Inspirirana postom ‘Zašto nemate kupce koje želite’ Martine Lovrić, odlučila sam podijeliti iskustvo o odnosu s kupcima koje sam stekla radeći u odjelu marketinga u jednom od vodećih portala grupne kupnje.

Raditi s velikom bazom korisnika nije jednostavno, ali je zanimljivo jer se sastoji od analiziranja i testiranja. Koliko dobro poznajete svoje kupce i koliko dobro vaši kupci poznaju vas pitanja su koja Martina postavlja u svom postu, pitanja su koja postavljam i ja vama i preporučujem vam da ih pretvorite u plakat koji će vam biti podsjetnik da su kupci vaši virtualni prijatelji čije interese morate znati ako želite razvijati odnos s njima.

Postanite fan na Facebooku ako već niste!

Relevantan sadržaj je početak uspjeha, segmentacija je ključ!

Svaki je kupac važan, ali odnos mora biti poseban! Što to znači? Recimo da raspolažete s 50 tisuća e-mail adresa. Svaki tjedan korisnicima šaljete newsletter s jednakim sadržajem, svih 50 tisuća korisnika pozivate da kupe vaše proizvode, a na kraju dana pratite samo stanje na računu i mislite kako ste još jednom imali uspješan dan te kako ste korisnike pretvorili u kupce? Takav model je kratkoročan. Korisnicima morate dokazati da su posebni i da želite da oni postanu vaši vjerni kupci! Kako ćete to učiniti? Segmentacijom, praćenjem korisnika te (dubljom) analizom korisnikovih aktivnosti i potreba.

1. Za početak segmentirajte korisnike na temelju spola, godina te mjesta stanovanja. Osnovne informacije korisnici vole davati pri prijavi na newsletter pa dodatna animacija korisnika ovdje neće biti potrebna, a vama će olakšati komunikaciju s njima u budućnosti.

2. Nakon što ste e-mail bazu podijelili na osnovne karakteristike i newsletter personalizirali dekliniranjem, vrijeme je da skupine počnete pratiti odvojeno. U tom vas koraku mora zanimati tko je otvorio newsletter, koji je sadržaj bio najpopularniji, na koje su proizvode korisnici kliknuli, je li taj klik doveo do rezervacije, odnosno zarade i td.

3. Na temelju prikupljenih informacija vaš će newsletter sadržaj postati kvalitetniji - jer osim što ćete znati na koji se način trebate obraćati pojedinim korisnicima i koje im proizvode nuditi, znat ćete i koje je najbolje vrijeme za slanje newslettera, koji su vam kupci vjerni, koji su na putu da postanu vjerni, koji su ponekad aktivni i koje smatramo neaktivnima. 

4. Informacija o korisnicima nikad dosta! Sad je vrijeme da pojedine skupine još bolje upoznate, ali ne zaboravite: Svakoj morate i dalje pristupati na poseban način. Ako informacije skupljate pomoću anketa pazite koja pitanja postavljate kojoj skupini. Lojalni kupci priznat će vam sve, oni su vaši ambasadori i s njima ćete sigurno graditi odličan odnos, dok će ostale skupine biti pažljivije oko davanja osobnih ili dodatnih informacija. Njih morate dodatno nagraditi za trud.

Stvorite zajednicu kojoj je stalo!

Nemojte zbog velikog broja aktivnih e-mail adresa zanemariti neaktivne, jer i njih možete segmentirati, animirati te od njih napraviti kupce. Upoznajte ih, plasirajte sadržaj samo za njih, aktivirajte ih s dodatnim popustima, nagradnim igrama, pružite im neponovljivo iskustvo. Animaciju neaktivnih korisnika podijelite u nekoliko faza, a ako nakon svih faza oni i dalje budu spavali u kategoriji ‘neaktivni’ tada ih možete takvima i proglasiti. Zauvijek! 

Budite drugačiji!

Što mislite koje su šanse da su vaši korisnici pretplaćeni samo na vaš newsletter? Minimalne. Vaši korisnici sigurno prate i vašu konkurenciju, a vama to može biti velika prednost. Učinite korisnike lojalnima tako što ćete im dati nešto što oni neće dobiti nigdje. Poseban doživljaj koji se ne bazira samo na promociji vaših proizvoda, već na vrijednim informacijama koje pokazuju da je svaki korisnik poseban.

Ovo su neki od savjeta kako možete povećati revenue putem newslettera. I ne zaboravite. Kvalitetan sadržaj možete poslati samo ako znate tko je osoba koju taj sadržaj zanima i u koje vrijeme, a to nas ponovno vodi na početak i na saznanje koliko je važna segmentacija te poznavanje korisnika.

Koji su vaši savjeti za uspjeh?