zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Josip Begić: Kako je Bellabeat koristio digitalni marketing za osvajanje tržišta

Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu otkrio nam je šef Growth tima iz Bellabeata, Josip Begić.

Martina Čizmić | 09.06.2017. / 07:03 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Digitalni marketing danas više nije izbor, već potreba. Jer svi su u digitalnom svijetu - potencijalni kupci, partneri, prodavatelji... Digitalni marketing, osim što je brži i fleksibilniji od tradicionalnog, mjerljiviji je što u konačnici olakšava usmjeravanje kampanja i ulaganje budžeta. Iako sve to odlično zvuči, tradicionalno pitanje marketinga ipak ostaje - Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu?

tri vijesti o kojima se priča Cjepivo protiv bolesti COVID-19 BioNTecha Provedena na 30 milijuna ljudi Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije Djelomična pomrčina Sunca, arhiva Jedinstven događaj Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro Tragovi dinosaura, ilustracija Jedinstveno nalazište Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!

Upravo o tome razgovarali smo uoči IBM THINK Marketing konferencije s voditeljem Growth Tima Bellabeata, Josipom Begićem. Za razliku od tradicionalnih markentigaša koji su ekonomisti po struci, Josip je magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao data scientist, ali je igrom slučaja završio u vodama digitalnog marketinga.

Po struci ste magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao stručnjak za podatke (data scientist). Kako ste od podataka došli do digitalnog marketinga?

Bellabeat ima zaista gomilu podataka o svojim korisnicima, a data scientisti imaju najbolji uvid u te podatke - o tome što korisnici rade, kada to rade, u kojoj mjeri to rade. Znamo gdje se nalaze, koliko imaju godina, koliko su visoki, kojim se aktivnostima bave, jesu li trudni i u kojem su tjednu trudnoće (da ne bi krivo shvatili, svi podaci su zaštićeni i čuva se privatnost svakog korisnika, mi znamo samo prosjeke unutar nekog skupa).  Vjerovali smo da to znanje možemo iskoristiti kako bi poboljšali rezultate u polju digitalnog marketinga, pa sam više počeo raditi s našim marketing timom.

Zaista smo u vrlo kratkom vremenu značajno poboljšali rezultate, pa smo samo nastavili usko surađivati na idućim projektima. Matematičari mogu naći zaista puno interesantnih tema u digitalnom marketingu - optimizacija se odvija pomoću strojnog učenja, ima jako puno rezultata i koncepata iz teorije igara, a većina rezultata temelji se (ili bi se barem trebala temeljiti) na statistički izračunima. Tako da uopće nije bio problem prebaciti se na to područje, jer se u mnogo čemu preklapa s onime što sam radio i prije.

Koja je uloga Growth tima u Bellabeatu odnosno što je vaša zadaća?

Naša je zadaća rast Bellabeat zajednice. Dva su osnovna parametra rasta - dovođenje novih korisnika i zadržavanje starih. Ako dovedete 100 novih ljudi, ali izgubite prošlih 100 zbog nedovoljno kvalitetnog produkta, niste napravili ništa. Tako da se istovremeno pokušavamo orijentirati na oba područja, uvidjeti kako na što efikasniji način dovesti nove korisnike u zajednicu, te kako postojeće korisnike zadržati u njoj.

Do sada najefikasniji način za steći nove korisnike bio je koristeći se metodama i kanalima digitalnog marketinga (iako to ne znači da ćemo se na tome zadržati), pa je cijeli growth tim bio fokusiran na taj sektor.

Kakva je digitalna strategija Bellabeata? Koliko se promijenila tijekom proteklih nekoliko godina?

Trenutačno nam je cilj zahvatiti što širu publiku. Dugo smo bili usmjereni na specifičniju (manj interval godina, ljudi sa vrlo specifičnim interesima kao Internet of Things i Health trackeri, itd.), ali sada smo zaključili da je pravi trenutak za širenje na publiku s puno većim spektrom interesa, kojoj bi kasnije pristupali na individualnoj razini preko drugih proizvoda.

Trudimo se imati dugoročne strategije, ali smo uvijek spremni na prilagodbe, ovisno o različitim tržištima i alatima kojima dolazimo do tih tržišta (npr., oglašavanje na Facebooku i Pinterestu potpuno je drugačije, na Facebooku nam je cilj dovesti što je više ljudi na website, dok je na Pinterestu cilj dovesti čim manje, ali ti koji dođu su onda jako zainteresirani za kupnju proizvoda; na Facebooku idemo u širinu, a na Pinterestu ili Googleu više u dubinu).

Digitalni marketing vrlo je dinamičan, i rezultate kampanja možete vidjeti već u prvih par sati. To je možda najveća promjena u odnosu na ono što smo radili prije godnu dana, postali smo puno agilniji, te se sada u growth timu nalaze i dizajneri, i fotografi i psiholozi i matematičari, te svi skupa radimo na tome da iteriramo sadržaj čim brže i efikasnije.

Na što se najviše fokusirate u digitalnoj strategiji?

Na testiranje i donošenje pravovremenih zaključaka, pokušavamo imati što manje nedokazanih pretpostavki, nego sve testiramo i na temelju toga donosimo odluke. Također, ključno nam je da te odluke donosimo brzo i iteriramo puno sadržaja bez previše kompliciranja.

Proizvodi koje Bellabeat nudi imaju različitu ciljanu publiku. Kako znate/otkrivate što “najbolje prolazi” kod pojedine publike (žene u pokretu, buduće majke...)?

Testiranjem. Pokazalo se da unaprijed donositi neke zaključke nema previše smisla, puno je bolje imati razvijen dobar sustav testiranja kojim brzo možete reći što radi, a što ne.

Na primjer, Leaf Urban je u početku bio zamišljen kao proizvod za mlađu populaciju (dok je Leaf Nature za stariju), ali u praksi se pokazalo da starije korisnice puno više preferiraju Leaf Urban, te smo uspjeli zainteresirati i znato stariju populaciju, koja se do tada nije uopće interesirala za naš brend.

Vaši su proizvodi fokusirani najviše na žene. Postoji li kakva razlika u osmišljavanju digitalnog marketinga za “ženske” i za “muške” proizvode?

Naš fokus je isključivo na ženskoj populaciji, o kojoj imamo puno znanja, podataka i gdje smo već stvorili određenu svijest o našem brendu i našim proizvodima. S muškom populacijom nismo došli tako daleko, te do njih dolazimo uglavnom “organskim” putem — kada neka žena želi naš proizvod, o tome obavijesti svog dečka/muža/prijatelja koji se tako upozna s našim brendom. U zadnjih pola godine se značajno povećao broj muškaraca koji kupuju Bellabeat proizvode (uglavnom kao poklone), ali procijenili smo da još nije trenutak za neku veliku kampanju kojom bi povećali svjesnost o našem brendu i među muškarcima.

Siguran sam da u digitalnom marketingu ima zakonitosti koje vrijede i za muškarce i za žene, te da bi se sama strategija oglašavanja mogla relativno dobro prenijeti na muškarce, ali morali bi promijeniti svu komunikaciju i vizualni materijal.

Kakva su vaša dosadašnja iskustva s privlačenjem kupaca odnosno korisnika? Što je dobitna kombinacija?

Naš najveći fokus je na tome da dovedemo čovjeka na našu web stranicu i upoznamo ga s našim proizvodima. To pokušavamo učiniti što je efikasnije moguće. Iako zvuči trivijalno, ljudi na društvenim mrežama imaju oko 2-3 sekunde fokus na onome što se nalazi ispred njih, i u tih par sekundi cilj je dovoljno ih zainteresirati da kliknu i saznaju više.

Uspijete li korisnika dovesti na website, i da pritom ne uložite previše novaca, napravili ste veći dio posla. Naime, vjerojatnost da čovjek kupi vaš proizvod jednom kada je bio na websiteu 2000 puta je veća nego kod čovjeka koji još nije bio na webu.

Vi ste zaduženi za online kanale za reklamiranje. Kako usklađujete kampanje za različita tržišta? Postoje li kakve specifičnosti o kojima treba voditi računa kad radite globalnu kampanju?

Većinom smo fokusirani na SAD, gdje je konkurencija najveća i najteže se probiti. Super stvar sa online oglašavanjem je što jednom kada ste shvatili što funkcionira u jednoj zemlji, sa nekoliko klikova mišem možete napraviti istu kampanju u bilo kojem djelu svijeta. Rezultati najčešće ne odskaču previše od tržišta do tržišta, pogotovo u zemljama gdje se mi oglašavamo - SAD, Kanada, Australija, Velika Britanija.

Zapravo, puno nam je bitnije razdjeliti kampanje po dobnim kategorijama, nego po zemljama - žena od 40 godina u Australiji sličnije se ponaša ženi od 40 godina u Americi, nego ženi od 19 godina u Australiji. Također, Facebook je razvio vrlo moćan alat koji se zove Lookalike audience. On za zadanu listu korisnika traži bilo gdje u svijetu najsličnije korisnike tim korisnicima, temeljeno na nekom njihovom (u praksi se pokazalo vrlo preciznom) algoritmu.

Tako da zapravo Facebook sam definira tržišta — granice među zemljama, ili kontinentima, više ni ne postoje. Alat je toliko dobar da će lakše Facebook naći 1000 sličnih ljudi vama u Kanadi, nego što vi sami možete pogoditi koji su vam slični ljudi u Zagrebu.

 I na kraju, gostovali ste na IBM Think Marketing konferenciji. Što mislite u kom smjeru će se razvijati digitalni marketing? Što možemo očekivati za 5 godina?

Vjerujem (tj. nadam se) da će se digitalni marketing razvijati u smjeru multidisciplnarnih timova u kojima veliku važnost imaju i psiholozi i matematičari i dizajneri. Također, agilnost tih timova i sposobnost brze iteracije sadržaja koji produciraju će postajati sve važniji. Naravno, to ne znači da će klasični marketing nestati, ali za manje brendove koji si ne mogu dopustiti gomilu investicija u marketinške kampanje, ovo će biti najbrži i najefikasniji način skaliranja kampanja.

Sa strane platformi na kojima se oglašavanje odvija (poput Facebooka, Googlea, Pinteresta, Snapchata, itd.), pobjednik će biti onaj koji će imati najviše relevantnih (za konverzije) podataka o svojim korisnicima — onaj čiji će modeli najbolje moći predvidjeti što njihovi korisnici vole, te u kojim im trenucima plasirati najbolje moguće oglase.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Cijeli svijet prati veliki eksperiment: Hoće li i Hrvatska krenuti tim stopama?
Počelo je
Cijeli svijet prati veliki eksperiment: Hoće li i Hrvatska krenuti tim stopama?
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života
Stara više od 500 godina!
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života
Sam Altman kaže da mu je nezamislivo odgajati novorođenče bez pomoći ChatGPT-a
AI odgoj
Sam Altman kaže da mu je nezamislivo odgajati novorođenče bez pomoći ChatGPT-a
Amerikanci na tenk Abrams postavili oružje koje će ga učiniti znatno moćnijim na bojištu
Neprijatelj ih neće ni vidjeti
Amerikanci na tenk Abrams postavili oružje koje će ga učiniti znatno moćnijim na bojištu
Raste popularnost ovog AI chatbota: Može li skinuti ChatGPT s trona?
Koristite li ga
Raste popularnost ovog AI chatbota: Može li skinuti ChatGPT s trona?
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Misteriozno zračenje
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Pitamo vas treba li molitelje maknuti s trgova?
Što mislite?
ANKETA Treba li molitelje maknuti s trgova?
Metković: Maloljetnik na travi, kokainu i speedu tukao vršnjake
jedan teško ozlijeđen
Brutalno nasilje kod škole: Maloljetnik na travi, kokainu i speedu tukao vršnjake
Trovanje ugljičnim monoksidom u okolici Našica
OPASNA SITUACIJA
Užas na istoku Hrvatske: Majka uključila dva uređaja istovremeno, djeca završila u bolnici!
show
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
Ljubavna priča Jamesa Camerona i Suzy Amis
punili medije svojom vezom
Zbog nje je ostavio heroinu svog kultnog filma, a danas žive ljubavnu bajku kojoj se dive svi
Severina je objavila provokativne fotografije iz muškog WC-a
"Je l' zadrhatala ruka snimatelju?"
"Za ekipu slabijeg srca - oprez!" Gomila reakcija na Severinine fotke iz muškog toaleta
zdravlje
Nedostatak kalija (hipokalijemija): Evo kako ga prepoznati prije nego što postane opasno
Tijelo ostaje bez ključnog minerala!
Nedostatak kalija (hipokalijemija): Evo kako ga prepoznati prije nego što postane opasno
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
zabava
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Reakcije gostiju su sve
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
"Balkanci su ispred svog vremena": Svi smo radili ove stvari prije nego što su bile popularne
Izgleda li vam poznato?
"Balkanci su ispred svog vremena": Svi smo radili ove stvari prije nego što su bile popularne
tech
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Misteriozno zračenje
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
sport
Nabavio novi dres Vatrenih: Gostujuća garnitura već na meti kritika
Ha, podijeljene reakcije
Nabavili obje garniture novog dresa Hrvatske za SP: Reakcije su podijeljene, dosta kritika za plavu verziju
U Varaždin stigao s Dalićem, a onda šok! Jedva ostao živ, ostao bez nogometa, a danas živi na rubu egzistencije
Izbornik poslao apel
U Varaždin stigao s Dalićem, a onda šok: Jedva ostao živ, danas spaja kraj s krajem
Lorenzo Lepore na platformi X objavio je informaciju kako je Hajduk zainteresiran za Nikitu Solomonovsa
Mlad i perspektivan
Hajduk dovodi novog napadača? Prošao je testiranja, lomi se oko odštete
tv
U dobru i zlu: Postoji šansa da mu ponovno pomogne – što bi mogao tražiti zauzvrat?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Postoji šansa da mu ponovno pomogne – što bi mogao tražiti zauzvrat?
U dobru i zlu: Mislio je da glumi uvjerljivo, ali istina je isplivala brže nego što je očekivao
U DOBRU I ZLU
Mislio je da glumi uvjerljivo, ali istina je isplivala brže nego što je očekivao
MasterChef: Pogled koji ledi krv u žilama – crvena zona MasterChefa manje je strašna!
NAPETO!
Pogled koji ledi krv u žilama – crvena zona MasterChefa manje je strašna!
putovanja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Šarmantna rustikalna ljepotica s pogledom kao iz bajke (i saunom i jacuzzijem)
Mini Ranch Protulipa
Za idealan odmor pokraj Karlovca: Ljepotica s pogledom kao iz bajke (i saunom i jacuzzijem)
Kolači bez dodanog bijelog šećera recepti
Idealni za blagdane
Ovi kolači i torte jako su slatki i fini, a ne sadrže ni gram bijelog šećera
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
analiza migracija
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
lifestyle
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Recept za kolač djedov brk
Obožavamo ih!
Znate li koji je ovo kolač? Imamo provjereni recept, priprema je zapravo vrlo jednostavna
Štikle koje čine razliku: Ana Maslać Plenković pogodila je modni jackpot
Odlične štikle!
Koliko su samo lijepe! Ana Maslać Plenković u štiklama koje imaju sve
sve
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Nabavio novi dres Vatrenih: Gostujuća garnitura već na meti kritika
Ha, podijeljene reakcije
Nabavili obje garniture novog dresa Hrvatske za SP: Reakcije su podijeljene, dosta kritika za plavu verziju
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima