija ove vrste na našem tržištu: Money Motion preuzeo je splitski Automation Summit

piše Martina Čizmić
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima