Što god mislili o Marku Zuckerbergu, ne može mu se osporiti poslovna genijalnost i vizionarstvo kada su u pitanju društvene mreže i digitalne tehnologije. Iako pri tome ne treba zaboraviti brojne probleme i kritike zbog načina poslovanja Facebooka, kršenja privatnosti i sigurnosti korisnika, uspio je izgraditi carstvo teško više skoro 550 milijardi dolara, koliko danas vrijedi njegova kompanija, dok je on s gotovo 70 milijardi dolara jedna od najbogatijih osoba na svijetu.
Jedan od njegovih najboljih poteza koji je povukao od osnivanja Facebooka i kojim je pokazao svoje vizionarstvo, bila je kupovina Instagrama. Instagram su 2010. pokrenuli Kevin Systrom i Mike Krieger te je na početku to bila društvena mreža i servis za objavljivanje fotografija koji je tada naročito bio popularan među hipsterima s Appleovim telefonima (na početku je Instagram bio dostupan samo na iPhoneu, ne i na Androidu). Šef Facebooka prepoznao je nevjerojatan potencijal te mreže i kupio je za milijardu dolara.
Neki su analitičari tada govorili da je Zuckerberg bacio novac, a dio njih nije znao kako će Facebook uspjeti monetizirati tu društvenu mrežu.
S vremenom je Instagram stigao na Android, a broj njegovih korisnika rapidno je rastao i prešao milijardu – tijekom godina pojavile su se i reklame te influenceri te se na Instagramu počeo okretati veliki novac. Osim Isntagrama Zuckerberg je pokušao kupiti još jednu popularnu društvenu mrežu, no šef Snapchata Evan Spiegel odbio je čak 3 milijarde ponuđenih dolara. Šef Facebooka kasnije je utjehu pronašao u WhatsAppu, koji je platio nevjerojatnih 19 milijardi dolara.
Dok je biznis s Instagramom cvjetao, njegovim osnivačima Systromu i Kriegeru nije se svidio smjer prema kojem je Zuckerberg vukao tu društvenu mrežu pa su na kraju obojica napustila kompaniju koju su osnovali.
Na ovotjednoj konferenciji DealBook koja se održava u New Yorku gostovao je Kevin Systrom koji je, među inim govorio i o akviziciji Facebooka.
Na pitanje bi li danas napravio istu stvar i ponovno prodao kompaniju Facebooku, odgovorio je: "Kada vam netko ponudio milijardu dolara za kompaniju s 11 ljudi, što biste napravili?" Dakle, usprkos neslaganjima oko smjera poslovanja i napuštanja Instagrama, Systrom, a vjerojatno i većina ljudi, ponovno bi izabrali isti put te ne bi propustili, kako se to onda činilo, nevjerojatnu priliku da zarade novac o kojem nikada nisu ni sanjali.
Izvor: Business Insider