zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Josip Begić: Kako je Bellabeat koristio digitalni marketing za osvajanje tržišta

Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu otkrio nam je šef Growth tima iz Bellabeata, Josip Begić.

Martina Čizmić | 09.06.2017. / 07:03 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Digitalni marketing danas više nije izbor, već potreba. Jer svi su u digitalnom svijetu - potencijalni kupci, partneri, prodavatelji... Digitalni marketing, osim što je brži i fleksibilniji od tradicionalnog, mjerljiviji je što u konačnici olakšava usmjeravanje kampanja i ulaganje budžeta. Iako sve to odlično zvuči, tradicionalno pitanje marketinga ipak ostaje - Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu?

tri vijesti o kojima se priča Pad asteroida, ilustracija Sad znamo i to NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena Područje Campi Flegrei kod Napulja Što to točno znači? Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu Mikrougrušak u krvi Pronađen u krvi pacijenata Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a

Upravo o tome razgovarali smo uoči IBM THINK Marketing konferencije s voditeljem Growth Tima Bellabeata, Josipom Begićem. Za razliku od tradicionalnih markentigaša koji su ekonomisti po struci, Josip je magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao data scientist, ali je igrom slučaja završio u vodama digitalnog marketinga.

Po struci ste magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao stručnjak za podatke (data scientist). Kako ste od podataka došli do digitalnog marketinga?

Bellabeat ima zaista gomilu podataka o svojim korisnicima, a data scientisti imaju najbolji uvid u te podatke - o tome što korisnici rade, kada to rade, u kojoj mjeri to rade. Znamo gdje se nalaze, koliko imaju godina, koliko su visoki, kojim se aktivnostima bave, jesu li trudni i u kojem su tjednu trudnoće (da ne bi krivo shvatili, svi podaci su zaštićeni i čuva se privatnost svakog korisnika, mi znamo samo prosjeke unutar nekog skupa).  Vjerovali smo da to znanje možemo iskoristiti kako bi poboljšali rezultate u polju digitalnog marketinga, pa sam više počeo raditi s našim marketing timom.

Zaista smo u vrlo kratkom vremenu značajno poboljšali rezultate, pa smo samo nastavili usko surađivati na idućim projektima. Matematičari mogu naći zaista puno interesantnih tema u digitalnom marketingu - optimizacija se odvija pomoću strojnog učenja, ima jako puno rezultata i koncepata iz teorije igara, a većina rezultata temelji se (ili bi se barem trebala temeljiti) na statistički izračunima. Tako da uopće nije bio problem prebaciti se na to područje, jer se u mnogo čemu preklapa s onime što sam radio i prije.

Koja je uloga Growth tima u Bellabeatu odnosno što je vaša zadaća?

Naša je zadaća rast Bellabeat zajednice. Dva su osnovna parametra rasta - dovođenje novih korisnika i zadržavanje starih. Ako dovedete 100 novih ljudi, ali izgubite prošlih 100 zbog nedovoljno kvalitetnog produkta, niste napravili ništa. Tako da se istovremeno pokušavamo orijentirati na oba područja, uvidjeti kako na što efikasniji način dovesti nove korisnike u zajednicu, te kako postojeće korisnike zadržati u njoj.

Do sada najefikasniji način za steći nove korisnike bio je koristeći se metodama i kanalima digitalnog marketinga (iako to ne znači da ćemo se na tome zadržati), pa je cijeli growth tim bio fokusiran na taj sektor.

Kakva je digitalna strategija Bellabeata? Koliko se promijenila tijekom proteklih nekoliko godina?

Trenutačno nam je cilj zahvatiti što širu publiku. Dugo smo bili usmjereni na specifičniju (manj interval godina, ljudi sa vrlo specifičnim interesima kao Internet of Things i Health trackeri, itd.), ali sada smo zaključili da je pravi trenutak za širenje na publiku s puno većim spektrom interesa, kojoj bi kasnije pristupali na individualnoj razini preko drugih proizvoda.

Trudimo se imati dugoročne strategije, ali smo uvijek spremni na prilagodbe, ovisno o različitim tržištima i alatima kojima dolazimo do tih tržišta (npr., oglašavanje na Facebooku i Pinterestu potpuno je drugačije, na Facebooku nam je cilj dovesti što je više ljudi na website, dok je na Pinterestu cilj dovesti čim manje, ali ti koji dođu su onda jako zainteresirani za kupnju proizvoda; na Facebooku idemo u širinu, a na Pinterestu ili Googleu više u dubinu).

Digitalni marketing vrlo je dinamičan, i rezultate kampanja možete vidjeti već u prvih par sati. To je možda najveća promjena u odnosu na ono što smo radili prije godnu dana, postali smo puno agilniji, te se sada u growth timu nalaze i dizajneri, i fotografi i psiholozi i matematičari, te svi skupa radimo na tome da iteriramo sadržaj čim brže i efikasnije.

Na što se najviše fokusirate u digitalnoj strategiji?

Na testiranje i donošenje pravovremenih zaključaka, pokušavamo imati što manje nedokazanih pretpostavki, nego sve testiramo i na temelju toga donosimo odluke. Također, ključno nam je da te odluke donosimo brzo i iteriramo puno sadržaja bez previše kompliciranja.

Proizvodi koje Bellabeat nudi imaju različitu ciljanu publiku. Kako znate/otkrivate što “najbolje prolazi” kod pojedine publike (žene u pokretu, buduće majke...)?

Testiranjem. Pokazalo se da unaprijed donositi neke zaključke nema previše smisla, puno je bolje imati razvijen dobar sustav testiranja kojim brzo možete reći što radi, a što ne.

Na primjer, Leaf Urban je u početku bio zamišljen kao proizvod za mlađu populaciju (dok je Leaf Nature za stariju), ali u praksi se pokazalo da starije korisnice puno više preferiraju Leaf Urban, te smo uspjeli zainteresirati i znato stariju populaciju, koja se do tada nije uopće interesirala za naš brend.

Vaši su proizvodi fokusirani najviše na žene. Postoji li kakva razlika u osmišljavanju digitalnog marketinga za “ženske” i za “muške” proizvode?

Naš fokus je isključivo na ženskoj populaciji, o kojoj imamo puno znanja, podataka i gdje smo već stvorili određenu svijest o našem brendu i našim proizvodima. S muškom populacijom nismo došli tako daleko, te do njih dolazimo uglavnom “organskim” putem — kada neka žena želi naš proizvod, o tome obavijesti svog dečka/muža/prijatelja koji se tako upozna s našim brendom. U zadnjih pola godine se značajno povećao broj muškaraca koji kupuju Bellabeat proizvode (uglavnom kao poklone), ali procijenili smo da još nije trenutak za neku veliku kampanju kojom bi povećali svjesnost o našem brendu i među muškarcima.

Siguran sam da u digitalnom marketingu ima zakonitosti koje vrijede i za muškarce i za žene, te da bi se sama strategija oglašavanja mogla relativno dobro prenijeti na muškarce, ali morali bi promijeniti svu komunikaciju i vizualni materijal.

Kakva su vaša dosadašnja iskustva s privlačenjem kupaca odnosno korisnika? Što je dobitna kombinacija?

Naš najveći fokus je na tome da dovedemo čovjeka na našu web stranicu i upoznamo ga s našim proizvodima. To pokušavamo učiniti što je efikasnije moguće. Iako zvuči trivijalno, ljudi na društvenim mrežama imaju oko 2-3 sekunde fokus na onome što se nalazi ispred njih, i u tih par sekundi cilj je dovoljno ih zainteresirati da kliknu i saznaju više.

Uspijete li korisnika dovesti na website, i da pritom ne uložite previše novaca, napravili ste veći dio posla. Naime, vjerojatnost da čovjek kupi vaš proizvod jednom kada je bio na websiteu 2000 puta je veća nego kod čovjeka koji još nije bio na webu.

Vi ste zaduženi za online kanale za reklamiranje. Kako usklađujete kampanje za različita tržišta? Postoje li kakve specifičnosti o kojima treba voditi računa kad radite globalnu kampanju?

Većinom smo fokusirani na SAD, gdje je konkurencija najveća i najteže se probiti. Super stvar sa online oglašavanjem je što jednom kada ste shvatili što funkcionira u jednoj zemlji, sa nekoliko klikova mišem možete napraviti istu kampanju u bilo kojem djelu svijeta. Rezultati najčešće ne odskaču previše od tržišta do tržišta, pogotovo u zemljama gdje se mi oglašavamo - SAD, Kanada, Australija, Velika Britanija.

Zapravo, puno nam je bitnije razdjeliti kampanje po dobnim kategorijama, nego po zemljama - žena od 40 godina u Australiji sličnije se ponaša ženi od 40 godina u Americi, nego ženi od 19 godina u Australiji. Također, Facebook je razvio vrlo moćan alat koji se zove Lookalike audience. On za zadanu listu korisnika traži bilo gdje u svijetu najsličnije korisnike tim korisnicima, temeljeno na nekom njihovom (u praksi se pokazalo vrlo preciznom) algoritmu.

Tako da zapravo Facebook sam definira tržišta — granice među zemljama, ili kontinentima, više ni ne postoje. Alat je toliko dobar da će lakše Facebook naći 1000 sličnih ljudi vama u Kanadi, nego što vi sami možete pogoditi koji su vam slični ljudi u Zagrebu.

 I na kraju, gostovali ste na IBM Think Marketing konferenciji. Što mislite u kom smjeru će se razvijati digitalni marketing? Što možemo očekivati za 5 godina?

Vjerujem (tj. nadam se) da će se digitalni marketing razvijati u smjeru multidisciplnarnih timova u kojima veliku važnost imaju i psiholozi i matematičari i dizajneri. Također, agilnost tih timova i sposobnost brze iteracije sadržaja koji produciraju će postajati sve važniji. Naravno, to ne znači da će klasični marketing nestati, ali za manje brendove koji si ne mogu dopustiti gomilu investicija u marketinške kampanje, ovo će biti najbrži i najefikasniji način skaliranja kampanja.

Sa strane platformi na kojima se oglašavanje odvija (poput Facebooka, Googlea, Pinteresta, Snapchata, itd.), pobjednik će biti onaj koji će imati najviše relevantnih (za konverzije) podataka o svojim korisnicima — onaj čiji će modeli najbolje moći predvidjeti što njihovi korisnici vole, te u kojim im trenucima plasirati najbolje moguće oglase.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Šef Googlea upozorava: Ako AI balon pukne…
Svi će osjetiti posljedice
Šef Googlea upozorava: Ako AI balon pukne…
Ova figurica žene i guske navela arheologe na vrlo neobičan zaključak oko toga što ona prikazuje
Postoji i praktičnije tumačenje, no...
Ova figurica žene i guske navela arheologe na vrlo neobičan zaključak oko toga što ona prikazuje
Macron: Europa se ne smije prepustiti "Sedmorici veličanstvenih"
Europski prioriteti
Macron: Europa se ne smije prepustiti "Sedmorici veličanstvenih"
Kraj je sve bliži? Na pragu smo radikalnih promjena u Appleu
Još malo i gotovo
Kraj je sve bliži? Na pragu smo radikalnih promjena u Appleu
Google predstavio Gemini 3: Već ga možete isprobati u Googleovoj tražilici
Nove mogućnosti
Google predstavio Gemini 3: Već ga možete isprobati u Googleovoj tražilici
Prvi poljubac nije pao između dvoje ljudi već puno, puno ranije
Duga povijest
Prvi poljubac nije pao između dvoje ljudi već puno, puno ranije
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Što to točno znači?
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Sad znamo i to
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Znanstvenici došli do zanimljivog otkrića: Ako na Marsu ima života, vjerojatno se skriva u - špiljama
Baš kao na Zemlji?
Znanstvenici došli do zanimljivog otkrića: Ako na Marsu ima života, vjerojatno se skriva u - špiljama
Zastrašujući trend širi se internetom: Jeste li naišli na ovakve videozapise na društvenim mrežama?
Uznemirujuće
Zastrašujući trend širi se internetom: Jeste li naišli na ovakve videozapise na društvenim mrežama?
Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a
Pronađen u krvi pacijenata
Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a
Znanstvenici došli do nevjerojatnog otkrića kako tumori sprječavaju imunološki sustav da ih uništi
Ključ za buduće terapije
Znanstvenici došli do nevjerojatnog otkrića kako tumori sprječavaju imunološki sustav da ih uništi

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
IMAŠ PRAVO Jeste li znali da imate pravo na novčanu naknadu nakon prestanka radnog odnosa?
IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA
Jeste li znali da imate pravo na novčanu naknadu nakon prestanka radnog odnosa?
Plenković će se sutra u Rimu sastati s talijanskom premijerkom
Iznenadni posjet
Plenković nakon posjeta Vukovaru hitno otputovao u Italiju: Dnevnik Nove TV otkriva razlog
Prometni kaos oko Vjesnika: Zatvorene ulice, na snazi posebna regulacija
Velika gužva
Kolaps u Zagrebu! Najkritičnije je u ovim ulicama: "Tramvaji su stajali, jedva da su se pomakli. Totalni kaos"
show
Laura Gnjatović predstavila nacionalni kostim na izboru za Miss Universe
pogledajte video
Naša misica na svjetskom izboru predstavila nacionalni kostim koji nosi plemenito značenje!
Omar Harfouch se povukao iz žirija za Miss Universe
sve je farsa?
Skandal pred finale: Sudac na Miss Universe se povukao zbog sumnji u namještanje!
Mate Bulić pokazao unuka Tina
"prekrasna obitelj"
Nećete ostati ravnodušni: Mate Bulić raznježio sve prizorima s unukom!
zdravlje
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Pokrovitelj Donat
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Visoko osjetljivo dijete: 12 znakova koji otkrivaju da imate malo empatično čudo
Piše psihologinja
Visoko osjetljivo dijete: 12 znakova koji otkrivaju da imate malo empatično čudo
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Za očuvanje mišićne i koštane snage
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
zabava
Kako ga je nokautirala! Presudila obračun između muškaraca odlučnim udarcem pa pobrala ovacije
Ups...
Kako ga je nokautirala! Presudila obračun između muškaraca odlučnim udarcem pa pobrala ovacije
Psić pokušao loviti srne, a onda napravio potez koji je nasmijao vlasnike
LOL
Psić pokušao loviti srne, a onda napravio potez koji je nasmijao vlasnike
Mogu se i ovako ugraditi nova vrata! Majstori na aparatima
Urnebesno
Mogu se i ovako ugraditi nova vrata! Majstori na aparatima
tech
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Što to točno znači?
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Sad znamo i to
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Znanstvenici došli do zanimljivog otkrića: Ako na Marsu ima života, vjerojatno se skriva u - špiljama
Baš kao na Zemlji?
Znanstvenici došli do zanimljivog otkrića: Ako na Marsu ima života, vjerojatno se skriva u - špiljama
sport
Ovih 16 reprezentacija igrat će europske dodatne kvalifikacije
POSLJEDNJA ŠANSA
Ovih 16 reprezentacija igrat će europske dodatne kvalifikacije
Strašan udar za FIFA-u: Oni pripremaju novo Svjetsko prvenstvo: Zvat će Srbiju i BiH?
kakav plan!
Strašan udar za FIFA-u! Oni pripremaju novo Svjetsko prvenstvo: Zvat će Srbiju i BiH?
Zlatko Dalić komentirao ponašanje dijela navijača u Podgorici
Posve nepotrebno
Crnogorci pitali Dalića o skandiranju hrvatskih navijača: Evo što im je odgovorio
tv
Skrivena sudbina: Došla mu se zahvaliti u bolnici
SKRIVENA SUDBINA
Došla mu se zahvaliti u bolnici
MasterChef: Povuci-potegni između Renate i chefa Stjepana: "Radite toliko banalne greške!"
DRUGAČIJA TEHNIKA
Povuci-potegni između Renate i chefa Stjepana: "Radite toliko banalne greške!"
U dobru i zlu: Mora nešto skinuti s duše
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Mora nešto skinuti s duše
putovanja
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
U unajmljenom stanu?
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
Za svačiji džep
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
U susjedstvu: Nacionalni park do kojega vodi cesta koja je - avantura za sebe
NP Lovćen
U susjedstvu: Nacionalni park do kojega vodi cesta koja je - avantura za sebe
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
brak iz interesa
Mađarska ostaje bez ruske nafte - i sada se mora pomiriti s Hrvatskom
Von der Leyen pozvala zemlje EU-a na 135 milijardi eura potpore Ukrajini: "Ne postoje jednostavna rješenja”
raste pritisak
Von der Leyen pozvala zemlje EU-a na 135 milijardi eura potpore Ukrajini: "Ne postoje jednostavna rješenja”
lifestyle
Zagreb špica: Chanel čizme s potpeticom u obliku bisera u street style izdanju
WOW, FAMOZNE SU!
Dama iz Zagreba u čizmama za kojima se okretala cijela špica
Lejla Filipović u cipelama koje podižu cijelu kombinaciju bez previše napora.
OMILJENI MODEL
Lejla Filipović: Cipele koje bez previše napora podižu svaku kombinaciju, boja je vrh
Vanna u mokrim tajicama i sakou
Kombinacija je zakon
Vanna u "mokrim" tajicama uz koje omiljene jesenske čizme pristaju nepogrešivo
sve
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
U unajmljenom stanu?
Europska zemlja u kojoj je zabranjeno pustiti vodu u zahodu nakon 22 sata
Zagreb špica: Chanel čizme s potpeticom u obliku bisera u street style izdanju
WOW, FAMOZNE SU!
Dama iz Zagreba u čizmama za kojima se okretala cijela špica
Lejla Filipović u cipelama koje podižu cijelu kombinaciju bez previše napora.
OMILJENI MODEL
Lejla Filipović: Cipele koje bez previše napora podižu svaku kombinaciju, boja je vrh
 

Nastavi čitati

Business
Novac, ilustracija
Sve jača nervoza

Skupe AI dionice mogle bi se uskoro "značajno promijeniti"

piše Hina
Business
Filip Raponja, Plan Bee
Startaj Hrvatska 2025.

Inspirativna priča o istarskom pčelaru koji ne proizvodi samo med, već ima plemeniti cilj

piše Zimo
Business
Kupovina na internetu, ilustracijag
Gen Z diktira

Trgovci na mukama: Više nije dovoljno samo biti najjeftiniji, sad se traži i ovo

piše Martina Čizmić
Business
Shein, Temu, Wish, eBay, Joom, AliExpress
Velika akcija

Francuska nakon Sheina prijavila još 6 platformi zbog nedozvoljenog sadržaja

piše Hina
Business
Meditacija na poslu, ilustracija
Kako to?

Mnogima se to čini nemogućim: Šefica Canve objasnila je kako održava balans privatnog i poslovnog života

piše Hrvoje Jurman
Business
Konferencija Challeange 2025.
Challeange 2025.

"U povijesti nismo zaustavili ni jednu inovaciju, nećemo ni AI"

piše Martina Čizmić
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima