Južnokorejski znanstvenici razvili alat kojim mogu upravljati našim emocijama i ponašanjima pomoću - svjetla

Pomoću svjetla utječu na kemijski sastav u mozgu, a kad se svjetlo ugasi, stvari se veoma brzo vraćaju u početno stanje.

Martina Čizmić | 31.12.2021. / 14:49

Grupa znanstvenika iz Južne Koreje razvila je novi alat koji, koristeći samo svjetlost, može upravljati emocijama, ponašanjima i mislima ljudi.

Kako su naveli u objavi za medije, ontogenska tehnologija, koju nazivaju "Opto-vTrap", može na kemijskoj razini, upravljati emocijama i ponašanjima ljudi.

C. Justin Lee sa Instituta za temeljne znanosti (IBS) i profesor Heo Won Do s korejskog Instituta znanosti i tehnologije (KAIST) vodili su studiju koja je objavljena u znanstvenom časopisu Neuron, a u kojoj su podrobnije opisali komponente i procese koji se nalaze u pozadini ove tehnologije.

Slika nije dostupna Astronomi riješili još jedan misterij: Otkrili su podrijetlo misteriozne plave svjetlosti iz svemira

Kako su napisali, tijekom istraživanja testirali su tehniku na miševima u laboratorijskim uvjetima i otkrili da je plavo svjetlo moglo privremeno kontrolirati otpuštanje neuroprijenosnika, kemijske tvari odgovorne za komunikaciju među neuronima. Svjetlost je pokrenula okupljanje vezikula (malih unutarstaničnih, membranom ovijenih vrećica koje prenose tvari) u mozgu, što je onemogućilo uobičajeno funkcioniranje neurona. Kad je svjetlo ugašeno, neuroni su unutar jednog sata povratili svoje funkcije.

Autori studije ističu važnost daljnjih proučavanja stanica mozga, kako bi se još bolje upoznalo samo funkcioniranje mozga. Što se tiče primjene njihovog alata u praksi, smatraju da bi se najbolje moglo koristiti u daljnjem istraživanju mozga, ali i za potencijalno liječenje određenih neuroloških poremećaja u budućnosti.

Slika nije dostupna Velik misterij: Proizvodi li polarna svjetlost zvukove koje ljudsko uho može čuti?

Korištenje Opto-vTrapa može biti primijenjeno ne samo u neuroznanosti, već i u stvarnom životu. Pomoći će nam u mapiranju mozga, ali i u liječenju epilepsije, grčenja mišića i ostalih neuroloških poremećaja, istaknuo je dr. Lee.

Izvor: Eurekalert