Pandemija koronavirusa i cijeli niz mjera koje su uvedene kako bi se zaustavilo širenje virusa mnoge su građane zatvorili u njihove domove. Sve ono što su dosad smatrali normalnim odjednom je postalo nedostupno.
Tako je svoja vrata morao zatvoriti i "Crni mačak", mjesto u centru grada koje je njegovim stalnim posjetiteljima više od kafića u kojem mogu popiti omiljeno piće. Naime, Crni mačak glavno je okupljalište ljubitelja videoigara, klasičnih igara, znanstvene fantastike i svega onoga što čini pravog geeka.
Kokteli nazvani po poznatim likovima iz knjiga, filmova, serija, igara, prostor koji je uređen sve samo ne uobičajeno, sve je to dio šarma Crnog mačka. Ali šarm ne plaća račune. Tako se ekipa koja stoji iza Crnog mačka našla u nezavidnoj situaciji zbog privremenog zatvaranja prostora.
Kako bi osigurali da Crni mačak preživi i, na oduševljenje stalnih gostiju, ponovno otvori svoja vrata, odlučili su se na pomalo neobičan potez. Pokrenuli su crowdfunding kampanju i za pomoć zamolili geekove diljem svijeta. Odaziv je bio nevjerojatan.
Što se točno dogodilo i kako su došli na ideju crowdfundinga, pojasnio nam je jedan od suvlasnika Crnog mačka, Miroslav Wranka.
Poput drugih ugostiteljskih objekata diljem Hrvatske, naš kafić Crni mačak morao je zatvoriti vrata kako bi se suzbilo širenje pandemije koronavirusa. Vrlo smo brzo shvatili da Vladine mjere pomoći poduzetnicima - iako dobrodošle - neće biti dovoljne kako bismo po normalizaciji stanja mogli nastaviti poslovanje i zadržati zaposlene. Kako je riječ o malom kvartovskom kafiću, prostora za stvaranje novčanih zaliha baš i nije bilo. Vrlo smo brzo shvatili da ćemo iscrpiti rezerve koje smo imali, a da je pitanje hoćemo li moći na vrijeme realizirati druge načine financiranja. Stoga smo se našli pred dilemom: staviti ključ u bravu ili potražiti pomoć zajednice. Kako se ne predajemo lako, odlučili smo pokušati osloniti se na zajednicu, stvorenu pred gotovo tri godine, koliko je prošlo otkad smo preuzeli kafić, pojašnjava Wranka.
Kampanju su osmislili u veoma kratkom roku. Od osnovne ideje do aktiviranja kampanje prošlo je tek desetak dana.
Oslonili smo se na iskustva bliskih nam ljudi koji su imali uspješne kampanje (ponajprije Mirne Mihoković), ali i vlastita znanja i spoznaje stečene praćenjem takvih kampanja, dodaje Wranka.
I uspjeli su. Iako je bilo zamišljeno da kampanja traje tri mjeseca, geekovi su pokazali da to nije potrebno. Udružili su snage i podijelili informaciju o kampanji, a onda su počele stizati uplate. U samo nekoliko dana uspjeli su skupiti dvostruko od traženog iznosa.
To je bilo ogromno iznenađenje u svakom pogledu. Svjesni smo toga da nikome nije lako u kriznim vremenima, da su mnogi ostali bez posla ili sa smanjenim prihodima.
Nadali smo se skupiti prvotno ciljani iznos za mjesec dana, uz dosta truda, rada i sreće. Da nam je netko rekao da će taj iznos biti skupljen u tri sata i 15 minuta od trenutka kad je kampanja aktivirana, ne bismo u to vjerovali, još uvijek pod dojmom priča Wranka.
No osim donacija na adresu Crnog mačka stiglo je i pregršt poruka potpore.
Bilo je puno poruka da se ne predajemo i da izdržimo, da Crni mačak mora opstati jer su tu pronašli prijatelje i istomišljenike, da jedva čekaju kad će opet okrenuti rundu i doći na igranje.
Svaka od tih poruka nam je jako puno značila. Bez novca Mačak bi morao trajno zatvoriti vrata, a bez podrške zajednice nama bi bilo puno teže, ako ne i posve nemoguće, postaviti Mačka ponovno na noge.
Osobno su mi najdraže bile poruke ljudi koji su prepoznali književno-filmsku referencu koju smo koristili u opisu kampanje i odgovorili u istom stilu. Ali, ponovit ću: svaka poruka je bila dragocjena i na puno je načina vrijedila više od novca, ističe Wranka.
Kampanju su odlučili završiti i prije roka. Wranka kaže da im je prikupljeni iznos dovoljan da prežive i nastave s radom, a htjeli su dati priliku i da zajednica pomogne još nekome.
Kad je postalo jasno da ćemo u vrlo kratkom roku gotovo udvostručiti taj iznos, odlučili smo skratiti kampanju kako bismo ostavili prostora i resursa za pružanje pomoći drugima kojima će biti potrebna, ali i da ne opteretimo zajednicu više no što je potrebno.
Bila bi još i kraća da ljudi nisu tražili da pričekamo dok im sjedne plaća početkom idućeg mjeseca. Zato će kampanja biti otvorena do 11. svibnja, kaže Wranka.
A kakvi su planovi za Crnog mačka za budućnost?
Prvo ćemo dovršiti kampanju i sve što je vezano za nju. Čim se za to stvore uvjeti, krećemo s normalnim radom punim gasom, moguće uz dodatno zapošljavanje. Do izbijanja krize Mačak je bio poznat po kvizovima, turnirima, tematskim gledaonicama i partyjima, igrama, networking događanjima vezanima za industriju igara... Namjera nam je nastaviti pružati zajednici sve što možemo, a da nije vezano tek za piće i druženje, ističe Wranka.
Sigurni smo da posjetitelji jedva čekaju da Crni mačak ponovno otvori svoja vrata.
Ako nas želite podržati i nakon toga, svratite u Crnog mačka na piće i razgovor o igrama, knjigama, filmovima, serijama..., poziva na kraju Wranka.