zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Josip Begić: Kako je Bellabeat koristio digitalni marketing za osvajanje tržišta

Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu otkrio nam je šef Growth tima iz Bellabeata, Josip Begić.

Martina Čizmić | 09.06.2017. / 07:03 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Digitalni marketing danas više nije izbor, već potreba. Jer svi su u digitalnom svijetu - potencijalni kupci, partneri, prodavatelji... Digitalni marketing, osim što je brži i fleksibilniji od tradicionalnog, mjerljiviji je što u konačnici olakšava usmjeravanje kampanja i ulaganje budžeta. Iako sve to odlično zvuči, tradicionalno pitanje marketinga ipak ostaje - Kako biti primijećen, drugačiji od drugih, u trendu?

tri vijesti o kojima se priča Zvjezdani tok iz galaksije M61 Tek je počeo s radom Već prva snimka opservatorija Vera C. Rubin zapanjila astronome i otkrila skrivenu tajnu jedne poznate galaksije Megachile lucifer Zastrašujući izgled Znanstvenici iznenađeni: Otkrili potpuno novu vrstu pčele, zbog jednog detalja dobila jezivo ime Baterija telefona, ilustracija Svaki se postotak računa Googleovi savjeti koje treba poslušati: Evo kako smanjiti potrošnju baterije na Androidu

Upravo o tome razgovarali smo uoči IBM THINK Marketing konferencije s voditeljem Growth Tima Bellabeata, Josipom Begićem. Za razliku od tradicionalnih markentigaša koji su ekonomisti po struci, Josip je magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao data scientist, ali je igrom slučaja završio u vodama digitalnog marketinga.

Po struci ste magistar primijenjene matematike koji je karijeru počeo kao stručnjak za podatke (data scientist). Kako ste od podataka došli do digitalnog marketinga?

Bellabeat ima zaista gomilu podataka o svojim korisnicima, a data scientisti imaju najbolji uvid u te podatke - o tome što korisnici rade, kada to rade, u kojoj mjeri to rade. Znamo gdje se nalaze, koliko imaju godina, koliko su visoki, kojim se aktivnostima bave, jesu li trudni i u kojem su tjednu trudnoće (da ne bi krivo shvatili, svi podaci su zaštićeni i čuva se privatnost svakog korisnika, mi znamo samo prosjeke unutar nekog skupa).  Vjerovali smo da to znanje možemo iskoristiti kako bi poboljšali rezultate u polju digitalnog marketinga, pa sam više počeo raditi s našim marketing timom.

Zaista smo u vrlo kratkom vremenu značajno poboljšali rezultate, pa smo samo nastavili usko surađivati na idućim projektima. Matematičari mogu naći zaista puno interesantnih tema u digitalnom marketingu - optimizacija se odvija pomoću strojnog učenja, ima jako puno rezultata i koncepata iz teorije igara, a većina rezultata temelji se (ili bi se barem trebala temeljiti) na statistički izračunima. Tako da uopće nije bio problem prebaciti se na to područje, jer se u mnogo čemu preklapa s onime što sam radio i prije.

Koja je uloga Growth tima u Bellabeatu odnosno što je vaša zadaća?

Naša je zadaća rast Bellabeat zajednice. Dva su osnovna parametra rasta - dovođenje novih korisnika i zadržavanje starih. Ako dovedete 100 novih ljudi, ali izgubite prošlih 100 zbog nedovoljno kvalitetnog produkta, niste napravili ništa. Tako da se istovremeno pokušavamo orijentirati na oba područja, uvidjeti kako na što efikasniji način dovesti nove korisnike u zajednicu, te kako postojeće korisnike zadržati u njoj.

Do sada najefikasniji način za steći nove korisnike bio je koristeći se metodama i kanalima digitalnog marketinga (iako to ne znači da ćemo se na tome zadržati), pa je cijeli growth tim bio fokusiran na taj sektor.

Kakva je digitalna strategija Bellabeata? Koliko se promijenila tijekom proteklih nekoliko godina?

Trenutačno nam je cilj zahvatiti što širu publiku. Dugo smo bili usmjereni na specifičniju (manj interval godina, ljudi sa vrlo specifičnim interesima kao Internet of Things i Health trackeri, itd.), ali sada smo zaključili da je pravi trenutak za širenje na publiku s puno većim spektrom interesa, kojoj bi kasnije pristupali na individualnoj razini preko drugih proizvoda.

Trudimo se imati dugoročne strategije, ali smo uvijek spremni na prilagodbe, ovisno o različitim tržištima i alatima kojima dolazimo do tih tržišta (npr., oglašavanje na Facebooku i Pinterestu potpuno je drugačije, na Facebooku nam je cilj dovesti što je više ljudi na website, dok je na Pinterestu cilj dovesti čim manje, ali ti koji dođu su onda jako zainteresirani za kupnju proizvoda; na Facebooku idemo u širinu, a na Pinterestu ili Googleu više u dubinu).

Digitalni marketing vrlo je dinamičan, i rezultate kampanja možete vidjeti već u prvih par sati. To je možda najveća promjena u odnosu na ono što smo radili prije godnu dana, postali smo puno agilniji, te se sada u growth timu nalaze i dizajneri, i fotografi i psiholozi i matematičari, te svi skupa radimo na tome da iteriramo sadržaj čim brže i efikasnije.

Na što se najviše fokusirate u digitalnoj strategiji?

Na testiranje i donošenje pravovremenih zaključaka, pokušavamo imati što manje nedokazanih pretpostavki, nego sve testiramo i na temelju toga donosimo odluke. Također, ključno nam je da te odluke donosimo brzo i iteriramo puno sadržaja bez previše kompliciranja.

Proizvodi koje Bellabeat nudi imaju različitu ciljanu publiku. Kako znate/otkrivate što “najbolje prolazi” kod pojedine publike (žene u pokretu, buduće majke...)?

Testiranjem. Pokazalo se da unaprijed donositi neke zaključke nema previše smisla, puno je bolje imati razvijen dobar sustav testiranja kojim brzo možete reći što radi, a što ne.

Na primjer, Leaf Urban je u početku bio zamišljen kao proizvod za mlađu populaciju (dok je Leaf Nature za stariju), ali u praksi se pokazalo da starije korisnice puno više preferiraju Leaf Urban, te smo uspjeli zainteresirati i znato stariju populaciju, koja se do tada nije uopće interesirala za naš brend.

Vaši su proizvodi fokusirani najviše na žene. Postoji li kakva razlika u osmišljavanju digitalnog marketinga za “ženske” i za “muške” proizvode?

Naš fokus je isključivo na ženskoj populaciji, o kojoj imamo puno znanja, podataka i gdje smo već stvorili određenu svijest o našem brendu i našim proizvodima. S muškom populacijom nismo došli tako daleko, te do njih dolazimo uglavnom “organskim” putem — kada neka žena želi naš proizvod, o tome obavijesti svog dečka/muža/prijatelja koji se tako upozna s našim brendom. U zadnjih pola godine se značajno povećao broj muškaraca koji kupuju Bellabeat proizvode (uglavnom kao poklone), ali procijenili smo da još nije trenutak za neku veliku kampanju kojom bi povećali svjesnost o našem brendu i među muškarcima.

Siguran sam da u digitalnom marketingu ima zakonitosti koje vrijede i za muškarce i za žene, te da bi se sama strategija oglašavanja mogla relativno dobro prenijeti na muškarce, ali morali bi promijeniti svu komunikaciju i vizualni materijal.

Kakva su vaša dosadašnja iskustva s privlačenjem kupaca odnosno korisnika? Što je dobitna kombinacija?

Naš najveći fokus je na tome da dovedemo čovjeka na našu web stranicu i upoznamo ga s našim proizvodima. To pokušavamo učiniti što je efikasnije moguće. Iako zvuči trivijalno, ljudi na društvenim mrežama imaju oko 2-3 sekunde fokus na onome što se nalazi ispred njih, i u tih par sekundi cilj je dovoljno ih zainteresirati da kliknu i saznaju više.

Uspijete li korisnika dovesti na website, i da pritom ne uložite previše novaca, napravili ste veći dio posla. Naime, vjerojatnost da čovjek kupi vaš proizvod jednom kada je bio na websiteu 2000 puta je veća nego kod čovjeka koji još nije bio na webu.

Vi ste zaduženi za online kanale za reklamiranje. Kako usklađujete kampanje za različita tržišta? Postoje li kakve specifičnosti o kojima treba voditi računa kad radite globalnu kampanju?

Većinom smo fokusirani na SAD, gdje je konkurencija najveća i najteže se probiti. Super stvar sa online oglašavanjem je što jednom kada ste shvatili što funkcionira u jednoj zemlji, sa nekoliko klikova mišem možete napraviti istu kampanju u bilo kojem djelu svijeta. Rezultati najčešće ne odskaču previše od tržišta do tržišta, pogotovo u zemljama gdje se mi oglašavamo - SAD, Kanada, Australija, Velika Britanija.

Zapravo, puno nam je bitnije razdjeliti kampanje po dobnim kategorijama, nego po zemljama - žena od 40 godina u Australiji sličnije se ponaša ženi od 40 godina u Americi, nego ženi od 19 godina u Australiji. Također, Facebook je razvio vrlo moćan alat koji se zove Lookalike audience. On za zadanu listu korisnika traži bilo gdje u svijetu najsličnije korisnike tim korisnicima, temeljeno na nekom njihovom (u praksi se pokazalo vrlo preciznom) algoritmu.

Tako da zapravo Facebook sam definira tržišta — granice među zemljama, ili kontinentima, više ni ne postoje. Alat je toliko dobar da će lakše Facebook naći 1000 sličnih ljudi vama u Kanadi, nego što vi sami možete pogoditi koji su vam slični ljudi u Zagrebu.

 I na kraju, gostovali ste na IBM Think Marketing konferenciji. Što mislite u kom smjeru će se razvijati digitalni marketing? Što možemo očekivati za 5 godina?

Vjerujem (tj. nadam se) da će se digitalni marketing razvijati u smjeru multidisciplnarnih timova u kojima veliku važnost imaju i psiholozi i matematičari i dizajneri. Također, agilnost tih timova i sposobnost brze iteracije sadržaja koji produciraju će postajati sve važniji. Naravno, to ne znači da će klasični marketing nestati, ali za manje brendove koji si ne mogu dopustiti gomilu investicija u marketinške kampanje, ovo će biti najbrži i najefikasniji način skaliranja kampanja.

Sa strane platformi na kojima se oglašavanje odvija (poput Facebooka, Googlea, Pinteresta, Snapchata, itd.), pobjednik će biti onaj koji će imati najviše relevantnih (za konverzije) podataka o svojim korisnicima — onaj čiji će modeli najbolje moći predvidjeti što njihovi korisnici vole, te u kojim im trenucima plasirati najbolje moguće oglase.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Korisnici WhatsAppa bit će oduševljeni: Evo što će koristiti umjesto telefonskih brojeva
Opcija u razvoju
Korisnici WhatsAppa bit će oduševljeni: Evo što će koristiti umjesto telefonskih brojeva
Fascinantno otkriće riješilo jedan velik misterij vezan za mozak i san
Suprotno očekivanjima
Fascinantno otkriće riješilo jedan velik misterij vezan za mozak i san
Dolaze digitalni zaposlenici: Imat će svoje mailove, sudjelovati na sastancima i samostalno donositi odluke
Što može poći po zlu?
Dolaze digitalni zaposlenici: Imat će svoje mailove, sudjelovati na sastancima i samostalno donositi odluke
United Group imenovao dr. Kima Kyllesbecha Larsena glavnim direktorom za tehnologiju i informacijske sustave (CTIO)
Novo lice
United Group imenovao dr. Kima Kyllesbecha Larsena glavnim direktorom za tehnologiju i informacijske sustave (CTIO)
Ovaj asteroid još uvijek prijeti udarom u Mjesec, a postoji šansa da rizik od udara poraste i iznad 30 posto
JWST će uskoro dati odgovore
Ovaj asteroid još uvijek prijeti udarom u Mjesec, a postoji šansa da rizik od udara poraste i iznad 30 posto
Prvi službeni let "Tajanstvenog zmaja": Kineski misteriozni dron snimljen u pratnji dva borbena zrakoplova
Konačna verzija?
Prvi službeni let "Tajanstvenog zmaja": Kineski misteriozni dron snimljen u pratnji dva borbena zrakoplova
Ovaj telefon trebao je pokrenuti novi trend na tržištu, no korisnici su mu pokazali palac dolje
Odustali od nasljednika?
Ovaj telefon trebao je pokrenuti novi trend na tržištu, no korisnici su mu pokazali palac dolje
Znanstvenici iznenađeni: Otkrili potpuno novu vrstu pčele, zbog jednog detalja dobila jezivo ime
Zastrašujući izgled
Znanstvenici iznenađeni: Otkrili potpuno novu vrstu pčele, zbog jednog detalja dobila jezivo ime
Već prva snimka opservatorija Vera C. Rubin zapanjila astronome i otkrila skrivenu tajnu jedne poznate galaksije
Tek je počeo s radom
Već prva snimka opservatorija Vera C. Rubin zapanjila astronome i otkrila skrivenu tajnu jedne poznate galaksije
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Veliki ritualni kompleks
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Googleovi savjeti koje treba poslušati: Evo kako smanjiti potrošnju baterije na Androidu
Svaki se postotak računa
Googleovi savjeti koje treba poslušati: Evo kako smanjiti potrošnju baterije na Androidu
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a
Vjerujete li im?
Kakvo bizarno objašnjenje šefa kompanije: Otpustili su 14 tisuća ljudi, ali ne zbog ušteda ili primjene AI-a

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
U stanu u Viškovu kraj Rijeke pronađen mrtav muškarac, žena u bolnici
POLICIJA ISTRAŽUJE
Cure detalji drame kod Rijeke: U stanu pronađen mrtav muškarac, žena prevezena u bolnicu
Venezuela priprema gerilski odgovor u slučaju američkog napada
gerilski stil
Spremaju se za rat s jednom od najjačih vojski svijeta: "Na agresiju ćemo odgovoriti jedinstvom"
Užas u Zagrebu! U centru grada napadnuta novinarska ekipa N1 televizije
oglasio se GONG, HND, vlada...
Užas u Zagrebu! U centru grada napadnuta novinarska ekipa N1 televizije
show
Chef Vukadin na snimanje MasterChefa došao u društvu sinčića
sinčić gabrijel
Isti tata! Chef Vukadin na snimanje MasterChefa doveo najslađeg gosta
Marino Vrgoč predstavio pjesmu "Snovi"
"Snovi"
Poslušajte pjesmu devetogodišnjeg Marina s kojom se Hrvatska vraća na važno natjecanje!
Simona Mijoković i Ante Gotovac postali su baka i djed
''ušla je u jednu zajednicu''
Simona Mijoković potvrdila da je postala baka, njezina kći rodila je s 18 godina: ''Gabriela je otišla od nas''
zdravlje
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Pokrovitelj Donat
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
Važno!
Ovo područje na licu nikada ne smijete dirati – evo zašto ga zovu “trokut smrti”!
6 simptoma zbog kojih trebate odmah napraviti krvne pretrage
Ne ignorirajte ih!
6 simptoma zbog kojih trebate odmah napraviti krvne pretrage
zabava
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Čovječe…
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Dalmatinac napravio pravu kolonu, a kad vidite zašto nećete se prestati smijati
Zanimljivo
Dalmatinac napravio pravu kolonu, a kad vidite zašto nećete se prestati smijati
Na ovom kvizu prolaze samo oni koji "pamte sve i svašta"
Pokažite što znate!
Na ovom kvizu prolaze samo oni koji "pamte sve i svašta"
tech
Ovaj telefon trebao je pokrenuti novi trend na tržištu, no korisnici su mu pokazali palac dolje
Odustali od nasljednika?
Ovaj telefon trebao je pokrenuti novi trend na tržištu, no korisnici su mu pokazali palac dolje
Znanstvenici iznenađeni: Otkrili potpuno novu vrstu pčele, zbog jednog detalja dobila jezivo ime
Zastrašujući izgled
Znanstvenici iznenađeni: Otkrili potpuno novu vrstu pčele, zbog jednog detalja dobila jezivo ime
Već prva snimka opservatorija Vera C. Rubin zapanjila astronome i otkrila skrivenu tajnu jedne poznate galaksije
Tek je počeo s radom
Već prva snimka opservatorija Vera C. Rubin zapanjila astronome i otkrila skrivenu tajnu jedne poznate galaksije
sport
Oscar se srušio na treningu
problemi sa srcem
Slavni brazilski nogometaš srušio se na treningu: Odmah završava karijeru?
Hrvatska protiv Srbije na Dan sjećanja na Vukovar i Škabrnju: Policija zabranila posjet gledateljima
UEFA odredila
Hrvatska protiv Srbije na Dan sjećanja na Vukovar i Škabrnju: Policija zabranila posjet gledateljima
CRNA GORA – HRVATSKA Vatreni prvi put kod susjeda, evo kad je prijenos
uživo na Novoj TV i gol.hr-u!
CRNA GORA – HRVATSKA Vatreni prvi put kod susjeda, evo kad je prijenos
tv
U dobru i zlu: Probala ih je upozoriti, ali je šteta već napravljena
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Probala ih je upozoriti, ali je šteta već napravljena
Kumovi: Ovo je možda zadnji razgovor oca i sina
KUMOVI
Ovo je možda zadnji razgovor oca i sina
Kumovi: Nema još puno vremena - moraju ga spasiti odmah
KUMOVI
Kumovi: Nema još puno vremena - moraju ga spasiti odmah
putovanja
Sveti bosiljak: Čistač jetre i antidepresiv iz vrta koji je osobito omiljen zimi
Lijek iz vrta
Sveti bosiljak: Čistač jetre i antidepresiv iz vrta koji je osobito omiljen zimi
Tjedni jelovnik jela na žlicu od 10.11. do 16.11. 2025.
Tjedni jelovnik
Bez puno posuđa i kompliciranja: 7 toplih i finih jela na žlicu za svaki dan ovoga tjedna
Čokoladni kolač recept
Savršenstvo bez mane
Ovako sočne čokoladne kolače još nismo probali! Biskvit je natopljen jednom, a prekriven drugom kremom
novac
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Danska u panici zbog kineskih autobusa koji su trebali voziti Zagrebom: Moguće ih je isključiti iz daljine
kamikaze na cesti
Danska u panici zbog kineskih autobusa koji su trebali voziti Zagrebom: Moguće ih je isključiti iz daljine
Ryanair uvodi veliku promjenu za sve putnike. Evo što se mijenja od 12. studenog
Nova pravila
Ryanair uvodi veliku promjenu za sve putnike. Evo što se mijenja od 12. studenog
lifestyle
Recept za mekani kuglof sa sirom i čokoladom
Uz kavu
Biskvit je tako mekan, ali krema je božanstvena: Pročitajte recept za najfiniji kuglof
Ksenija Pajić u trapericama i bundi na zagrebačkoj špici 2025.
Ležerna i dotjerana
Ove traperice savršen su izbor za šetnju gradom, a Ksenija Pajić nosi ih uz kratku bundu
Topli modeli gležnjača i niskih čizmi iz trgovina
Modeli za svaki dan
15 toplih gležnjača i niskih čizama s kojima ćete biti spremni i za minuse
sve
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Čovječe…
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Chef Vukadin na snimanje MasterChefa došao u društvu sinčića
sinčić gabrijel
Isti tata! Chef Vukadin na snimanje MasterChefa doveo najslađeg gosta
Recept za mekani kuglof sa sirom i čokoladom
Uz kavu
Biskvit je tako mekan, ali krema je božanstvena: Pročitajte recept za najfiniji kuglof
 

Nastavi čitati

Business
Kim Kyllesbech Larsen
Novo lice

United Group imenovao dr. Kima Kyllesbecha Larsena glavnim direktorom za tehnologiju i informacijske sustave (CTIO)

piše Zimo
Business
Plan Bee
Startaj Hrvatska 2025.

U Startaj Hrvatska stiže Plan Bee –ljubav prema pčelama prerasla u poduzetništvo

piše Zimo
Business
Brad Smith
Start Campus

Microsoft ulaže 10 milijardi dolara u podatkovne centre u Portugalu

piše Hina
Business
Infobip
Za kompanije u regiji i šire

Partnerstvo Infobipa i Pontis Technologyja za napredna AI komunikacijska rješenja

piše Hina
Business
Elektrifikacija, ilustracija
Na prekretnici

Europa bi ovim potezom mogla uštedjeti 250 milijardi eura godišnje

piše Martina Čizmić
Business
Startaj Hrvatska 9.11.
Startaj Hrvatska 2025.

U ''Startaj Hrvatska'' iz Velike Gorice stižu bućine sjemenke prelivene čokoladom

piše Zimo
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima